Hakkaraisen kanssa olen samoilla linjoilla,
että töitä on tehtävä.
Kyllä täällä töitä on, vaikka tienvarsilta roskia keräämään.
Kumma vaan etten ole nähnyt ainuttakaan maahanmuuttajaa (mamuilla tarkoitan näitä pari-kolmekymppisiä ukkoja, jotka kävelee lippikset päässä pitkin asemia ym. paikkoja)tekemässä tuota työtä. Sen sijaan suomalaisia joka kesä keräilemässä roskia.
Ja on täällä paljon muutakin työtä, johon soveltuisivat ilman Suomen kielen taitoakin.
Rahan jonka saavat, vastineeksi pitäisi ehdottomasti tehdä työtä, edes jotakin pientä!
Nyt kun saavat jo alusta alkaen rahat "puhtaana käteen", niin vaikea on enää töihin saada.
Mutta me Suomalaiset saadaan heti karenssia,jos kieltäydymme työstä. Mikä siinä on, ettei heille ole muka työtä? Varmasti jo kaupunkien puutarhatöistäkin voisi löytyä tekemistä.
Mutta täällä heitä hyysätään alusta alkaen je se raivostuttaa!!!
Ja Hakkaraisen puheisiin, mielestäni asian olisi voinut tuoda esiin hieman hienovaraisemminkin.
Kommentit (20)
Suomessa on joko
- kauhea kantaväestön työttömyys, joka on sekin tietty mamujen syytä tai
- kauheat määrät tekemätöntä työtä, jota mamut ei suostu tekemään.
Koettakaa nyt päättää.
kas kummaa kun mä en ole huomannut näin käyvän: D
mutta jos siitä palkkaa maksetaan niin silloinhan ei ole enää työtön.
Ap, minä olen nähnyt suomalaisten ja ulkomaalaisten siivoavan mm. junia, samoin kaupassa, pihatalkoissa Helsingissä.
On tutkittu, että nuorten miesten joutilaisuus lisää muiden turvattomuuden tunnetta, vaikka aihetta ei olisi oikeasti. On ne toimettomat valkoisia tai mustia.
Vastaanottokeskuksista saa lähteä ulos kävelemään, vaikka Kontiolahdella kapparialueella jotkut yrittikin kieltää jalkapallokentälle tulon.
Katselin esim. taannoin laivaa odottaessani, että huomattava osa laivaan pääsyä odottavista siivoojista oli somaleja.
Katselin esim. taannoin laivaa odottaessani, että huomattava osa laivaan pääsyä odottavista siivoojista oli somaleja.
Varastavat eniten siivouskohteistaan. Mikään muu etninen ryhmä ei bölli yhtä paljon, luin just jonkun siivousfirman päällikön haastattelusta.
Eli kelakorvauksia alkaa saamaan vasta kun on ollut 24 kk:tta töissä eli maksanut veroja. Se jo karsii kätevästi ahneet loiset pois järjestelmästä. Tuota samaa mallia ehdotan myös Suomeen!!
Varastavat eniten siivouskohteistaan. Mikään muu etninen ryhmä ei bölli yhtä paljon, luin just jonkun siivousfirman päällikön haastattelusta.
Oletko Hakkaraisen tytär?
Jos nyt ensin työllistettäisiin ne pakolaiet ja muut, jotka HAKEVAT töitä mutta EIVÄT SAA niitä. Usein kun jo se arabialaisperäinen nimi hakemuksessa johtaa hakemuksen luiskahtamiseen pinon phjalle tai suoraan roskikseen.
Sitten voisi murehtia niistä joutilaista ukkolaumoista.
Eli kelakorvauksia alkaa saamaan vasta kun on ollut 24 kk:tta töissä eli maksanut veroja. Se jo karsii kätevästi ahneet loiset pois järjestelmästä. Tuota samaa mallia ehdotan myös Suomeen!!
Vituttaa nuo loiset tuolla ostareilla, sossuäidit, elämäntapaluuhaajat, kaikenmailman juopot ja hullut. Töihin mars.
Ap, minä olen nähnyt suomalaisten ja ulkomaalaisten siivoavan mm. junia, samoin kaupassa, pihatalkoissa Helsingissä.
Metsätöihin nuoret terveet pitää laittaa.
Miksi somalit ei tee metästöitä?
Jospa Suomeen tulijat ovatkin varakkaita, eivätkä mitään sossun elättejä?
Mitä sanot Teuvo Hakkarainen, jos nämä tänne tulevat afrikkalaiset yms ovatkin varakkaita afrikkalaisia sota-alueilta, jotka eivät sitten ollenkaan käy missään sossun luukulla. Heillä on varaa palkata itselleen köyhiä suomalaisia hoitamaan hommat, jos sikseen tulee. Köyhät suomalaiset ostetaan pian ulos Suomesta, syrjäytetään kuten inkkarit alueiltaan. Ja rikkaat ulkomaalaiset kaikkialta mistä vain pääsevät muuttavat Suomeen. Ihana maa kun on niin paljon tyhjää täynnä ja niin vähän ihmisiä. Helppo homma? Eikä mitään muuta sotaa tarvita kuin tämä kylillä ja toreilla tapahtuva muukalaisiin kohdistuva muukalaistaistelu.
Hakkarainen! Olet saattanut laukoa arkoja totuuksia Suomen kohtalosta. Näin se itsenäisyys menee köyhiltä kun enää ei edes taistella itsenäisyyden puolesta armeijan avulla. Ja siinä mielessä olet hyvä poika, että jonkun on näitä totuuksia lauottava, vaikka sillä uhalla, että saa mielenterveysdiagnoosin. Nyt todellakin tarvitaan kylähulluja. Aborttibloggarina olen toinen kylähullu, joka mielelläni tulisin ja menisin kylille ja toreille näitä kaikenlaisia totuuksia huutelemaan!
Ja sitähän on jo huudeltu, että mikä se Ahtisaaren perintö oikein on Suomelle kun on tehnyt Suomea tutuksi Afrikassa. Mutta mitä olemme aikoinamme lähteneet jonnekin Ambomaallekin tekemään itseämme ja maatamme tutuksi siellä Afrikassa. Ja kirkkohan on tässä mennyt joka paikkaan etunenässä Jumalan sanan kanssa, joka kohta julistetaan pannaan Suomessa ja annetaan siten vapaata tilaa mm islamille, sillä uskonnolliset tarpeet ihmisillä kyllä on ja tulee olemaan. Nyt tullaan tännekin sitten Jumalan sanan voimalla ja johdattamana. Tietysti ihmiset lähtevät tänne Afrikasta ja muualta kun vain kynnelle kykenevät, koska on annettu sellainen kuva, että täällä se ihana Ihmelandia Finlandia on, jolla on jotain muka enemmän kuin muka köyhillä afrikkalaisilla. Mitäs menimme sellaisiin paikkoihin tuhoamaan heidän omaa kulttuuriaan. Kun se on tuhottu niin tietysti haluavat tänne, kun täällä on jotain muka parempaa.
Moni asia mikä tällä hetkellä on meneillään Suomessa on oireilua siitä, että suomalaisia ollaan syrjäyttämässä omasta maastaan (mt-ongelmien suuri määrä, alkoholisoituminen, toimimaton terveydenhoito taviksille, köyhyydessä elämisen aiheuttama kurjistuminen, työttömyys, asunnottomuus, huostaan otetut lapset, parisuhteiden toimimattomuus, perheinstituution rikkominen, ulkomaalaiset partnerit jne. jne). Ja varsinkin suomalaismiehelle kelpaavat ulkomaalaiset vaimot mitä kaukaisemmista kulttuureista ja koulutettu suomalaisnainen hakee itselleen partnereita vieraista kulttuureista. Ja eivätkö nämä miehet ole juuri sellaisia joita sinä Hakkarainenkin pitkälle edustat. Jotkut kutsuvat teitä junteiksi. Mutta junttejahan nämä tavissuomalaiset ovatkin. Meillä on peruskoulu, joka kasvattaa lapsia tasavertaisiksi ja samojen junttien lapsia on peruskoulut täynnä. Jos olet kylähullu ja edustat tavista suomalaista junttia, niin kyllä sinulla on paikka eduskunnassa ja oikeus paikkaan, koska sinut on sinne äänestetty.
Mutta jos demokratia Suomessa toimisi, niin myös sellaisilla kuin minä - siis myös suomalainen - pitäisi olla joku edustaja jossain. Mutta kun ei ole, ei ole koskaan elämäni aikana ollut ja tuskin tulee olemaan. Minua ei voi edustaa sellainen ikäiseni kansanedustaja, joka on kotitaustaltaan esim. maanviljelijien tai ahtaajan ja puhelinpäivystäjän jälkeläinen, vaikka olisivat itse koulutukseltaan vaikka juristeja! (Esimerkiksi Ilkka Kanerva ja Ben Zyskowicz) Ajatelkaas tilannetta, että joku maa halutaan tuhota. Tietysti sieltä ensin tuhotaan sen senhetkinen yläluokka! Ja ajatelkaas toisaalta maata, josta yläluokka lähtee pois. Ja ensimmäisenähän yläluokkaan kohdistuu "ulkopuolisen tunkeutujan" (mikä lie voima tai valta) tuhovimma, jotta maa saadaan valloitettua. Toisaalta yläluokka on se, jolla olisi varaa ja vaikutusvaltaa valua ensimmäisenä ulos maasta. Jotkut varmaan lähtevätkin! Sellaisiako nämä Suomeen tulijat ovat? Mutta jättääkö todellinen yläluokka maataan koskaan vai tuhoutuuko sen mukana kuten kapteeni laivansa kanssa tai ainakin poistuu viimeisenä. Vai muuttaako mahdollisesti vain mahdollisimman lähelle ja jää odottamaan, että voisi palata takaisin. Ja keneltä on viety omaisuus? Niiltä kaikista korkeimmiltako? Ja jotkut alemmat, mutta varakkaat kuitenkin, pääsevät livahtamaan.
Onko Suomi siis maa, jossa entiset suomalaiset ovat syrjäytymässä ja ulkomaalaiset, varakkaat, yläluokkaiset ihmiset tulevat muodostamaan maan uuden yläluokan tulevaisuudessa?
Miksei suomalaisia työttömiä laiteta metsätöihin?
tuskin tänne enää tulisikaan somppujätkiä loisimaan niin paljon.
Menee varmaan 10 vuotta ennen kuin täällä tajutaan, mihin tilanne on mennyt.
Tässäkin olisi ennaltaehkäisy tärkeämpää, kuin jo käsistä riistäytyneen tilanteen hoitaminen.
Mutta täällä ollaan niin sinisilmäisiä kaikelle: (.
Nythän nämä somalit ovat vielä toistaiseksi enemmään Helsingin suunnalla, mutta tulevaisuudessa myös pienemmillä paikoilla. Jo nyt nähdään Helsingissä, miten nämä kyseiset ihmiset ovat lisänneet turvattomuutta.
Toki joukossa on poikkeuksia, mutta valitettavan pieni osa. Ap
jos on ikinä ollutkaan kunnossa, vrt. 15
metsätöihin jos työkkäristä tulee osoitus. Muuten pukkaa karenssia heti.
Siinä on iso ero varmaankin, me Suomalaiset olemme tottuneet jo esi-isistä alkaen tekemään raavasta työtä, mutta uskallan epäillä ettei somppujen metsätyöt oikein suju.
tuskin tänne enää tulisikaan somppujätkiä loisimaan niin paljon. Menee varmaan 10 vuotta ennen kuin täällä tajutaan, mihin tilanne on mennyt. Tässäkin olisi ennaltaehkäisy tärkeämpää, kuin jo käsistä riistäytyneen tilanteen hoitaminen. Mutta täällä ollaan niin sinisilmäisiä kaikelle: (. Nythän nämä somalit ovat vielä toistaiseksi enemmään Helsingin suunnalla, mutta tulevaisuudessa myös pienemmillä paikoilla. Jo nyt nähdään Helsingissä, miten nämä kyseiset ihmiset ovat lisänneet turvattomuutta. Toki joukossa on poikkeuksia, mutta valitettavan pieni osa. Ap
väkivallanteot ovat vähentyneet viime vuosina. Jos sinä tunnet turvattomuutta nykyään enemmän, medialukutaitosi vaatii päivittämistä. Tollo.
tuohon en usko. Mutta ovat raaistuneet!
Mä en voi tajuta, kuka näitä velttoilijoita suosii!
Luulisi Suomalaisten vetävän yhtä köyttä tässä asiassa, että maahanmuuton ehona on TYÖ eikä sossu- tai kelaluukku!
Ihan meidän etu on, ettei meidän veroeurot mene väärinkäyttöön! Ap
Ja kun hakemuksen käsittely saattaa kestää vuodenkin, aika käy pitkäksi. Eikä siellä vastaanottokeskuksessa jaksa vuotta istua. Että minun puolestani saavat kuljeskella ulkonakin.