Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miehellä oikeus lopettaa koira ?

Vierailija
24.05.2011 |

Olemme olleet yhdessä 12 v. ja kolme vuotta sitten hankimme koiran. Etsin sopivaa pentua kuukausia, sovin tapaamisen myyjän kanssa, hankin tarvittavat tavarat koiraa varten. Koira on sekarotuinen, siitä ei tehty kauppakirjaa ja mies maksoi nimellisen 100e hinnan. Minä olen hoitanut koiran 95%:sesti näiden kolmen vuoden ajan, siivosin pentuna sen sotkut, hoidin eläinlääkärit, lenkityksen, ruokinnan ym. Olen maksanut kaiken ja summa on monikymmenkertainen ostosummaan nähden. Nyt eroamme miehen kanssa ja haluaisin koiran itselleni, mutta mies sanoo että se on hänen koira ja hän on päättänyt lopettaa sen. Pyysin, anelin ja yritin jopa ostaa koiraa tuplahinnalla, mutta mies pysyy kannassaan. Koira on rakas, kuin oma lapsi ja täysin terve, kiltti koira. Ei siis mitään syytä lopettaa. Mitä voin tehdä ?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muu ei onnistu, ota koira ja vie hoitoon jollekulle tutulle muuton ajaksi ja sitten omaan asuntoosi. Jos kerran ei ole tehty kauppakirjaa, ei mieskään voi mitenkään osoittaa, että koira on hänen.

Vierailija
2/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran saa kyllä lopetettua aika helposti kuka vaan,äitini esim vei minun nimissäni olevan koiran piikille kysymättä minulta mitään.Koira oli kyllä sairas joten sinänsä ok,mutta eipä se lekuri kysellyt kenen se koira on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, että miestäsi harmittaa ero, ja kiristää tunteellisesti sinua/kiusaa koiran kustannuksella. Vie koira jonnekin kodittomien eläinten paikkaan, älä kerro miehelle minne. Tai vie koira jollekin tutulle kauas joksikin aikaa. Miehesi vaikuttaa sairaalta. Soita eläinlääkärille, että lopettaminen on kielletty.

Vierailija
4/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan haluaisin sen itselleni. Pelkään että mies ilmoittaa koiran varastetuksi, jos vien sen pois. Ap

Vierailija
5/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se niin on, että se kuka maksaa, myös omistaa hankinnan. (En tiedä)

Jos minä olisin sinä, antaisin varmaan periksi "sen kun lopetat, moro"ja elättelisin toivetta, että kiinnostus koiran lopettamiseen lopahtaa, kun mies luulee, ettei se sinuun pätkäkään vaikuta. Ja lopulta oikein joutuisit ottamaan koiran taakaksesi :)

Yleensä erotilanteissa kiristetään sillä millä pystytään, teillä se on ilmeisesti koira. Jos et olisi halunnut koiraa, ei olisi mieskään halunnut sitä varmaan ottaa "hoidettavaksi pois päiviltä". Itse lisäisin varmaan vettä myllyyn; alkaisin katselemaan toisia koiranpentuja; näin sitä jätetään sekä mies että koira...

Vierailija
6/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vaan sen koiran itsellesi. Ja jos miehes nyt menee niin pitkälle, että väittää että varastit, niin siinähän väittää. Sanot että kyllä se vaan sun koira on. Poliisi on kuule ihan voimaton.

Vierailija
7/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka ne rahat antoi, vaikuttaako asiaan ? Alueella on paljon eläinlääkäreitä, en millään voi soitella jokaiselle ja kieltää piikittämästä ja uskoisivatko kuitenkaan ? Ja kyllähän koiralta hengen saa pois ilman lääkereitäkin, mies kuuluu metsästysseuraan. Ap

Vierailija
8/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että miehesi on todella julma jos vie koiran piikille.Ja oikeassa olet, et voi vahtia koiraa 24h.Jos miehesi todella haluaa sen hengiltä, hän onnistuu siinä varmasti.Pystytkö käymään millään vaihtokauppaa?Tai pelata aikaa?Jospa hänen fiilis muuttuisi kun eron mukanaan tuoma kiukku ajan myötä laantuu....Tosi hirveä tilanne sulle.

Vierailija
9/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano exällesi, että halusit viedä sen itse lopetettavaksi, koska halusit olla paikalla. Parasta olisi jos vielä saisit itkun aikaan.

Vierailija
10/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan haluaisin sen itselleni. Pelkään että mies ilmoittaa koiran varastetuksi, jos vien sen pois. Ap

Mitä väliä vaikka varastetuksi ilmoittaisi, kun sinä kuitenkin olet sen toinen omistaja?

Kai sitä nyt yhdelle koiralle luotettava hoitopaikka löytyy muualtakin kuin eläinsuojelusta.

Vierailija
11/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen koira on, jos mitään dokumentteja ei ole. Mä veisin suna koiran kävelylle ja sanoisin, että se karkasi. Asutko vielä miehen kanssa? Jos sulla on jo uusi asunto, niin veisin koiran sinne. Ei sua voida syyttää varkaudesta, jos kerran sanot, että koira on sinun. Ei sana sanaa vastaan tilanteita tuollaisissa jutuissa kaivella.

Vierailija
12/12 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkuti vinkuti vinkuti.

Ota se koira NYT ja vie jonnekin piiloon.

Älä mieti sellaisia muistaako myyjä kuka ne rahat antoi jne.

Ketään koiranmyyjää tuskin kiinnostaa sekaantua asiaan ja vaikka mies olisi rahat antanut, kuka voi todistaa että ne oli hänen rahojaan?