Helsinki maksaa 4000 e/kk alkoholistin MAJOITUKSESTA
Diakonissalaitokselle, saa ryypätäkin.
Aika kova hinta eikö, kun vertaa vaikka kehitysvammaisten tms asuntoloiden hintoihin.
Kommentit (32)
tolkuton hinta lähes pelkästä asumisesta. Helsinki on näköjään valmis maksamaan ihan mitä vaan pyydetään. Mitenkähän tässä toimii kilpailutus?
Hintaa perusteltiin sillä, että alkoholisteja haluttiin sijoittaa kaupunkiin. Mutta haastattelussa joku halusi mennä talosta rannalle ja maalle sijoitetut olivat oikein tyytyväisiä paikkaansa. Perustelutkin siis ontuvat.
entisellä työpaikalla, Diakonissalaitoksella on jotain kytköksiä ja kokoomuslaiset, jotka ajoi sosiaalijohtajan virkaansa on siunanneet sen. Yrittäjien teema on tehdä rahaa yksityisillä sosiaalipalveluilla, jotka rahoitetaan kaupungin verotuloista.
Tässä tapauksessa vaikuttaa ahneelta ja härskiltä touhulta. 4 miljoonaa/kk vuokratuloja asunnottomista, joille ei ole kuin 17 neliön huone, ei ruokaa siihen hintaan ja paikassa saa ryypätä ilman että velvoitetaan raitistumaan.
Todella outoa.
tuo summa taisi olla 400 000, sadasta asukkaasta.
Tuossa nähdään, että yksityinen sosiaaliyritys kannattaa, kun saa itse sanella ehdot. Se onko toiminta asukkaalle parasta ja maksajalle järkihintaista, onkin sitten toinen asia.
Minä tiedän, olen ollut sijaisena. Yötäpäivää pitää olla skarppina, siellä tapahtuu ihan mitä vaan.
jokaiselle voisi palkata melkeinpä oman hoitajan.
Miten muualla selvitään paljon halvemmalla? Olisiko jossain luonnonrauhassa sittenkin parempi olla?
olisi parempi lähtettää noi alkot jonnekkin maalaiskuntaan joka kärsii asukaspulasta ja on vapaita asuntoja?
jokaiselle voisi palkata melkeinpä oman hoitajan.
Miten muualla selvitään paljon halvemmalla? Olisiko jossain luonnonrauhassa sittenkin parempi olla?
Jos on kaupungista kotoisin niin miksi pitää sijoittaa maalle?
Minä tiedän, olen ollut sijaisena. Yötäpäivää pitää olla skarppina, siellä tapahtuu ihan mitä vaan.
Miksi siellä saa juoda viinaa? Senkö takia että siellä tapahtuisi mitä vaan ja voitaisiin pitää enemmän henkiläkuntaa = enemmän rahaa diakonissalaitokselle.
Toinen asiaon, että kun henkiläkunta on naisia niin pitää olla kymmenen yhtä miesasukast akohti, jotta he uskaltavat tehdä työtään.
Mistähän muualta kuin kaupungin kämpistä löytyy tuohon hintaan asunto Helsingistä..? Nyt puhutaan siis ihan perheasunnoista, ei sinkkukämpistä tai pikkukaksioista.
Me olemme muuttamassa reilun tonnin maksavaan isoon kolmioon ja toinen lapsi tulossa- emme saaneet euroakaan avustusta toimeentuloon, muuttoon saati takuuvuokraan koska asunto on kuulemma liian kallis. Ok, ymmärrän että sossulla pitää olla rajansa, mutta kun niitä halpoja asuntoja ei vaan ole..! Sossu kävi muutenkin päälle kuin yleinen syyttäjä, mm. tivasi miksi tahdomme asua juuri Helsingissä(työpaikat, päivähoito ja suku täällä), onko muka pakko muuttaa ihan juuri nyt (on, irtisanominen)...tuli sellainen olo että miksi edes menin käymään! Paras oli, että sossu käski ottamaan lainaa vuokravakuuksiin. Oli pakko nauraa päin naamaa ja kysyä että onko hänestä itsestään hyvä idea elää velkaksi...vastaus en saanut.
Huom! Meillä on tavallisesti riittänyt raha hyvin asumiseen, nyt vaan on erikoistilanne sillä mies irtisanottiin ja tämä muuttokin osui tähän. Selitinkin sossulle että voin ihan rehellisesti luvata maksavani ne tuet takaisin kunhan mies työllistyy (ja tässä ei kestä varmaan kuukauttakaan)- ei. Ei on ei.
http://atuubi.yle.fi/videot_ja_kuvat/id-10014064
Ajankohtainen kakkonen
YLE TV2 tiistaina 24.5. klo 21.00
A2 24.5. Maan vähäväkisintä kansaa, mutta kalleimmat vuokraneliöt
Asunnottomien kullan kallis koti
Hallitusneuvottelujen kulisseissa
Eduskunta-avustajien kierrätysviikot
Kesärengin ja Esko Valtaojan avaruusseikkailu