Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko niitä, joiden mielestä perhepeti on ällöttävä?

Vierailija
25.05.2011 |

Minusta perhepedin ajatus on jotenkin eläimellinen. En halua, että vauva imee tissiäni nukkuessani kuin koiranpentu. Tosin eskimot nukkuvat juuri noin ja heille se sopii, koska perhepeti on lämmin vaikka asutaankin iglussa!

Minusta moderni suomalainen äiti saa kuitenkin pitää ihmisyytensä ja oman sänkynsä vaikka onkin maailmaan tuonut pienen ihmisen.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikäli alunperinkin vatasit väärään ketjuun. Vauvan koppa aikuisten sängyssä ei ole mikään perhepeti.

Joidenkin mukaan jo samassa huoneessa nukkuminen on perhepeti.

Vierailija
42/43 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten ihminen joka ei mielestään ole eläin, pitää lapsensa vieressä nukkumista, voi olla yhdynnässä tai synnyttää? Ja, kyllä vauva ja taaperokin vielä ryömii tissille, kun äiti nukkuu. Tuloksena tyytyväinen lapsi ja virkeä äiti. Näin oli siis meillä, en väitiä että kaikkien tulisi toimia näin.

Siis pitää lapsensa vieressä nukkumista ällöttävänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää ajatuksesta perhepeti. Haluan sen oman rauhan yöksi ja tilan. Nukun muutenkin erittäin huonosti ja herään pieniinkiin ääniin, miehen tuhinakin (joka on normaalia kovempi) aiheuttaa sen, että en saa unenpäästä kiinni. Lapsi nukkui ensimmäisen kuukauden verran samassa huoneessa meidän kanssa omassa pinnasängyssään, tosin pinnasängyssä oli se äitiyspakkauksesta tullu koppa. Siinä hän nukkui. Ja joo ihmetelkää vaan miksi piti jossai kopassa vielä nukuttaa vaikka pinnasängyssä jo oli. Mä koin sen pinnasängyn liian tilavaksi lapselle ja mielestäni lapsikin nukkuin paremmin pienemmässä ja ns. turvallisemmassa tilassa. Kuukauden jälkeen siirrettiin lapsi omaan huoneeseen nukkumaan ja pienennettiin pinnasänkyä tyynyillä sun muilla, jotta lapselle tulisi turvallisempi olo. Silloin nukkui ensimmäisen kerran täyden 9 tunnin yöunet. Ei yösyöttöjä, ei kertaakaan heräämistä. Todettiin, että tämä tapa sopii meille mainiosti. Lisäksi itse sain nukuttua kunnon yöunet. Mulla oli tapana kun lapsi nukkui samassa huoneessa niin vähän väliä herätä ottamaan lapsi kiinni, että hän mukamas putoisi sängystä vaikka nukkuikin tyytyväisenä kopassaan. Näin sellaisia unia melkein joka yö, jotka pilasivat vielä enemmänkin uniani. Ja tämä toistui useita kertoja yössä. Loppu tulos on rätti väsynyt vaikka vauva ei valvottanutkaan niin paljoa, itkin paljon ja kiukuttelin miehelle turhasta. Vauva kun tosiaan siirtyi omaan huoneeseensa niin en nähnyt niitä unia enää. Vauvan unet parantuivat, minun unet parantuivat, miehen unet parantuivat.

Ja tässä vaiheessa mul on yks ja se sama kuinka moni täydellinen äiti tulee valittamaan, että laitettiin liian aikaisin omaan huoneeseen tai muuta vastaavaa. Tää on tominu meillä hyvin, kaikilla se ei toimi ja kukin toimii sillä tavalla mikä parhaiten toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi