Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok,, jos seurustelevan parin toinen osapuoli ei halua

Vierailija
23.05.2011 |

olla joka päivä tekemisissä, vaan haluaavälillä nukkua yksin, viettää aikaa kotonaan yksin ja olla omien kavereidensa kanssa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin erossa kumppanista. Ihmissuhde ei saa olla vankila.

Vierailija
2/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden mielipiteillä ei liene merkitystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevaisuutta, jos toinen osapuoli jo seurusteluvaiheessa haluaa omaa aikaa. ap

Vierailija
4/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ok. Jokainen saa haluta elämältään sitä minkä kokee itselleen tärkeäksi.

Samoin sekin on ok, että ei hyväksy sitä ja nostaa kytkintä.

Vierailija
5/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen haluaa kyhnätä päivittäin toisen kainalossa.

Molemmat tavat on hyviä jos se sopii itselle, ei siitä voi päätellä mitään ihmisestä tai sitoutumisen asteesta, kenties siihen saattaa päättyä suhde koska se ei ole toiselle OK mutta ehkä molemmille löytyy kumppani jostain muualta joka omaa samat elämäntavat ja toiveet kuin mitä itsellään on.

Vierailija
6/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te molemmat kaipaisitte omaa rauhaa.

Itse ainakin haluan sitä rauhaa AINA, myös mieheltä. Tämän olen tehnyt selväksi ja yrittänyt alleviivata sitä, että kyse ei ole mistään muusta kuin siitä, että haluan olla välillä yksin, ja haluan välillä esim. käydä tapaamassa harvemmin tapaamiani ystäviä ihan vain vanhan kaveriporukan kesken. En siis halua olla nimenomaisesti erossa miehestä, vaan haluan on olla itseni kanssa rauhassa. Kyse ei siis ole toisen ihmisen mistään ominaisuudesta, vaan itsestäni.

Se voi olla ongelma toki, että jos itse olet erilainen, etkä yksinoloa samalla tavalla kaipaa.

Vierailija
7/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toinen haluaa nähdä muitakin ihmisiä kuin sinut?

Sanoisin, että tämä toinen, joka haluaa sitä omaa aikaa (vaikka nähdäkseen kavereitaan), on fiksu ihminen ja tietää, ettei koko ajan tarvitse kyhnätä toisen kainalossa, toinen taas kuulostaa parisuhderiippuvaiselta.

Lähinnä tarkotin sitä, että onko parisuhteella tulevaisuutta, jos toinen osapuoli jo seurusteluvaiheessa haluaa omaa aikaa. ap

Vierailija
8/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis itsessään huono merkki. Mutta jos ap ei itse halua omaa aikaa ja tulee jatkossakin aina ahdistumaan siitä että toinen sitä tarvitsee niin onhan se potentiaalinen ongelma.

Mä olen näitä oman ajan tarvitsijoita ja onneksi on miehenikin. Lasten takia kumpikaan ei saa niin paljon omaa aikaa kuin haluaisi, mutta jos sitä ei saisi ollenkaan (jos vaikka toinen loukkaantuisi siitä ettei sen kanssa haluta olla aina kun lapsitilanne sallii) niin tulisimme hulluksi.

Yhteensopivuus tärkeintä, ei oma aika sinänsä puoleen tai toiseen.

Vierailija
9/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkään kaipaa, vaan on ihana kyhnätä yhdessä. Tosin välillä haluan tavata ihan yksin omia ystäviäni. Ei mieskään ole sanionut tarvitsevansa omaa aikaa, mutta olemme välillä erossa, esim. jos toisella on meno, emme ole yötäkään sitä päivänä yhdessä. ap

Vierailija
10/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalilta.

Niin, en itse tässä suhteessa sitä omaa aikaa niinkään kaipaa, vaan on ihana kyhnätä yhdessä. Tosin välillä haluan tavata ihan yksin omia ystäviäni. Ei mieskään ole sanionut tarvitsevansa omaa aikaa, mutta olemme välillä erossa, esim. jos toisella on meno, emme ole yötäkään sitä päivänä yhdessä. ap

Vierailija
11/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässäni käännän sen ongelmaksi. ap

Vierailija
12/18 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä asiassa en keksi mitään ongelmaa.

eikaii tässä ongelmaa olekkaan, ehkä vaan omassa päässäni käännän sen ongelmaksi. ap

Vierailija
13/18 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa olla jopa kuukausi kaksi ettei tavata, vaikka asutaan samalla paikkakunnalla. Mutta sitten ollaan kolme neljä päivää yhdessä.

Ja meille ei seurustelu ole mikään "vain", koska se on meille tavoite.

Kaksi aikuista eronnutta, joilla vaativat työt, omat harrastukset, ystävät ja lapsetkin.

Vierailija
14/18 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä asuta yhdessä?

niinkään kaipaa, vaan on ihana kyhnätä yhdessä. Tosin välillä haluan tavata ihan yksin omia ystäviäni. Ei mieskään ole sanionut tarvitsevansa omaa aikaa, mutta olemme välillä erossa, esim. jos toisella on meno, emme ole yötäkään sitä päivänä yhdessä. ap

Vierailija
15/18 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari näki vain viikonloppuisin. Viikolla soiteltiin. Muttä mä olenkin kivikaudelta :-)

Vierailija
16/18 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollekin se on ok, jollekin toiselle ei.

Täydellinen ihmissuhde olisi sellainen, jossa kaikki halut olla yhdessä, olla yksin jne, olisivat aina molemmilla samanlaiset.

Täydellistä suhdettä ei taida olla, joten paraskin suhde on aina kompromissi ja suhteessa täytyy tehdä kompromisseja.

kokonaan toinen juttu sitten on, että jos on kovin nuoresta miehestä kyse, niin hänellä saattaa olla kaverit vielä niin tärkeitä, että ei ole valmis vakiintumaan tosissaan parisuhteeseen. Silloin hän ei välttämättä halua niin symbioottista suhdetta kuin nainen haluaisi.

Kuuntele sydäntäsi ja anna sen kertoa, mikä on parasta.

Vierailija
17/18 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on omat ystävät, lapset ja koti. Ja kuten sanoin, ehkä tästä vain teen itse ongelman, kun ajattelin että seurusteleva pari haluaisi kyhnätä koko ajan yhsessä ja olla ihastunut/rakastunut.

Vierailija
18/18 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on omat ystävät, lapset ja koti. Ja kuten sanoin, ehkä tästä vain teen itse ongelman, kun ajattelin että seurusteleva pari haluaisi kyhnätä koko ajan yhsessä ja olla ihastunut/rakastunut.

Onneksi oma mieheni on ymmärtänyt alusta asti, että minun on saatava olla välillä yksin. Hän ei koe itseään millään lailla uhatuksi siitä.

Olemme olleet yhdessä 15 v. ja meillä on kolme lasta. Ellei lapsia olisi, saattaisimme asua erillään ja seurustella. Rakkaudesta ei ole puutetta. :-)