Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy terveyskeskuksen vuodeosastolla työskentelevältä sairaanhoitajalta

Vierailija
23.05.2011 |

Erityisesti hoitotyöhön liittyvää, ei sairauksien diagnosointeja ym

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä jaksat tuollaista paikkaa?

Vierailija
2/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta osastoa teidän sairaalassa on? Miten teillä on valvomiset hoidettu? Valvooko koko talossa vain yksi sh vai onko useampi lääkeluvallinen? Jos vain yksi, niin onko valvominen sinusta sen takia raskasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä jaksat vuodeosastotyötä?! Sekavia mummoja ja pappoja vaipoissaan makaamassa, kenellekään ei ole kylliksi aikaa. Ne kaipaisivat kädestä pitämistä ja että heidän kanssa juttelisi. Ja että saisivat syödä ruokansa kerrankin rauhassa, ei niin että hoitaja lappaa muutamassa minuutissa lautasellisesn soppaa suuhun...

Itse olin sh-koulun ensimmäisen (pakollisen) harjoittelun vuodeosastolla + yhden kesän kesätöissä, ja kyllä pitää sanoa että jokaiseen työpäivään lähteminen ahdisti. En voi kuin hattua nostaa niille, ketkä sitä työtä kykenee sydämestään tekemään ja jopa nauttimaan. Suurin osa hoitsuista siellä vaan oli naama nurinpäin ja TOSi töykeitä vanhuksille. Ihan kammottavaa meininkiä.

Vierailija
4/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mitä tk-osastolla voisi tehdä, on olla lähellä ja hoivata, jutella, silittää ja syöttää, mutta siihen ei missään nimessä ole aikaa. Perushoitokin on sitä luokkaa, että kaikkialla haisee ikuisesti virtsa ja likainen iho.

Kaikki työntekijät ovat pahantuulisia, juoruilevia ja omasta asemastaan tärkeitä. Hierarkkisuus korostuu, vaikka olisi kyse huuhteluhuoneen käyttöoikeudesta. Työnteossa ei ole mitään suunnitelmallisuutta, kaikki säheltävät kaikkialla ja valittavat, valittavat, valittavat ihan kaikesta.

En ikinä tule työskentelemään tk:n vuodeosastolla, tuskin missään muuallakaan vuodeosastolla. Luoja minut siltä säästäköön.

Vierailija
5/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kivointa?

Itse olen ollut nyt 4vuotta kotona ja syksyksi etsin hoitoalan töitä. Oletan että tulen niitä kyllä löytämään. Vanhusten pariin ehdottomasti haluan.

Vierailija
6/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotihoidossa ja päihdetyöntekijänä.

Ehkä minulla on tarve työskennellä paikoissa joissa saan laittaa koko persoonallisuuteni peliin työssä. Saan siitä suurempia onnistumisen tunteita kuin pelkistä "temppujen tekemisestä".

Vierailija
7/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta osastoa teidän sairaalassa on? Miten teillä on valvomiset hoidettu? Valvooko koko talossa vain yksi sh vai onko useampi lääkeluvallinen? Jos vain yksi, niin onko valvominen sinusta sen takia raskasta?

Työskentelen kaikilla osastoilla sekä akuuteilla, että pitkäaikaisilla. En tee yövuoroja kuin jos erikseen kysytään. Koskaan ei valvota yksin sh-ph/lh työpari valvoo. Pääsääntöisesti pyritään, että joka osastolla on lääkeluvallinen, jos ei niin sitten hoidetaan useamman osaston lääkeasiat. Meillä myös hoitajat osallistuvat lääkehoitoon tasavertaisesti.

Vierailija
8/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka olisi pitänyt siirtää sairaalaan?

Vierailija
9/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan työssäjaksamiseen.

On vuoroja että olen ihan kypsä työhöni. Toisaalta olen kehittynyt luomaan olemuksellani tunnelman, että saan kontaktin myös siihen sekavaan dementikkoon.Aina ei ole kyse sanoista. 5min kunnollinen läsnäolo rauhoittaa helpommin kuin 1h epätoivoinen yritys päästä pois haastavasta huoneesta.

Perushoidollisesti päivät vaihtelevat,riippuen "potilas aineksesta". Joskus ei ole yhtään syötettävää. Itse koen kaiken lähtevän hyvästäperushoidosta.Se luo pohjan koko hoitotyölle,välttäenmonta lisäongelmaa hyvin huomioituna :)

Vierailija
10/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kivointa? Itse olen ollut nyt 4vuotta kotona ja syksyksi etsin hoitoalan töitä. Oletan että tulen niitä kyllä löytämään. Vanhusten pariin ehdottomasti haluan.

Koska työskentelen7 eri osastolla, ehdottomasti työn vaihtelevuus. Joskus on ihana keskittyä enemmän perushoitoon, toisinaan ennättää vain hoitaa hoitotoimenpiteitä.

Vierailija
11/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskuksen vuodeosastolla?

Vierailija
12/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka olisi pitänyt siirtää sairaalaan?

En usko,että hoitajien toimesta. Meillä mahdollisuus saada lääkäri paikalle 24h/vrk. Jos lääkäri ei halua potilasta siirrettävän,emme voi enempää. Ainoa mahdollisuus ehkä, jos hoitaja ei ymmärräpotilaan tilan muutosta eikä kutsu lääkäriä arvioimaan tilannetta.

Vierailija
13/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskuksen vuodeosastolla?

Ei kai kukaan mielellään ole potilaana :) Varmasti ottaisin jonkun hoitajan mielummin hoitajakseni, kuin jonkun toisen. On minulla myös "suosikki osastoni"

Vierailija
14/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku kertoo tekevänsä äärimmäisen raskasta ja vaativaa työtä pitkäaikaisosastolla, niin jotkut tulevat määkymään, kuinka eivät itse sitä pystyisi tekemään syystä tai toisesta!!

Eikö asian voisi edes kääntää, niin että ollaan kiitollisia ap:lle ja kaltaisilleen, jotka jaksavat!

Vierailija
15/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vielä mikä raskainta.

Ehdottomasti jatkuvasti vaihtuvat lääkärit. Varsinkin jos he eivät kuuntele hoitajien näkemystä potilaasta. Silloin koen turhautumista koko työtä kohtaan. Omaisten kanssa 99% pärjää, kun ei väistele niitä vaikeitakaan. Menee jo heidät nähdessään kertomaan kuulumisia, jos on aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi