Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako syödä Roaccutan-kuuri? Olen 35v ja akne lehahtelee..

Vierailija
22.05.2011 |

Isoja paukamia saattaa tulla tuon tuosta, välillä monta kerrallaan, iho kun on hyvin vaalea niin ikävät punaiset jäljetkin jää paukamista :( Joudun käyttämään aina peitevoiteita ym, muuten naama on niin kirjava. Ihotautilääkärille olen jälleen menossa ensi viikolla, ja viimeksi jo ehdotteli Roaccutania.. mutta pelottaa, mitä sivuoireita siitä tulee ja auttaako se? Kenelläkään kokemusta? Pienentääkö se ihohuokosia myös ja tekeekö ihosta muutenkin paremman näköisen?

Kiitos vastaajille jo etukäteen :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei Diane Nova auta "oikeaan" aikuisiän akneen. Lieviä iho-ongelmia se toisilla naisilla pitää pois. Lisäksi se pitää jossain vaiheessa lopettaa. Mulle ei enää 32-vuotiaana sitä gyne suostunut kirjoittamaan. Siinä mielessä hyvä juttu, koska sainkin sen jälkeen kunnon avun ihotautilääkäriltä.

Vielä kirjoittivat vaikka olen jo 36

Auttaa melkein täydellisesti. Yritin lopettaa pariin otteeseen viime vuosina, mutta iho menee heti huonoksi.

Vierailija
22/30 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja elämäni ensimmäistä kuuria syön, maaliskuussa alkoi. Tetrakuurin (+avitcid) aikana iho on ollut ok, mutta ei pidempiaikaista vaikutusta. Iho tuntuu kauttaaltaan ohuemmalta, herkemmältä auringolle sekä kuivemmalta, mutta finnit lähteneet hyvin pois. Huulirasvaa ja bepanthenia menee paljon, mutta on se sen arvoista.

Mulle ihotautilääkäri sanoi, että on paljon tätä lääkettä määrännyt ja ainoat hänen kohdalleen sattuneet maksa-arvojen nousut ovat johtuneet runsaasta alkoholinkäytöstä kuurin aikana tai diagnosoimattomasta hepatiitista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei Diane Nova auta "oikeaan" aikuisiän akneen. Lieviä iho-ongelmia se toisilla naisilla pitää pois. Lisäksi se pitää jossain vaiheessa lopettaa. Mulle ei enää 32-vuotiaana sitä gyne suostunut kirjoittamaan. Siinä mielessä hyvä juttu, koska sainkin sen jälkeen kunnon avun ihotautilääkäriltä.

Mulla on pari kertaa iho tulehtunut todella pahasti märkänäppylöiden takia ja siihen on sitten syöty pitkiä antibioottikuureja, joilla ei ole mitään pysyvää vaikutusta. Arvet ei onneksi ole kuopalla, muta iho niiden kohdalla on läikikäs. Meikillä saan piiloon eli siinä mielessä ei tietenkään ole pahimmasta päästä.

Oma akneni reuhahti 17-vuotiaana ja sen jälkeen on ollut seuranani aina. Vain tuo diane nova auttaa. Roaccutania mulle ei suostuttu kirjoittamaan kun antibiootitkin nostaa maksa-arvoja.

Harmi, että se todellakin pitää lopettaa jossain vaiheessa. Suvun naisia kun katsoo, akne ei tule häviämään ennen kuin vaihdevuosien jälkeen :(

Vierailija
24/30 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41v mies, 3 kertaa parikymppisenä kuurin syönyt. Nyt aikuisiänacne puhkesi, kuuri uusiksi. Viikko vuoroin 20-40mg takana, ei edes huulten kuivumista. Aiemmin oli ja maksa arvojen nousua.

Vierailija
25/30 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2011 klo 15:40"]lääkärit määrää ab-kuureja tai Roaccutania auringontakia. Eikö ne ole kuulleet auringoltasuojautumisesta??? Mun lääkäri vain totesi, että pitää sitten suojautua huolella. Ja tiettyjäm rasvoja käyttää vain iltaisin ja pestä ne aamulla huolela pois. EIkä ole tullut ongelmia.

[/quote]

Älytöntä tosiaan. Kyllä sitä aurinkoisemmissakin maissa käytetään. Oman kuurini olen syönyt italiassa ja ihan kesällä aloitin. Hyvin meni, mulla on ihku iho <3

Vierailija
26/30 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akneni selvitetty todella hyvä Accutane. En halua maksaa kalliita hinta apteekissa joten ostin verkossa geneerinen halpa versio täältä http://www.emedoutlet.net/pap4/scripts/click.php?a_aid=txel&a_bid=40e2a37d

Vierailija
27/30 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa.

Tosi tymäkkä lääke, mutta tehoaa.

Itselläni aiheutti ihon kuivumista runsaasti. Mm käsivarsien nahka lähti liuskoittain pois, mutta hyödyt ovat suuremmat kuin haitat.

Ennen kuuri mm korvalehteni mäti pahasti, samoin finnit oli jumalattoman isoja ja kipeitä paiseita.

Nyt monta vuotta myöhemmin ei ole akne ilmaantunut takaisin :).

Raskaaksi ei missään nimessä saa tulla kuurin aikana tai hetkeen sen syömisen jälkeenkään, aiheutaa sikiövaurioita.

Vierailija
28/30 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen 35v. joka kärsinyt todella pahoista näppylöistä 20v. Ainoat viikkot, jolloin olen ollut ilman paukamia oli kun sain suonensisäisen antibioottikuurin umpparin repeytymisen jälkeen.

Mulla todettiin muutama vuosi sitten keratosis pilaris, joka on parantumaton ihosairaus jolle ei löydy edes oireita lieventävää lääkettä. Näppylät näyttävät aknelta ja ilmaantuvat samoihin kohtiin, kunnes (ainakin minulla) alkoivat levitä kaikkialle. Varmista siis ihotautilääkärin kanssa että kyseessä on akne eikä muu vaiva.

Vierailija
29/30 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kolme kuuria Roaccutania ja näppylät palaavat aina. Eli ei se kaikille auta. Yhdistelmäpillerit näyttää olevan ainoa mikä auttaa. En tiedä mitä teen sitten kun niitä ei joskus voi enää syödä. 

Vierailija
30/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan on vaarallinen ja kielletty. On monia muita turvallisempi reseptilääkkeiden akne.  Voit ostaa lääkitys ilman ennalta reseptiä et heidän online-kuuleminen tämä apteekki on lisensoitu Britannian hallitus  http://www.europepills.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi