Siis nainen alkaisitko oikeasti olemaan miehen kanssa jolla on tappo/raaka pahoinpitely
menneisyydessä ja etkö pelkäisi että tappaa sinut/äitisi?
Ei se linna kaikkia paranna ja valitettavasti osalla jää kosto että jäi kiinni ylipäätään päälle!Esim sai sakot pahoinpitelystä ja vituttaa.Kannattaa varoa!Myös huumehörhöt on kostonhaluisia.
Kommentit (59)
Sellaisten parien lapsia, joilla toinen vanhempi tai molemmat ovat olleet vankilassa jonkun tapon tai väkivaltarikoksen takia. Joku rahan kavallus ei ole kovin vakava noihin verrattuna.
On siinä lapsella hyvät eväät elämään kun vanhemmillakaan ei ole kaikki kotona. Ei saa hyviä eväitä mukaan kotoaan ja jos elämässään tulee menestymään niin kyllä omien vanhempien rikollistaustasta varmasti häpeä jää. Vaikea muidenkaan on suhtautua normaalisti sellaiseen perheeseen, jossa isä tai äiti on käynyt pistämässä jonkun kylmäksi tai hakkaamassa sairaalakuntoon. Tulee väistämättä mieleen, että toivottavasti jälkikasvu ei jatka vanhempiensa arvomaailman levittämistä.
Sellaisten parien lapsia, joilla toinen vanhempi tai molemmat ovat olleet vankilassa jonkun tapon tai väkivaltarikoksen takia. Joku rahan kavallus ei ole kovin vakava noihin verrattuna.
On siinä lapsella hyvät eväät elämään kun vanhemmillakaan ei ole kaikki kotona. Ei saa hyviä eväitä mukaan kotoaan ja jos elämässään tulee menestymään niin kyllä omien vanhempien rikollistaustasta varmasti häpeä jää. Vaikea muidenkaan on suhtautua normaalisti sellaiseen perheeseen, jossa isä tai äiti on käynyt pistämässä jonkun kylmäksi tai hakkaamassa sairaalakuntoon. Tulee väistämättä mieleen, että toivottavasti jälkikasvu ei jatka vanhempiensa arvomaailman levittämistä.
Sääli on sairautta. Ja ei meillä lapset ainakaan (myöskään nuo vanhemmat,jotka ovat minun) ole milläänlailla hävenneet isäpuoltansa vaan oikein ylpeinä esittelevät kaikille, ainakin vielä.
että harva ihminen rikollista esittelisi ylpeänä yhtään kenellekään. On tainnut teillä jo käsitys normaaliudesta vääristyä.
en alkaisi olemaan tuollaisen miehen kanssa
En alkaisi ja ero tulisi jos nykyinen aviomies sekaantuisi johonkin tuollaiseen.
<a href="http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Nuorisovangista+tuli+kirurgi+j…" alt="http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Nuorisovangista+tuli+kirurgi+j…">http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Nuorisovangista+tuli+kirurgi+j…;
Tuo kirurgi oli "vain" autovaras! Ei mikään tappaja! Tappajana ei olisi päässyt lääkikseen edes opiskelemaan!!
Mutta syyttäjänä toiminut ystäväni aikoinaan totesi kun kaupungilla käveltiin, että niin-ja-niin monta vastaantulleista ihmisistä ovat hankkineet itselleen rikosrekisterin. En nyt muista muista, mikä tuo luku oli, mutta ihan hullun paljon tähän maahan mahtuu porukkaa, jolla on väkivalta/huume/rattijuopumus-taustaa. Että vahingossahan sellaiseen saattaa ihastua. Mutta sitten kun tausta selviää, niin se on siinä. Peli vihelletään poikki.
<a href="http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Nuorisovangista+tuli+kirurgi+j…" alt="http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Nuorisovangista+tuli+kirurgi+j…">http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Nuorisovangista+tuli+kirurgi+j…
Tuo kirurgi oli "vain" autovaras! Ei mikään tappaja! Tappajana ei olisi päässyt lääkikseen edes opiskelemaan!!
ja tappoakin yrittänyt, vaikkei ihan onnistunut. jos nimittäin luit sen herasin kuukausiliitteen oikean jutun, niin homma ei ollut jäänyt noihin nettiliittesssä mainittuihin autovarkauksiin. Joten ei niin eri asia sit kuitenkaan. Ja tapaus on osoitus siitä, että "parantuminen" ON mahdollista, jos oikeat keinot löytyvät. Ja useimmilla ihmisillä arvostelukyky kasvaa parikymppisen jälkeen.
Mut tietenkään en itse lähtis "parantamaan" ketään. Se kun harvemmin onnistuu. Mut itse en myöskään lähtis tuomitsemaan ikuisesti paskakasaksi ketään, joka on edes voinut parantua.
Aina konna. Ei ne mihinkään muutu. Sitten itketään kun saadaan turpaan.
Itse olen aiemmin kirjoittanut en kyllä suostuisi nyrkkeilysäkiksi ja olen aina ollut tarkka siitä että eka lyönti niin myös suhde oli siinä, ja niin aion olla edelleen. Lasten ei tarvitse kasvaa väkivallan keskellä, ei. Mutta edelleenkään ei mieheni ole minuun kajonnut eikä minulla ole pelkoa että niin myöskään kävisi.
V:2 jne..
Mitä on tehnyt ja milloin. Ja miksi.
Esim. tappituomion voi saada monesta syystä. Sen voi saada esim.
a) alkoholistivanhempien kaltoinkohdeltu lapsi, joka nuoruudessaan ajautuu vetämään kamaa ja purkaa ahdistustaan tappelemalla. Jossain tappelussa on sitten niin rajut otteet että toinen kuolee.
b) normaali, kunnollinen mies menee väliin kun näkee toisen miehen vaikka lyövän naista baarissa. Tönäisee liian kovaa, toinen kaatuu ja lyö päänsä ja seurauksena kuolee.
c) sadisti pahoinpitelee julmasti ja tahallaan jotain viatonta ohikulkijaa tm. tuottaen mahdollisimman paljon kipua/nöyryytystä ym.
Onhan näissä aika paljon eroa, vai? Oma mies on käyttänyt nuorena kamaa, mutta lopetti onneksi ennen kuin ajautui mihinkään raha- ym. vaikeuksiin. Itse pidän synteettisten huumeiden kokeilua niin isona riskinä, että sen ottaminen on mielestäni todella tyhmää. En silti osaa ajatella että nuoruuden tyhmyydet leimaisivat miestäni edelleen, koska nykyään hän ei samaa valintaa enää tekisi.
Mutta joo, ihmettelen kyllä itsekin niitä mimmejä jotka ottavat jonkun moninkertaisen pahoinpitelijän, jonka tekojen taustalla ei ole mitään ns. selittävää tekijää (erittäin nuori ikä, puolustautuminen tm.)
En seurustelis, on sen verran itsesuojeluvaistoa. Joillekkin akoille ei kuitenkaan muu kelpaakkaan kuin murhasta istunu, ei ole normaalia.
Onhan siinä eroa onko tyyppi tappanut vaimonsa, pahoinpidellyt tuntemattoman ohikulkijan vai hakannut toisia miehiä tappelutilanteessa/huumeporukoiden välienselvittelyssä.
En hyväksy mitään väkivaltaa, mutta viimeisimmälle antaisin kyllä mahdollisuuden, jos on tehnyt elämälleen jotain ja vetäytynyt sellaisista piireistä joissa harrastetaan tappelemista tai tehdään rikoksia tms. Sen sijaan mitään vaimonhakkaajaa tai viattomia sivullisia pahoinpidellyttä tyyppiä en kyllä uskaltaisi pästää elämääni. 1
En seurustelis, on sen verran itsesuojeluvaistoa. Joillekkin akoille ei kuitenkaan muu kelpaakkaan kuin murhasta istunu, ei ole normaalia.
mies nyt ei kuitenkaan ole murhasta istunu, vaikkakin on tilillään useampi törkeäpahoinpitely. Ja kaikki on suhteellista, voishan sitä sanoa et ei oo normaalia jos joku haluaa insinöörimiehen, nekun on sellaisia nörttejä. Mulle kuitenkin mun mies on se ainoa oikea ja rakas jonka kanssa jaetaan niin ilot kuin murheet.
v: 2 jne.....
Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että "häkkilinnuille" pitää antaa uusi mahdollisuus. Itseä saa suojella, mutta silloin kannattaa miettiä, että miltä itseään suojelee, mitä pelkään kaikkein eniten tässä ihmisessä.
Voi olla tiikeri tappaa pahimmassa tapauksessa omistajansa, mutta sekin voi olla mahdollista, että tiikeri on mitä parhain kumppani.
Itse alkaisin tappajan kanssa siinä tapauksessa, että hän ei ole seonnut huumeisiin, eikä alkoholiin ja, että hän on saanut jotain rakentavaa aikaiseksi elämässään. Silloin edellytykset terveeseen ja tasa-arvoiseen parisuhteeseen on olemassa.
on ihmeellisiä ennakkokäsityksiä vangeista jotka ovat kuitenkin aivan tavallisia kaduntallaajia, he ovat vaan joskus tehneet vääriä ratkaisuja.
mieheni on minua monesti kiitellyt miten avoimin mielin otin hänet vastaan kun kertoi olevansa koevapaudessa ja olleensa vasta hetken poissa linnasta. No nyt siitä on reilu 3 vuotta ja meillä menee hyvin.
v:2 jne....
Mutta suurempi läjä rikoskierteessä olevia tai väkivaltaisia ihmisen irvikuvia. Ja sitten iso kasa tyhmiä naisia, jotka kuvittelevat muuttavansa nämä hyypiöt. Tietty jos on itsekin white trash-tasoa, niin sittenhän linnakundi sopii mainiosti.