Saamme maksettua 250 000e asuntolainan 3 vuodessa :) ov
Laskimme, että todellakin kannattaa lyhentää laina pois kun yritys tekee voittoa mukavasti, maksamme siis aivan mitättömän vähän korkoja kun ei tarvitse venyttää laina-aikaa 15-20 vuoteen.
Sitten vaan odottaa helppo elämä ilman yhtään lainaa!
Olen nyt 27-vuotias ja mieheni 32v
Muita samassa tilanteessa?
Kommentit (34)
ihan kesti sen 12 vuotta maksaa se pois. Onnittelut teille kuitenkin :)
Jos teillä on pieni korko lainassa niin ei sen pois maksamista kannata kiiruhtaa. Tuohon lyhennykseen varatut rahat kannattaa mielummin sijoittaa lainakorkoa tuottavammin.
Entä montako lasta? Minkä alan yritys?
että Suomen kaikki työpaikat on Helsingissä??? Jos asun 1h ajomatkan päässä Helsingistä, niin tämän valopään mukaan minulla on työmatkaa 2,5 tuntia päivässä. Siis voi haloo.
Mulla on työmatkaa 10 minuuttia suuntaansa, koska en käy Helsingissä töissä LOL
että Suomen kaikki työpaikat on Helsingissä??? Jos asun 1h ajomatkan päässä Helsingistä, niin tämän valopään mukaan minulla on työmatkaa 2,5 tuntia päivässä. Siis voi haloo.
Mulla on työmatkaa 10 minuuttia suuntaansa, koska en käy Helsingissä töissä LOL
"...Ainakin täällä meilä päin, noin reilu 1h Helsingistä,..." ja vertasi asumistaan Käpylään, joten silloin kait on paikallaan verrata työmatkaa jostain muualta Helsinkiin ja tunti vartti suuntaansa on ihan realistinen matka-arvio - koska liikenteestä riippuen pk-alueella voi matka-aika helposti heittää jopa puoli tuntia.
Ja toisekseen, tuliko mieleen että kaikkien työpaikkoja ei todellakaan noin vain löydy pk-seudun ulkopuolelta. Kaikki eivät ole lähäreitä tai pph:ita tai sähköputkimiehiä.
että Suomen kaikki työpaikat on Helsingissä??? Jos asun 1h ajomatkan päässä Helsingistä, niin tämän valopään mukaan minulla on työmatkaa 2,5 tuntia päivässä. Siis voi haloo. Mulla on työmatkaa 10 minuuttia suuntaansa, koska en käy Helsingissä töissä LOL
"...Ainakin täällä meilä päin, noin reilu 1h Helsingistä,..." ja vertasi asumistaan Käpylään, joten silloin kait on paikallaan verrata työmatkaa jostain muualta Helsinkiin ja tunti vartti suuntaansa on ihan realistinen matka-arvio - koska liikenteestä riippuen pk-alueella voi matka-aika helposti heittää jopa puoli tuntia. Ja toisekseen, tuliko mieleen että kaikkien työpaikkoja ei todellakaan noin vain löydy pk-seudun ulkopuolelta. Kaikki eivät ole lähäreitä tai pph:ita tai sähköputkimiehiä.
että töitä ei löytyisi muualta kuin pääkaupungista. Meribiologeja on Turussakin...
Vähennykset tuottavat enemmän kuin mitä lainanhoitokulut ovat.
Vähennys on korkeintaan 30 % maksetuista koroista. Tämä tarkoittaa sitä, että maksat koroista aina itse vähintään 70 %. Jos esimerkiksi maksat vuodessa 10000 euroa lainojen korkoja, niin maksat veroja maksimissaan 3000 euroa vähemmän kuin mitä maksaisit veroja ilman tuota lainaa. Sinulle jää siis kuitenkin käyttöösi 7000 euroa vähemmän kuin mitä sinulle jäisi, jos sinulla ei olisi tuota lainaa lainkaan.
Ainoa tilanne, jossa lainaa kannattaa olla, on sellainen, jossa pystyy itse sijoittamaan rahat suuremmalla korkoprosentilla kuin mitä maksaisi lainan korkoja. Jos esim. on lainaa 10 000 euroa ja pystyisi maksamaan tuon lainan pois, mutta saa sijoitettua tuon rahasumman 5 %:n varmalla tuotolla ja lainan korko on 2 %, niin kannattaa ennemmin sijoittaa rahat sillä korkeammalla korolla kuin maksaa laina pois.
Tällä hetkellä ei kuitenkaan pahemmin ole sellaisia hyvätuottoisia sijoituksia, joissa ei olisi pääoman menettämisen riskiä.
kaikki ole "normaaleja" palkansaajia...
miten naiivia :)
tuleppa ap kertomaan sit 3 vuoden kuluttua miten kävi :D että mua naurattaa nää etukäteen hehkuttavat
Mies tienaa rahaa ja mä en.
Mun ei tarvi.
Saatko ap aivan valtavasti vai vain jättiläismäisen hirveästi tyydytystä tällaisesta kirjoittelusta täällä? Saatko seksuaalista mielihyvää? Saatko yleensäkin leuhkimisesta pahaat kiksit? MIKÄ oli kirjoituksesi pointti?
ps. Jos haluat oikeasti jakaa ajatuksia rahan tuhlaamisen tuomasta tyydytyksestä niin laita toki sähköpostiosoitteesi, niin halukkaat voivat lähettää sinulle vertaistukea.
Naurakaa vaan vapaasti, tavoite täyttyy se on ihan selvä :)
Keksikää te omat juttunne, sitten nauttikaa työnne tuloksista!
Kesän odotusta kaikille
Ap
Me emme saa elinaikanamme velkaamme maksettua joten jälkipolvillekin jää kunnon velat. Silti ollaan onnellisia ja eletään elämäämme täysillä.
Kuvittele: kaikki työpaikat eivät ole pääkaupungissa.