Suomalaiset koululaiset ovat huonokäytöksisiä (ov)
Kommentit (26)
heidän vanhempansakin tekevät niin. Kotoahan ne kaikki käytöstavat (tai niiden puute) on peräisin.
menee liian hyvin, yltäkylläisyydessä kasvaa itsekeskeinen sukupolvi, joka ei ole tottunut ponnistelemaan ja näkemään vaivaa hyvinvointinsa eteen. Kun koulussa joutuu tekemään töitä, aletaan vittuilemaan.
Mitään ei enää viitsitä tehdä, kun "en mä haluu" tai "tää on ihan perseestä". Jos täytyy esim. lukea enemmän kuin viisi riviä, vain muutama oppilas tekee sen. Edes tehtävänantoja ei viitsitä lukea, vaan heti huudetaan, että "mitä tässä oikein pitää tehdä", vaikka asia on juuri vähintään kahteen kertaan selitetty. Edes netistä ei jakseta hakea nykyään tietoa, vaan heti huudetaan, että "ei täältä löydy mitään" ja klikkailaan hiirtä kuin heikkopäiset.
Aivan viimeisen trendi on se, että esim. kokeenpalautuksessa ei itse viitsitä kävellä hakemaan koetta opettajalta, vaan joko huudetaan OPETTAJALLE, että "emmäjaksa, tua sä se tänne" tai sitten käskytetään joku luokkakaveri hakemaan se. Persettä ei siis jakseta nostaa penkistä ylös.
Koulun pitäisi olla oppilaiden mielestä viihdytyslaitos, jossa koko ajan olisi kauheat dvd-, video-, dokumenttikamera- ja muut show´t menossa. Samalla tietysti oppilaan pitäisi saada kuunnella musiikkia i-podista (tai muusta vastaavasta) ja pelata kännykällä Angry Birdsiä. Ruokana pitäisi olla pitsoja, hampurilaisia, tortilloja ja muita.
Kokeisiin ei jakseta lukea, läksyjä ei viitsitä tehdä, ja hyvä on, jos edes jotenkuten oikeanlaiset opiskeluvälineet on mukana (joillain yläkoululaisilla jopa ÄITI pakkaa lapsen repun).
Mutta näillä mennään - valitettavasti.
Terv. Yläkoulun ope
elikkäs numero 26 kuvaili juuri ne syyt, miksi en mene enää koskaan yläkouluun opettajaksi.
Vaikka on niitä fiksujakin oppilaita, jopa luokkia.
Ja kun liikkuu kaupungilla, niin ei yhtään ihmettele, mistä nämä käytöstavat tulevat.
toinen yläkoulun ope
menee liian hyvin, yltäkylläisyydessä kasvaa itsekeskeinen sukupolvi, joka ei ole tottunut ponnistelemaan ja näkemään vaivaa hyvinvointinsa eteen. Kun koulussa joutuu tekemään töitä, aletaan vittuilemaan.
Mitään ei enää viitsitä tehdä, kun "en mä haluu" tai "tää on ihan perseestä". Jos täytyy esim. lukea enemmän kuin viisi riviä, vain muutama oppilas tekee sen. Edes tehtävänantoja ei viitsitä lukea, vaan heti huudetaan, että "mitä tässä oikein pitää tehdä", vaikka asia on juuri vähintään kahteen kertaan selitetty. Edes netistä ei jakseta hakea nykyään tietoa, vaan heti huudetaan, että "ei täältä löydy mitään" ja klikkailaan hiirtä kuin heikkopäiset. Aivan viimeisen trendi on se, että esim. kokeenpalautuksessa ei itse viitsitä kävellä hakemaan koetta opettajalta, vaan joko huudetaan OPETTAJALLE, että "emmäjaksa, tua sä se tänne" tai sitten käskytetään joku luokkakaveri hakemaan se. Persettä ei siis jakseta nostaa penkistä ylös. Koulun pitäisi olla oppilaiden mielestä viihdytyslaitos, jossa koko ajan olisi kauheat dvd-, video-, dokumenttikamera- ja muut show´t menossa. Samalla tietysti oppilaan pitäisi saada kuunnella musiikkia i-podista (tai muusta vastaavasta) ja pelata kännykällä Angry Birdsiä. Ruokana pitäisi olla pitsoja, hampurilaisia, tortilloja ja muita. Kokeisiin ei jakseta lukea, läksyjä ei viitsitä tehdä, ja hyvä on, jos edes jotenkuten oikeanlaiset opiskeluvälineet on mukana (joillain yläkoululaisilla jopa ÄITI pakkaa lapsen repun). Mutta näillä mennään - valitettavasti. Terv. Yläkoulun ope
Ne on niitä perheen ainokaisia tai max kaksi lasta, kaikki totuttu tekemään niinku itse tahtoo. Ei osata toimia ryhmässä, jossa pitäisi ottaa huomioon 20muutakin.