Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saataisiin ilmainen lomamatka mutta...

Vierailija
22.05.2011 |

mies ei halua lähteä! Eli tilanne on tämä: Minun vanhempani ehdottivat että ostaisivat mulle ja miehelleni viikon etelänmatkan ihan minne halutaan ja kaikki kulut maksettuna. Ottaisivat lapsemme viikoksi hoitoon loman ajaksi.

Me ei olla ikinä oltu miehen kanssa yhdessä missään viroa pidemmällä koska ei ole ollut varaa.Ja mies ei ole ollut etelässä ikinä. Ollaan oltu 10 vuotta yhdessä ja lomamatka kahdestaan ilman lapsia tulisi tarpeeseen.

Mutta mitä sanookaan mieheni, "ei vois vähempää kiinnostaa". Ei halua lähteä. Suomessakin on riittävän lämmintä. Se ei mun mielestä tässä ole se pointti onko kotimaassa hellettä vai ei?

Mä oon niin pettynyt, olis ollut ihana tilaisuus joita ei joka päivä tule. Ihan itkettää.

Äitini sitten ehdotti että lähtisin hänen kanssa jos ukko ei halua. Hoitakoot sitten lapset yksin viikon. Oonko ihan kusipää jos lähden ilman miestä? Mun edellisestä etelänmatkasta on jo 13 vuotta, tekis mieli kyllä lähteä..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä houkutella, ihme jos ei yhteinen lomamatka kiinnosta... Katelkaa netista, jospa se matkakuume nousisi...

Jos mies ei lähde, niin tietysti lähdet äitisi kanssa!

Vierailija
2/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidätte todella hauskaa naisten kesken :) Tässä kohtaa voisit olla hieman itsekäs. Miehesi saa valita lähteäkö sinun kanssasi vai jäädä kotiin lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaako miestäsi sitten se, että vanhempasi maksavat loman?

tosi harmi juttu, mut mä ainakin lähtisin mielelläni äitini kanssa jos mieheni ei suostuisi. Kuitenkin hän on sen valintansa tehnyt joten ei luulisi olevan vastaansanomista, onhan sitä hänelle tarjottu ekana

Vierailija
4/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai puhua esim. englantia ja nolaa näin sinut ja itsensä? Jos sitä jännittää lentokenttä- ja tullimuodollisuudet ja se kuinka kentältä päästään hotellille.

Mitä jos ottaisit itse vaivihkaa selvää ihan kaikesta ja esittelisit hänelle (nolaamatta) "kuinka kätevästi kaikki tapahtuu" ;)?

Vierailija
5/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koittasin vielä suostutella miestäni, koska olisihan se ainakin minun mielestäni ihaninta lähteä hänen kanssa kaksin. Mutta jos ei haluaisi niin lähtisin matkaan äitini kanssa, siitäkin tulisi huippu reissu! :)

Vierailija
6/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei englannin taito ole niin hyvä ja on epävarma. Mutta itseltäni puhuminen sujuu hyvin ja onhan aina matkaoppaita jne. jos haluaa ihan avuttomaksi heittäytyä.

Ärsyttää kun ilman tätä tarjousta ei mitään riitaa ollut ja nyt mua harmittaa mies ihan hirveästi. Ei ole tullut aikaisemmin tällaista tilannetta eteen että olisi tarvinnut pohtia etelänmatkaa tosissaan kun rahaa ei ole ollut. Nyt kun pitäisi kohde vaan päättää niin mies ei lähde. Joskus ollaan pohdittu että koitettais säästää matkaa varten ja silloin asia ollut ok.

Voi olla että vanhempieni maksaminenkin häntä häiritsee. Meillä on ollut tässä kaikennäköisiä vastoinkäymisiä ja muutenkin rankkaa kahden erityislapsen kanssa ja sen takia vanhempani ajattelivat että loma tulisi tarpeeseen ja saisi vähäksi aikaa muuta ajateltavaa.

Kyllä mä varmaan lähden sitten äitini kanssa, tullaan hyvin toimeen ja varmasti on mukavaa niinkin. Mutta kaikista mieluiten olisin lähtenyt miehen kanssa, kerrankin joku romanttinen kahdenkeskeinen loma ilman lapsia. Mutta kun ei niin ei..aika ehdoton oli kannassaan. Koitan vielä suostutella mutta en jaksa alkaa tappelemaan enempää. Lähden sitten ilman. :)

ap

Vierailija
7/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla, että miestä jännittää koska ei ole aiemmin käynyt ulkomailla (kaukana) tai ei osaa englantia hyvin tms. arkailee, että osaako kulkea ja toimia jne. moni ihminen jännittää sellaisia asioita.

tähän auttaa jos itse esität vähän jännittynyttä ja mietit ääneen miten lentokoneessa piti toimiakaan jne. et siis esitä kaikentietävää ja kokenutta, jolloin miehelle tulee hölmö ja tyhmä olo.

toinen juttu on se, että miestä ei välttämättä kiinnosta yhtään joku "aurinkoloma". esim. mun mies ei ikinä suostuis lähtemään lomalle, jonka idea on vaan maata auringossa. eli ehdota ulkoilulomaa, vaeltelua vuoristossa, samoilua, sukelluskurssia tai kaupunkilomaa, historiallisia nähtävyyksiä tms. selvitä millainen olisi miehesi toiveloma.

kolmanneksi vinkkaa miehelle, että loma voisi olla ihan seksiloma ;) eli panostaisitte hyvään hotelliin jossa täyshoito ja ehkä jotain kylpylähoitoja tms.

Vierailija
8/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhempasi haluavat olla noin suuresti avuksi ja ymmärtävät itse ehdottaa tuollaista. Jos et saa miestä houkuteltua mukaan, niin ehdottomasti lähdet äitisi kanssa! Olet lomasi varmaan ansainnut! Uskallan jo toivottaa mukavaa ja rentouttavaa reissua ;)

Vierailija
9/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat vanhemmat ap:lla, tosi kaunis ajatus heiltä tarjota lomamatka!

T. toinen erityislasten vanhempi

Vierailija
10/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhempasi haluavat olla noin suuresti avuksi ja ymmärtävät itse ehdottaa tuollaista. Jos et saa miestä houkuteltua mukaan, niin ehdottomasti lähdet äitisi kanssa! Olet lomasi varmaan ansainnut! Uskallan jo toivottaa mukavaa ja rentouttavaa reissua ;)

kun ei itse pysty vaimolleen lomaa tarjoamaan. Mutta jos mies ei anna periksi, niin mene äitisi kanssa ja jätä ukko mököttämään kotiin. Niin minä tekisin!

Vierailija
11/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnosta yhtään. Tai sitten miehesi arvelee pitkästyvänsä matkalla, kuvittelee siis, että päivät maataan rannalla. Minun miehelle tuollainen olisi silkkaa kidutusta.

Jos miehesi ei suostu aktiivi- tai kaupunkilomaankaan, mene äitisi kanssa ja nauti. Sitten kun teidän lapset ovat isompia, saat varmaan heistä innostunutta matkaseuraa. Itsekin matkustelen lasten kanssa ja tosi mukavaa on.

Vierailija
12/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivalla tavalla auttamaan teitä. Mieleeni kuitenkin tuli kysymys, että vaikka sinä kaipaatkin etelänmatkaa, niin voi olla että miehesi ei ole kiinnostunut sellaisesta matkasta. Voisitko kysäistä, että millainen olisi hänen unelmalomansa. Voihan olla että hän rakastaa kotitouhuja eniten. Jos taas haluaisi matkustaa jonnekin muualle, niin mieti, että voisitko sinä joustaa siitä etelänmatkasta.

Voi myös ottaa kovasti miehen ylpeyden päälle, että appivanhemmat kustantaisivat matkan. Jos on tästä kiinni, niin päätä olla ylpeä miehestäsi. Hän haluaa tulla omillaan toimeen. (Joskin voit kysäistä, että eikö olisikin mukavaa kustantaa omille lapsille jotain suurta sitten, kun heillä on omia lapsia. Nämä lahjoitukset kun yleensä kulkevat sukupolvelta toiselle)

Kun olette rauhallisesti ja rakkaudella puhuneet aiheesta, niin sitten voit lähteä äitisikin kanssa jos siihen päädytte.

Vierailija
13/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivalla tavalla auttamaan teitä. Mieleeni kuitenkin tuli kysymys, että vaikka sinä kaipaatkin etelänmatkaa, niin voi olla että miehesi ei ole kiinnostunut sellaisesta matkasta. Voisitko kysäistä, että millainen olisi hänen unelmalomansa. Voihan olla että hän rakastaa kotitouhuja eniten. Jos taas haluaisi matkustaa jonnekin muualle, niin mieti, että voisitko sinä joustaa siitä etelänmatkasta.

Voi myös ottaa kovasti miehen ylpeyden päälle, että appivanhemmat kustantaisivat matkan. Jos on tästä kiinni, niin päätä olla ylpeä miehestäsi. Hän haluaa tulla omillaan toimeen. (Joskin voit kysäistä, että eikö olisikin mukavaa kustantaa omille lapsille jotain suurta sitten, kun heillä on omia lapsia. Nämä lahjoitukset kun yleensä kulkevat sukupolvelta toiselle)

Kun olette rauhallisesti ja rakkaudella puhuneet aiheesta, niin sitten voit lähteä äitisikin kanssa jos siihen päädytte.

Vierailija
14/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin Suomen säällä olis merkitystä ulkomaanreissuun..

Eikö sitä muka kiinnosta mikään kohde? Kaupunkiloma, jalkapallo-ottelukohde??

Vierailija
15/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään halua rannalla maata koko lomaa, ajatuksena oli että vuokrattais auto viikoksi ja kierreltäis nähtävyyksiä. Hän ei ole kiinnostunut urheilusta joten silläkään verukkeella en saa matkaa hänelle myytyä. :( Miehelle kävis joku mökkiloma kotimaassa mut semmosen nyt saisi järjestettyä muutenkin, loma ulkomailla ilman lapsia taas olisi harvinaista herkkua. Ei edes viitsinyt perustella mielipidettään muuten kuin hokemalla ettei voisi vähempää kiinnostaa.

Itsekin liikutuin kovasti vanhempieni eleestä. Eivät itsekään mitään suurituloisia ole (paremmat tulot kuitenkin kuin meillä). Isänikin sanoi niin ihanasti että ei heillä tässä maailmassa muuta merkitystä ole kuin että lapsilla menisi hyvin ja mä saisin välillä jotain mukavaa.

Hyvä mies mulla muuten on, ihana isä lapsille ja vastuuntuntoinen ja luotettava mutta joissain asioissa vähän "tylsä" ja "yllätyksetön". Ois ollut ihanaa jos sekin olisi tästä innostunut mutta ei voi mitään. Taidan sitten lähteä äitini kanssa. :)

Vierailija
16/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä menee huonosti, ei varmaan huvita lähteä tappelemaan viikoksi ulkomaille. Näin voi olla myös vain toisen osapuolen nmielestä. Siksihän ero tulee joillekin täytenä yllätyksenä, vaikka toinen harkinnut sitä jo kauan.

Menkää ensin vaikka viikonlopuksi johonkin kaupunkilomalle ihan kotimaassa. Saatte rentoutua ja totutella taas kahdestaan oloon.

Vierailija
17/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitte saada kotimaassakin. Ettekö voisi matkailla täällä, ja vanhempasi hoitaisivat lapsia sen aikaa.

Jos taas pääpointti on se että pääsee ulkomaille niin sitten kai sun ei auta kuin lähteä äitisi kanssa. Kyllä sekin on mukava reissu! Mutta lopputulos toimii eri tavalla kuin että lähtisitte molemmat: nyt sinä tulet iloisena ja rentoutuneena takaisin siihen arkeen, ja mies ei.

Vierailija
18/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kahdenkeskeistä aikaa vaan on vähän. Ollaan saatu lapset 20-vuotiaina joten suurin osa yhdessäoloajastamme on ollut lapsiperheen arkea ja kahden erityislapsen kanssa vielä astetta rankempaa. Juuri tämän takia loma kahdestaan olisi tullut tarpeeseen.

En tiedä onko mies sitten parisuhteen tilasta erimieltä ja haluaisi erota, en ole kyllä semmoista aistinut. Aina kun kahdestaan saadaan olla, on meillä ollut todella mukavaa eikä tapella. Mutta edellisestä kerrasta on yli 2 vuotta. :( Kaikkia lapsia kun on niin vaikea saada samaan aikaan hoitoon, meillä siis kolme lasta.

Vierailija
19/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kahteen vuoteen ette ole saaneet kahdenkeskistä aikaa. Kuulostaa hieman uskomattomalta kun kerran nytkin vanhemasi tarjoutuvat katsomaan kaikkia lapsianne kokonaisen viikon? Eikö ole ollut mahdollista aiemmin? Entä jokainen lapsi viikonlopuksi omalle kummilleen tms? Kai nyt aina jotain ratkaisuja voi kehittää?

Vierailija
20/27 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten suostu lähtemään ilman lapsiamme, koska pelkään, että jos tulee lento-onnettomuus, niin jäävät orvoiksi. Ehkä hänellä samansuuntaisia ajatuksia mutta ei kehtaa sulle niitä ääneen sanoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi