Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naapuri ei huolehdi pihastaan

Vierailija
24.05.2011 |

Ärsyttää toi naapuri, joka hamstraa pihalleen ja sen ympäristöön kaikenlaista rojua, lähinnä puutavaraa. Näkymä tekee koko alueestamme epäsiistin. Eivät myöskään pidä rikkakasveja kurissa, joten taas on luvassa lisää voikukkia ja ohdfakkeita myös naapureiden iloksi.

Onko teillä vastaavia naapureita?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ei kuitenkaan puhuttu millimetrintarkasti kynitystä nurmikosta ja viivottimella vedetyistä kukkapenkkien reunoista, vaan siitä, että jotkut keräävät pihansa täyteen romua, roinaa, jätettä.

Kauniina pitkänä hulmuavan heinikon ja romuläjän välillä on vissi ulkonäköero, sen kai tajuatte molemmat?

mitäs jos ei tykkää sen tyylin pihasta, että on senttimetrin pituinen nurmikko ja geometrisiin kulmiin asetetut kukkaruukut? Mitäs jos pitää kauniina pitkänä hulmuavaa nurmikkoa ja iloisen keltaisia vapaana kasvavia söpönsinisiä lemmikkejä? Sitten pitää vaan naapurien mieliksi rehkiä ja laittaa pihansa ruman näköiseksi tusinapihaksi. Minusta villinä rönsyävät puutarhat on oikeasti paljon kauniimpia!

Terv. kerrostaloasukki

ihanasti ajateltu! mun pihalla saa jokunen rikkaruohokin elää, en mittaa viivottimella rsjoja tms... luovuus ja boheemisuus kunniaan pihallakin!

Vierailija
22/33 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä taisikin löytyä runsaasti niitä luovia, boheemeja, laiskoja (?) pihanomistajia. Oikeasti, ei tässä ap:lla kai kyse ollut muutamasta rikkaruohosta ja korkeasta nurmikosta, vaan oikeasti törkyisestä pihasta. Aika korkeaksi saa nurmikonkin päästää ennenkuin pihassa rehottaa kukkivia ohdakkeita, eikö?

Mutta tätä tämä nykyisin on; ketään ei saisi mistään moittia, jokaisen pitäisi saada yksilönvapauden nojalla elellä miten tahtoo tiiviisti asutuilla asuinalueillakin. Ollaan laiskoja viemään rojut kaatopaikalle, joten varastoidaan niitä omalle tontille. Mielellään vielä sille sivulle tonttia, mistä on paras näkyvyys naapurin puolelle.

Kannattaa muuttaa korpeen jos haluaa elää kuin pellossa, niittyjen ympäröimänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun naapuri ei huolehdi vain omista asioistaan, vaan kyttää mitä muut omilla tonteillaan tekevät?

Meillä on juuri se tilanne, että meille jää se pensasaidan leikkuu ja ojan kaivaminen auki keväisin, mutta en silti näe että minulla on valtuuksia mennä sanomaan mitä toinen voi tai mitä pitäisi tehdä. Minua pensasaidan kasvaminen haittaa, joten minä sen leikkaan. Rikkaruohoja en nypi juuri minäkään, kun ei aika kertakaikkiaan riitä. Jos naapuritontilla ei ole mitään myrkyllistä jätettä, niin minua ei yksinkertaisesti haittaa minkälainen siivo heillä on. Näyttääpähän oma piha rinnalla siistimmältä. :)

P.s. Ymmärrän kyllä, että paha siivo toisia häiritsee, mutta minusta jokainen talo elää tavallaan...

Vierailija
24/33 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis vain yksin pääse alkuun asiassa. Entäpä jos menisitkin ystävällisesti ehdottamaan tarvitseeko hän talkooapua pihan siivouksessa.

Minä ainakin esim. järkkäilen kotiani paljon paremmin kun on joku seurana ja vähän kannustaa. Nautin siististä kodista, mutta yksin minusta ei ole sen tekijäksi.

Varmasti aika vähässä ovat ne tapauksest, jossa ihan vaan ilkeyttään pidetään epäsiistiä pihaa.

Voihan myös olla, ettei naapurisi tiedä minne tavaroita voisi viedä, joten ota vähän selvää minne naapurisirojuja voisi kuskata ja tarjoudu apuun, mutta muista ystävällisyys. Ethän koskaan voi tietää mitä kaikkea kivaa avuliaisuudestasi voi poikia.

Vierailija
25/33 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis vain yksin pääse alkuun asiassa. Entäpä jos menisitkin ystävällisesti ehdottamaan tarvitseeko hän talkooapua pihan siivouksessa.

Minä ainakin esim. järkkäilen kotiani paljon paremmin kun on joku seurana ja vähän kannustaa. Nautin siististä kodista, mutta yksin minusta ei ole sen tekijäksi.

Varmasti aika vähässä ovat ne tapauksest, jossa ihan vaan ilkeyttään pidetään epäsiistiä pihaa.

Voihan myös olla, ettei naapurisi tiedä minne tavaroita voisi viedä, joten ota vähän selvää minne naapurisirojuja voisi kuskata ja tarjoudu apuun, mutta muista ystävällisyys. Ethän koskaan voi tietää mitä kaikkea kivaa avuliaisuudestasi voi poikia.

...voi olla vaikka väsynyt yh, joka ei saa apua mihinkään.... ei se sitä tarkoita, että aina pitää olla tekemässä toisen hommia, joskus on mukava saada apua...

Vierailija
26/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lupa raja-aidan leikkaukseen ja ehdota, että voit tehdä hoitoleikkauksen aina keväisin.

Itse olen sillä puolella, että meille on valitettu siitä lähtien, kun aloimme rakentamaan ja ihan kaikesta mitä maan ja taivaan välille mahtuu. Nyt kun rakentaminen vihdoin alkaa valmistumaan ja pihatyöt on vuorossa, niin sitten valitetaan jo niistäkin. Mitenkään ei voi miellyttää kaikkia naapureita, tuntuu olevan aina jollakin sanottavaa. Nöyrällä asenteella olen yrittänyt niellä kaiken. Käyn päivät töissä, pidän kodista ja perheestä huolta, sen lisäksi olen kaikki illat ja viikonloput pihalla hommissa. Enempää en pysty tekemään, mutta valituksen aiheet eivät vain lopu. Ilmeisesti joku naapuri on ottanut meidät silmätikuksi ja tekee kaikkensa sen eteen, että meillä olisi kurjat oltavat. Tulee välillä mieleen, että eikö sillä ihmisellä ole muuta elämää kuin toisten kyttääminen ja toisten asioihin puuttuminen.

Vierailija
27/33 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP. Naapuri lähti sillä asuntovaununpaskallaan tientukkeeksi jonnekinpäin ja talon pihalla kasvaa heinikko jo ikkunoiden tasalla.  Ajattelin käydä levittelemässä sinne rounduppia tai suoraan paloöljyä sillain paikotellen että saavat semmoisen läikikkäästi kaljuuntuneen pihanurmikon. Kun ei kerran näytä kiinnostavan yhtään että miltä näyttää.

Vierailija
28/33 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta, mä taidan olla ap:n naapuri. 

Sorry, mutta nyt on menossa muita juttuja...

Vierailija
29/33 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaikki hoitakoon oman pihansa, mutta täytyy myöntää, että välillä hiukan nyppii, kun naapurin puolelta lentelee roskia meidän pihalle ja heidän pihaltaan tulee pahaa hajua.

Vierailija
30/33 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun nostaminen viiden vuoden takaa kertoo aloittajan hulluudesta. Varmaan rasittavaa olla sun naapuri.

Vierailija
31/33 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikukkia ja ohdfakkeita yritän nyppiä pois aina kun ehdin, mutta kun käymme molemmat töissä, ei aikaa hirveästi ole. Aika lastemme kanssa on tärkeämpää kuin ohdfakkeitten nyppiminen!

Juu, ohdfakkeita täytyy nyppiä.

Vierailija
32/33 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun nostaminen viiden vuoden takaa kertoo aloittajan hulluudesta. Varmaan rasittavaa olla sun naapuri.

Et tiedä mun mielenterveydestä yhtään mitään. Mun naapurina ei ole rasittavaa mutta toisin päin on kyllä. Ensin se rakentaa älvärin, jota häpee ja heittelee siitä jotain semi-puolustelevia kommentteja. Sitten kasvattaa puskia ja heinikkoa tontillaan. Muuttais vain sovinnolla kerrostaloon.

Vierailija
33/33 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meillä ei oo naapureita...ollaan maalla nääs.Et tervetuloa joukonjatkoksi vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi