Tommy Hellstenin kirjasta luin että pilalle hemmotellut eivät hanki lapsia.
Nämä 70-luvun vapaan kasvatuksen uhrit. Ovat itse hedonisteja. Pitääkö tämä paikkansa?
Kommentit (42)
Hedonismissa on myös varjopuolensa. Ankara riippuvuus ja taistelu haluja vastaan. Lapsi antaa myös nautintoa henkisesti, kun pääsee toteuttamaan hoivaviettiään. Lapsen hankkiminen on luonnollista aivan kuten itsensä päihdyttäminen eri kemikaalein ja seksiorgioissa rypeminen.
Ihmisen elinkaareen kuuluu kaikki nämä erilaiset nautinnot. Niilläkin on järjestyksensä. Seksiorgiat eivät välttämättä sovi enää +30-vuotiaille. Seksiorgioiden seuraamuksena voi tulla alulle lapsi. Erilaiset päihteet häiritsevät pahasti työ- tai opiskeluelämää. Ainakin ne hidastavat työtehoa.
Minä ainakin suosittelisin amatööri hedonisteille sitä lapsen hankintaa se avaa aivan uusia ulottuvuuksia henkisen nautinnon maailmaan. Se kasvattaa ja laajentaa maailmankatsomusta tehokkaammin kuin LSD.
Pitää muistaa ettei hedonismi ole tasapainoilua vaan ylenmääräistä mässäilyä. Aikuisuuteen kuuluu tasapainon löytyminen ja mässäilyn lopettaminen. Tämä on hedonismin loppu. Veikkaan ettei teistä monikaan edes ole hedonisti vaikka niin väitätte.
Minä olin rikki, mutten ole sitä enää. Minulla on hyvä elämä enkä tunne turvattomuutta enää. Tunnen itseni hyvin tasapainoiseksi ja vahvaksi. Jos jotain täytyy hakea niin ehkä juuri se että en luota herkästi ihmisiin, enkä ymmärrä ihmisiä jotka hetken mielijohteesta, lyhyen tuttavuuden jälkeen hankkivat lapsia. Lapsista pitää kyetä ottamaan vastuu.
22.