Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jorvi / synnytysallas

Vierailija
25.05.2011 |

Tietääkö kukaan onko Jorvin synnytysosastolla synnytysallasta/ammetta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia?

Vierailija
2/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammeessa alkusupistusten, mutta en synnyttänyt siellä. Ymmärsin, että eivät ainakaan silloin sallineet altaassa synnyttämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmislapsen ensimmäisen hengenvedon ei ole tarkoitus olla vesijohtovettä, jossa lilluu äidin verta, limaa ja paskaa.

Vierailija
4/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosita mitenkään allassynnytyksiä. Joskus sinne on joku vahingossa syntynyt, mutta ei suunnitellusti.

Vierailija
5/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tarkoitinkin :) Kuulemma tehokasta! Mutta en usko haluavanikaan altaassa synnyttää! Kiitos vastauksista!

Vierailija
6/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ensimmäisessä synnytyksessä avautumisvaiheessa altaassa (juuri Jorvissa), mutta en huomannut siitä olevan mitään apua.

Vierailija
7/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmislapsen ensimmäisen hengenvedon ei ole tarkoitus olla vesijohtovettä, jossa lilluu äidin verta, limaa ja paskaa.

Ainakin olen kuullut, että koska lapsi on tottunut olemaan vedessä ja hän on kiinni napanuorassa, hän ei useimmiten vedä vedessä vielä henkeä. Eihän kenenkään olisi järkeä synnyttää veteen jos näin olisi.

Vierailija
8/10 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessä olinkin, mutta seuraavissa suihku + jumppapallo on ollut tehokkampi kivun lievittäjä.

Vierailija
9/10 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen käynyt ottamassa verikoetta altaassa lilluneesta äidistä :)

t. ex-labratäti Jorvista

Vierailija
10/10 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja verrattuna moneen muuhun synnytyssairaalaan (esim. TAYS) siinä on vielä se hyvä puoli, että amme sijaitsee ihan omassa huoneessaan - ei siis missään synnytyssalissa - joten sinne pääsee suuremmalla todennäköisyydellä.

Esikoisen käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, joten ammetta en saanut edes harkita. Kun menin kakkosta synnyttämään pyysin heti ammeeseen (4cm auki) ja pääsinkin saman tien, kun oli otettu käyrää ensin 15min. AMME OLI IHANA! Huone hämärä, taustalla klassista musiikkia hiljaisella. Ihana rauhallinen tunnelma. Lisäsin koko ajan kuumaa vettä ristiselälle ja amme lievittikin kipua tosi hyvin.

Nousin pois 8cm kohdalla, kun pelkäsin etten ehdi muuten saada mitään puudutusta. Sain heti spinaalin ja pääsin lähes saman tien ponnistamaan. Kuuma vesi oli myös pehmittänyt välilihaa ja ponnistus olikin kivutonta ja helppoa. Ei tullut repeämiä, kuten ei ekallakaan kerralla.

Kolmosen synnytin TAYSissa, jossa amme oli kuulemma "rikki"... Nyt nelosta menossa synnyttämään taas TAYSiin enkä jaksa enää edes haaveilla ammeesta siellä :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä