Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SINUN EKOTEKOSI!!??KERRO!!

Vierailija
21.05.2011 |

mä päätin alkaa käyttää palasaippuaa,kun tajusin että jos jokainen suomalainen tekis niin,säästyisi n...6 MILJOONAA MUOVIPULLOA!!HUH!!Ostan ihania laadukkaita luonnonöljyistä tehtyjä saippuoita=)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen tekisi samoin, kuinka paljon mahtaisikaan luonnonvaroja säästyä, sillä jokainen syntyvä lapsi kuluttaa... kuluttaa.. ja kuluttaa..

Vierailija
2/28 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joitain juureksia, muutenkin teen itse paljon kierrätysmateriaaleista. En osta turhaa ja suosin kasvisruokaa. Pidän huoneiden lämpötilat aika viileinä, lisäämme mieluummin vaatetuksen määrää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pestään uudelleen ja uudelleen. t kutonen

Vierailija
4/28 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa leffa katastrofin aineksia. Muovin välttäminen on aiheena siis.

Itse teen paljonkin pieniä juttuja - lähinnä kierrätän, juttelen ympäristöasioista, jätän lentämättä jne.

Vierailija
5/28 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen tekisi samoin, kuinka paljon mahtaisikaan luonnonvaroja säästyä, sillä jokainen syntyvä lapsi kuluttaa... kuluttaa.. ja kuluttaa..

Lisäksi ei ole autoa emmekä lentomatkusta. Työmatkat kävellään ja pyöräillään. Meillä on kaukolämpö, jätteet tietysti kierrätetään. Ruoassa suosimme perusraaka-aineita ja silloin pakkausjätettäkin on paljon vähemmän.

Vierailija
6/28 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vanhaa autoa että se pysyy vielä vuosikausia liikenteessä. Näin säästetään luonnonvaroja tässä kertakäyttöyhteiskunnassa. Ennen sentään korjattiin kaikki toisin kuin nykyään :(

Vierailija
7/28 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äänestän vihreitä sen takia, että pakottaisivat meidät tavalliset kansalaiset ruotuun.

Vierailija
8/28 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkautin ne. Lisäksi annan säännöllisesti pieniä summia lahjoitusrahaa ko. eläinsuojeluyhdistykselle, koska olen niin kiitollinen näistä ihanista kissimirreistä elämässäni.

Vierailija
9/28 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan suosia lähiruokaa, luomua, kierrätän, lajittelen osan jätteistä.

Vierailija
10/28 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... Kivihiiltä ja turvetta poltetaan niissä surutta ja rekkaralli niitä ajaa lämpövoimalaan kolmea vuoroa.

Vierailija
11/28 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siellä ei tarvii lämmittää kivihiilellä kun on niin lämmin.

Vierailija
12/28 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kasvissyönti

- vaikka asutaan omakotitalossa, yritetään vähän tehdä hommaa ekologisemmaksi lämmittämällä puulla (vain poissaollessa öljy)

- pidetään yleensä lämmityskaudella sisälämpö alle 20 asteessa

- yritetään olla käyttämättä autoa holtittomasti

- jätteiden lajittelu (meiltä tulee oikeasti tosi vähän sekajätettä, voin ilokseni sanoa!)

- kierrätys

- tavaroiden ostaminen käytettynä

- tavaroiden korjaaminen

- remontoidessa yritetään valita materiaaleja, jotka voi sitten polttaa, kun ne poistuvat käytöstä

- lentomatkailun lopettaminen (harrastetaan kyllä moottoripyöräilyä ja tehdään kotimaan ja lähialueiden matkat siten)

Vierailija
13/28 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... Kivihiiltä ja turvetta poltetaan niissä surutta ja rekkaralli niitä ajaa lämpövoimalaan kolmea vuoroa.

Kolmannes kaukolämmöstä tuotetaan talteenottamalla jätevedenpuhdistuksesta syntyvää lämpöä. Energiasta menee hukkaan paljon vähemmän kuin muilla lämmitystavoilla.

Lämmittäminen on epäekologista joka tapauksessa, tärkeintä tietysti on, että lämmitettävä ala on kohtuullinen. Korkeat huoneet esim. lisäävät lämmitystarvetta. Lämpöä ei tietenkään saisi mennä hukkaankaan ja huoneenlämmön pitää olla järkevä. Kaukolämmöstä kirjoittanut asuu kai kerrostalossa, mikä on ekologisempaa kuin omakotitalossa asuminen.

Vierailija
14/28 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä käytä Helsingin liikenteen todella saastuttavia busseja. Lisäksi kannatan ydinvoimaa ja vastustan kivihiilellä ja öljyllä tuotettua Helsinki Energian kaukolämpöä eli uuteen taloomme emme sitä ottaneet vaan maalämmön yhdistettynä takalla. Uima-alals lämpeää auringolla eli kennoilla.

Vierailija
15/28 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lajittelen jätteet, en käytä kaupan muovikasseja.

KAsvatetaan vihanneksia yms. mökillä, kerätään marjat ja sienet metsästä.

Ostan lihat ja leikkeleet yms irtomyynnistä suoraan omiin rasioihin.

en käytä muovisia hedelmä- ja vihannespusseja. Olen virkannut pussit niitä varten.

Inhoan kerta-ja kerskalkulutusta.

ut mä kyl sit lennän paljon.

Vierailija
16/28 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksittäine ekoteko), suosin lähituotantoa hinnasta piittamatta, suosin luomua,teen limut itse (rekoilla ei tarvitse kuljettaa vettä pitkin maanteitä), en tyhjäkäytä autoa lainkaan, lahjoitan lasten vaatteet ja lelut edelleen, käytän tavarat loppuun asti (esim. pyykeistä tulee siivousrättejä), lajittelen lasin/ pienmetallin, paperin/ ongelmajätteet pattereista alkaen, vältän energian tuhlaamista säästämällä sähkössä (led-valoja esim.), annan käsintehtyjä lahjoja, poimin roskan päivässä..

Oikeastaan valitsen ihan kaikessa sen vähemmän luontoa kuormittavan vaihtoehdon, vaikka se maksaisi enemmän. En ole lainkana viherpiiperön oloinen ihminen, vaan lähinnä kerskkuluttuja ulospäin. Mieheni on samanlainen aatteiltaan.

Vierailija
17/28 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Emme ole teettäneet esim. keittiö- tai kylpyhuoneremonttia vain sen vuoksi, etteivät kalusteet ja laatat ole maunmukaiset (vaikka niitä olen jo katsellut kymmenkunta vuotta). Olisi todella tehnyt mieli laittaa tilat uusiksi, mutta olen tehnyt tietoisen ekoteon, enkä ole lähtenyt vaihtamaan ok-kuntoisia kalusteita toisiin.

- Emme ole hankkineet uutta sohvaryhmää 14 vuoteen. Vanha on vielä oikein hyvässä kunnossa ja mahtavan mukava kaiken lisäksi. Sattumalta tuo tummansininen tuli jälleen muotiin ;).

- Ajamme ainokaisen automme aina loppuun asti, korjaamme siinä välissä. Se saa palvella meitä yleensä n. 10 v. (otetaan huomioon, että auto yl. ostetaan jo 3-5 v. vanhana). Muuten käytämme metroa ja tarvittaessa taksia.

- Muovikasseja kaupasta otamme hyvin harvoin, omat kassit ovat mukana

- Mieluummin syömme kotimaista, luomu- ja lähituotettua ruokaa ja mielellämme maksammekin siitä hieman enenmän.

- Ostan laatu/merkkihuonehuonekaluja käytettynä, viimeksi esim. 6 kpl kotimaista Essen ruokapöydän tuolia, oikein hyväkuntoiia ovat, eivätkä hinnalla säikäkyttäneet. Meille niistä on iloa taas toivottavasti väh. seur. 10 vuodeksi, joten olen todella tyytyväinen näihin mukaviin siistehin vaaleisiin tuoleihn.

Vierailija
18/28 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipa tämäkin on ekoteko..enkä tarvinnut punttista..

Vierailija
19/28 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipa tämäkin on ekoteko..enkä tarvinnut punttista..

ja vielä harvennettuja puita käytin hyväkseni!! :D

Vierailija
20/28 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaverit hankkivat heti kun saivat, mutta itse olen pärjännyt ilman nämä 10 v. Voi olla, että kohta joutuu hankkimaan, mutta onpa ainakin nuoruuden huviajelut jätetty väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan