Miten saada lapsi kertomaan kuka on hyväksikäyttänyt?
Eli meillä on ollut jo pitkään ahdistava tilanne päällä. Selvisi, että 4-vuotiasta tyttöämme on joku aikuinen käyttänyt seksuaalisesti hyväksi. Tyttö on itse kertonut, että kyseessä on mies, ja se on lähipiiristä, mutta henkilä ei suostu paljastamaan.
Jossain vaiheessa tyttö kertoi asioista aika hyvin, kertoi yksityiskohtaisesti mitä oli tapahtunut, kuinka usein jne. Musta tuntuu, että tämän jälkeen on joku käynyt uhkailemassa olemaan hiljaa, koska yhtäkkiä tyttö olikin sitä mieltä, että mitään ei olekaan tapahtunut. Tytölle on tehty tutkimukset ja todettu, että hyväksikäyttö on mennyt ilmeisesti ihan yhdyntään asti. Tyttö käy ammattiauttajalla juttelemassa, ja toivomme parasta.
Itseäni kuitenkin häiritsee eniten se, että tyttö ei millään suostu kertomaan tekijää. Eli toisin sanoen tekijä on edelleen vapaana, ja meidän lähipiirissämme. Olen alkanut epäilemään kaikkia, miestäni, veljiäni, tytön 4 pappaa. Tuntuu, etten halua enää edes puhua/koskea keneenkään, kun en halua ottaa sitä riskiä, että olen ystävällinen lapseni raiskaajalle. Toisaalta olen huolissani myös muista lapsistani (5 v. tyttö ja 2v. poika). Vanhemmalta tytöltä on asiaa kysytty, koska tuntuu uskomattomalta, että tekijä ei olisi käyttänyt häntäkin hyväkseen, mutta tyttö vakuuttaa ettei ole.
Miten siis saada tyttö kertomaan? Yli kuukausi on nyt rampattu terapioissa ja kuulusteluissa ja sitä nimeä ei vaan saada.
Kommentit (8)
Syötätte hänelle taitamattomuudellanne olemattomia mielikuvia ja käänteitä.
---Oikeasti tämä avaus haiskahtaa pedofiiliseltä provolta ja pahasti---
Olisit laittanut tarinaan neljäTOISTAvuotiaan tytön, niin menisi paremmin läpi tuo salailu.
että asiaan ei saa puuttua, ja kotonakin pitäisi olla mahdollisimman normaalisti, niinkun ennenkin, puhua normaaleista asioista jne. Tähän ollaan pyritty. Nyt kun tulosta ei kuitenkaa tule millään, mietin pystyisinkö jotenkin auttamaan lasta kertomisessa. Esim. eliminoimaan lähipiirin miehet hetkeksi, ettei olisi sitä tilanneta, että joku uhkailee koko ajan olemaan hiljaa, sillä siltä se nyt vaikuttaa.
ap
miten oikeasti olisi pitänyt menetellä.
**Uuh aah nylk nylk***
Vielä voisi lisätä, että "ei ole provo, kyllä maailmassa kuulkaa tapahtuu uskomattomampiakin asioita"
voisit kertoa, että "äitiin voi luottaa ja poliisit suojelevat äitiä. Jotta tyttöä voitaisiin suojella, sinun pitää tietää kuka on tekijä eikä tytölle äiti anna tapahtua enää mitään pahaa". Et saa luoda painostavaa tilannetta. Itse kysyisin ensin terapeutilta, miten tässä tilanteessa tulisi toimia, jos hän saisi tekijän nimen selville painostamatta lasta. Painostamalla voi tulla lukko tai väärä nimi. Jos lapsi vaikka osaisi piirtää tilannetta tai näyttää valokuvasta.
Tilanteesi on sellainen, että täällä ei varmaan kukaan siviili tiedä, miten toimia. Oksettaa ja raivostuttaa äitinä pikku tyttäresi puolesta. Onneksi hänellä on sinut ja häntä uskotaan.
Toivottavasti syyllinen saadaan kiinni :( Tyttöparka! :(
miten oikeasti olisi pitänyt menetellä.
**Uuh aah nylk nylk***
Vielä voisi lisätä, että "ei ole provo, kyllä maailmassa kuulkaa tapahtuu uskomattomampiakin asioita"
Miksi olisi provo?
sun itsesi ei pidä puuttua asiaan MILLÄÄN tavalla, vaan ne tutkimukset pitää hoitaa ammattimaisten TÄHÄN ASIAAN ERIKOISTUNEIDEN psykologien ja psykiatrien. Jos menet sitä jollain av-keittiöpuoskarineuvoilla sorkkimaan niin totuutta ei koskaan saada selville ja vaikka saataisiinkin niin todisteet ei pätisi oikeudessa enää ja syyllistä ei saataisi tuomittua.