Tiedättekö yhtään isotuloinen nainen ja huontuloinen mies-paria joilla olisi yhteiset rahat?
Siis todellakin niin, että jos vaimo saa vaikka ylityökorvauksia tai bonuksia, mies voi tuosta vaan ostaa nillä harrastusvälineitä tai vaatteita itselleen. Tai mies saa käyttää oman pienen palkkansa/työttömyyskorvauksensa omiin menoihinsa ja vaimo maksaa lainan, elämisen jne?
Kommentit (5)
Pistetään rahat about tasan. Miks kyselet?
ja meillä on suurimmaksi osaksi yhteiset rahat. Mutta ei meillä yhteisistä rahoista omia kuluja makseta, vain yhteiset eli asumiseen ja elämiseen ja lapsiin liittyvät kulut.
oon nyt äitiyslomalla ja tienaan silti hiukan enemmän kun mun mies. Mies saa kuntoutustukea ja on lisäksi osaaikatöissä joista tienaa noin 200-300 euroa kuussa. Asutaan vuokralla tosin, se kylläkin maksetaan puoliksi miehen kanssa (tai minä joskus enemmän mutta melko tasan kuitenkin)
Meillä yhteiset rahat ja kyllä mies saa ostaa mitä haluaa (tietty kaikessa järjessä että loppukuuksikin jää rahaa ja isommat ostokset tietty keskustellaan)
mulle on oikeestaan aika sama mihin ne rahat menee kunhan säästöön saadaan jotain ja ruuat yms perustarpeet saadaan niin miksi ei mies voisi välillä ostaa esim harrastustarvikeita jos tulee siitä onnelliseksi :) maksan lähes aina miehelleni uudet vaatteet yms ja maksoin myös meidän tulevan lomamatkan. itsellä kuitenkin menee töissä sen verran ettei kerkeä kunnolla tuhlailemaankaan.
Mulla on hyvät tulot ja miehellä keskitasoiset. Kaikki menee samaan pottiin ja jokainen saa niitä rahoja käyttää mihin milloinkin tarvitsee ja joskus vaikkei niin tarvitsisikaan.
Miehelläni ei ole tuloja, minä tienaan naiseksi ihan hyvin. Rahat on olleet aina yhteisiä, mutta eipä tuo ukko niitä pahemmin tuhlaa itseensä. Ei toisaalta tuhlaisi omaakaan palkkaansa.