Mitä tapahtuu, jos elää 800 kalorilla/pvä?
Normaali urheilua harrastava 63-kiloinen nainen kyseessä.
Syö kuulemma töissä leivän, kotona vähän lämmintä ruokaa ja illalla jotain pientä.Kuinka kauan ihminen tuolla tavalla jaksaa?
Kommentit (16)
jos tuota jatkaa vuosia, niin alkaa tulla kaikenlaista kremppaa (esim. vitamiinien puutos voi vaurioittaa tuntoaistia, hampaat mennä huonoksi, sydän reistailee jne).
nutraamalla saa vähemmälläkin...
t. 700kcal/päivä, -7kg. Ja ihan hyvin olen jaksanut, ei ihminen hirveitä määriä ruokaa tarvitse! Kunhan saa kaikki ravintoaineet niin ihan hyvin pärjää.
että minimi olisi 1200kcal/pv jolla saa kaikki tarvitsemat ravintoaineet.
Nutraaminen ei olekaan normaalia syömistä.
nutraamalla pääset kivaan alkuun.Minä olen himoliikkuja,mutta kun ikää alkaa olla läh 40,ei kilot karisseetkaan niin vaan imettämällä..nutraus on ok,olo kevenee nopeasti ja mieli piristyy=)kun pääsee vanhalle vaatekaapille jälleen!
sitähän on tutkittu, että ne ihmiset, jotka syövät todella vähän ja ovat periaatteessa kokoajan vähän nälässä (kuten jotkut munkit) elävät pisimpään ja terveimpinä. Elimistölle tekee hyvää olla vähän nälässä, mieluummin niin kuin syödä liikaa. Ihmiset syö ihan liikaa tänä päivänä.
ja jaksaa mukavasti pari kuukautta. Puheet säästöliekistä on pelkkää huuhaata, kokemusta on. 3 kuukautta ja 17 kiloa meni mulla alas tuollaisella kalorimäärällä.
ei tässä puhuttu normaalista syömisestä, vaan mitä tapahtuu jos elää tuolla kalorimäärällä
t. 700kcal/päivä, -7kg. Ja ihan hyvin olen jaksanut, ei ihminen hirveitä määriä ruokaa tarvitse! Kunhan saa kaikki ravintoaineet niin ihan hyvin pärjää.
Kirjoittajahan ilmaisi vain 700kcal/pv ja sen että kunhan saa kaikki ravintoaineet. Halusin vain huomauttaa, ettei se onnistu ihan nappiin normaalisapuskalla vaan sillä siihen tarvittaisiin 1200kcal/pv.
ei tässä puhuttu normaalista syömisestä, vaan mitä tapahtuu jos elää tuolla kalorimäärällä
Kirjoittajahan ilmaisi vain 700kcal/pv ja sen että kunhan saa kaikki ravintoaineet. Halusin vain huomauttaa, ettei se onnistu ihan nappiin normaalisapuskalla vaan sillä siihen tarvittaisiin 1200kcal/pv.
Mutta, tosiaan nuo jotkut munkit elää reippaasti alle 1000 kalorilla päivässä, ja silti elävät 100-vuotiaaksi. Mistä ne sitten ne ravintoaineet saa, tuskin ne nutraa?? Eli tuo 1200 ei voi pitää sekään paikkaansa.
Elimistö menee säästöliekille! Ihminen lihoo ainakin viiden kilon viikkotahtia tolla kalorimäärällä.
Siksi kaikki yli satakiloiset tälläkin palstalla ovat lihavia. Vaikka eivät mässäile ja sekin vähä mitä syövät, on terveellistä.
polttaa lihaksistosta energiaa ja samalla säilöö kaiken saamansa rasvan.
polttaa lihaksistosta energiaa ja samalla säilöö kaiken saamansa rasvan.
tulee proteiinista...
Elimistö menee säästöliekille! Ihminen lihoo ainakin viiden kilon viikkotahtia tolla kalorimäärällä. Siksi kaikki yli satakiloiset tälläkin palstalla ovat lihavia. Vaikka eivät mässäile ja sekin vähä mitä syövät, on terveellistä.
Tää piirre on huvittanut mua jo pidemmän aikaa. Eli että lihava ihminen ihmettelee että miten on mahdollista että hän syö vaan vaikka 200 kaloria päivässä ja silti LIHOO. No eikös täällä ole viisi muuta lihavaa taputtelemassa olkapäälle et joo sul on kroppa säästöliekillä.. Huhhuh, tajutkaa nyt ihmiset että ei liian vähän syömällä ole mahdollista lihoa tai pidemmän päälle olla laihtumatta jos oikeasti syö vähemmän kuin kuluttaa.
Säästöliekin synonyymi on itsepetos.
et kai sillä aika pitkään elää?
tosin mulla voi mennä parikin päivää syömättä mitään, juon vettä ja pari kuppia kahvia.
sitten saatan syödä vähän jotain ruokaa (lautasellinen) ja taas paripäivää menee kahvilla ja vedellä.
heh, hyvihän tuo tuttusi syö minuun verrattuna, tosin nyt rupeen tsemppaamaan syömisen kanssa, murr!! paljonkohan mä saan kalorloisii sit päivässä...pitää laskea.