Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimavaippa kylpylässä

Vierailija
24.05.2011 |

Osaako kukaan kertoa, onko Ikaalisten kylpylässä pakko käyttää uimavaippaa vai eikö sitä kenties saa käyttää ollenkaan? Yritin katsoa kylpylän sivuilta, en löytänyt tietoa...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti sun uimavaippasi kanssa! Luuletko, että muut asiakkaat maksaa satojen eurojen kylpyläloman vain siksi, että saavat pulikoida paskantavat kakarasi kanssa? Tämä on taas sitä minä ja minä ja meidän pennut..

Ja tämä on taas näitä minä minä ja minun lapseton perseeni.

Kun ihmiset oppisivat, että kaikelle on aikansa. Lapsen paikka on uima-altaassa sitten, kun osaa tarpeensa ilmoittaa.

Ihan luvan kanssa siellä saa pienemmänkin kanssa olla. Tai voisitko kertoa sen kylpylän missä ei saa vauvaa sääntöjen mukaan uittaa?

Itse en sitä tekisi uimavaipan kanssa enkä ilman mutta meidän ihmisten sivistystaso tietenkin vaihtelee.

Eihän tässä siitä ollut kyse, että kusetan lapseni tahallaan altaaseen. Lapseni ovat jo 11 ja 13 vuotiaat, joten he kyllä osaavat käydä vessassa. Kritisoin vain kirjoittajan kommenttia, ettei muut ihmiset halua pulikoida paskantavan kakaran kanssa. Mielestäni se oli todella itsekäs ja typerä kommentti.

Vierailija
22/32 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehta on hankkia kesto uimavaippa, ne on paljon mukavampia kuin kertikset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa minulle, ole hyvä! Jos minä menen mihin tahansa kylpylään, niin eikö nyt hyvänen aika sentään ole oikeus puhtaaseen veteen?

Vierailija
24/32 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin meidän 2 v. kakkasi!

Vierailija
25/32 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos kaikki noudattaisivat näitä yksinkertaisia (vauvauinnin) ohjeita, niin olisi se kyllä tosi harvinaista.

1) 1 h ennen uintia ei juomista/syömistä

2) ei vatsataudissa uimaan

Itse olen käynyt vauvauinneissa n. 3 vuoden ajan. Kertaakaan uinteja ei ole peruttu sen takia, että joku lapsi/vauva olisi kakannut altaasaan.

Vai ei muka vauvat kakkaa altaaseen??? Kyllä ainakin meidän 2 v. kakkasi!

Vierailija
26/32 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tää keskustelu.. meillä uitettu kaksosia noilla kestouimavaipoilla ja olleet meillä todella hyviä. Vauvat, kuten me kaikki ovat yksilöitä - kukaan ei voi sanoa ETTEIVÄT vauvat muka kakkaa uidessaan, kokemuksesta tiedän, että näin kyllä voi käydä.. eikä se vauvan vatsa aina ole kovalla.. :))

Mutta kukin uikoon tavallaan. jos kylpylä suosittelee / toivoo uimavaipan käyttöä, niin mikäs siinä. Eikai siitä voi ruveta valittamaan, kyllä se muidenkin uimareiden parhaaksi on tuo juttu.

Ja tuosta altaaseen pissamisesta... hhmmm, uskaltaisin väittää, että eivät nuo suuret massat eläkeläisiäkään aina itseään kampea altaasta vessaan - vaan antavat vaan tulla. Niin iljettävää kuin se ajatuksena onkin, vesi yleisissä uima-altaissa EI koskaan ole puhdasta kovasta kloorituksesta huolimatta.

Mutta kukin tehköön kuten parhaaksi näkee ja kokee, kyllä vanhemmat tuntevat omat lapsensa ja tietävät mikä heille parasta!

Täällä moni taitaa olla loman tarpeessa ihmeellisestä, aivan epäasiallisesta riidanhaastamisesta päätellen ::::))))))))))

Vierailija
27/32 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä koen sen vauvan pissan aika paljon vähemmän ällöttävänä kuin eläkeläisen pissan. Yöks.

Meillä sen ainoan kerran, kun kävimme maauimalassa 1.5 vuotiaan tyttäremme kanssa, oli hänellä uimavaippa. En ymmärrä mitä ällöttävää ko. vaipassa on?

Vierailija
28/32 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa minulle, ole hyvä! Jos minä menen mihin tahansa kylpylään, niin eikö nyt hyvänen aika sentään ole oikeus puhtaaseen veteen?

jos haluat puhdasta vettä, niin jätä menemättä kylpylään. Valitettavan monet aikuiset ihmiset eivät esim. peseydy kunnolla ennen altaaseen menoa, joten allasvedessä on aika paljon hikeä, likaa, räkää, meikkiä, dödöä, hiuskiinnettä, viiksivahaa ja vaikka mitä... kaiken sen rinnalla vauvan pissa on aika pieni murhe.

Vierailija
29/32 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2 kertaa viikossa vaipattoman vauvan/pikkulapsen kakkavahingon takia puoleksitoista tunniksi... että sen veteen harvinaista se veteen kakkaaminen on. Veteen ei kakkaa veteen tottunut lapsi, jonka äiti osaa lukea lapsen viestejä, mutta vähemmän uinut löysävatsainen vauva kylläkin aika helposti, varsinkin helteellä. Vauvauintia ohjanneena voin kertoa ettei kukaan naura uimavaipoille vaan esim. Simsalabim suosittelee niiden käyttöä ALUKSI.

Vierailija
30/32 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin todeta että kyllä ne vauvat/pienet lapset aina silloin tällöin sattuvat kakkaamaan altaaseen. Samoin kuin aikuisetkin, onneksi kuitenkin hyvin harvoin. Kun altaaseen pääsee kakkaa eli ulosteperäisiä bakteereita, on allas tyhjennettävä uimareista ja vesi puhdistettava. Tämä tarkoittaa, että allas on pois käytöstä vähintään 4 tuntia.

Vaikka pissa (sekä lapsen, että aikuisen) on inhottavaa samoin kuin muukin lika, ei bakteerit ole niin vaarallisia ja altaan normaali puhdistusjärjestelmä riittää takaamaan allasveden riittävän puhtauden, jota siis seurataan säännöllisesti.

Vierailija
31/32 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissa ei sisällä bakteereja,, jos sisältää kyseessä virtsatieinfektio,, ei siis syytä pissan takia panikoida, uloste asia erikseen,,

Vierailija
32/32 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihan vastata vaikka näistä keskusteluista on jo muutama vuosi, mutta pikku vauvan pissalla et voi uida, mutta mites uit siellä vanhusten kanssa samaan aikaan. Mietipä mitä pidätys ongelmia heillä saattaa olla ja ainoa hyvä liikuntamuoto on uinti.

Jos epäilet omia pesutaitojasi niin ei kannata ehkä sinun käydä uimahallissa ollenkaan!

Pääsääntö on että altaat olisi puhtaita, pissattomia ym. Mutta voitko tosiaan kuvitella että jokainen sitä noudattaa vaikka pitäisi.

Bakteereilta ei tässä maailmassa vältytä millään vaikka kaikki kielletäisiin.

Kakka ja pissa ei altaaseen kuulu, mutta valitettavasti sitä tapahtuu. Pissa vielä useammin vauvasta vaariin.

Mieti tosiaan myös keski-ikäisistä vanhuksiin joilla on pidätysvaikeuksia? Tai ai kauhee mieti kuinka paljon on ihmisiä joilla on vaikka avanne ja käyvät uimassa, tavallisia hekin ovat ja laittavat tulpan eteen.

Typerä on se joka ei vahingosta ilmoita. Senkin voi tehdä hyvin yksityisesti, ettei kaikkien päät käänny katsomaan, ellei vahinko tietty ole sattunut selkeästi muiden nähden.

Ja sanonpa vaan että sinä vierailija joka kirjoitit 24.05.2011 klo. 14.44 olet todella pikkusieluinen ja ehkä liian naiivi.

Nimin. Ennen uimavalvojana toiminut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi