Uusi raskaus ja häntäluun kipeytyminen. Kokemuksia?
Esikoista synnyttäessä häntäluu murtui tai oli ainakin 6 kk kipeänä. Nyt odotan toista lasta ja häntäluu on alkanut oireilla. Sen päällä ei voi istua yhtään tai sitä alkaa sattumaan. Nyt rv 17+6.
Onko tämä vain oire jota ei ekassa raskaudessa mulla ollut? Helpottaako tämä? Onko kokemuksia vastaavasta kivusta? Vai onko häntäluu luutunut murtuman jälkeen niin vinksalleen, että nyt sen täytyy jo alkaa joustamaan?
Kommentit (2)
Minulla on häntäluu ollut kipeänä, silloin tällöin. Liika istuminen on kaiketi huonoa.
Tyynyt täytyy olla etuosassa, kun istuu ettei paineita tule liikaa peräsuolen tietämiin.
En ole ollut lääkärissa, olen hieronut itse rasvaa peräpäähän ja nukkuessa, on ollut
tyyny siellä tukena. Aina tulee uudestaan, ei voi mitään, eikä leikkaukseenkaan viitsi
mennä. Istuminen on TV:n ääressä huonoa, pitäisi liikkua enemmän. Liike on lääkettä!
ja oli just ainakin tuon 6 kk tosi kipeä:( Esim. seisomaan nousu tai istumaan laskeutuminen sattui niin,että henki salpautui!
Toista lasta synnyttäessä sanoin kätilöille,että ekassa murtui se häntäluu ja kehottivatkin sit synnyttämään konttausasennossa ja hyvin sujui,ja tulikin iso lapsi,4 kg 650 g 0=
Suosittelen tuota konttausasentoa synnytykseen,siinä paikat avautuu paremmin kuin ns. tavallisessa,lähes selältään pakertamisessa.
En kyllä tuosta raskauden aikaisesta kivusta osaa sanoa,minulla ei oireillut.