Kun lypsetty maito ei kelpaa...
Meidän pikkuneiti on tällä hetkellä 9 kk ja imetän edelleen. Maitoa tulee hyvin ja olenkin lypsänyt pakkaseen talteen maitoa niitä päiviä varten kun olen poissa. Ongelmia on ilmaantunut nyt kun olen palaillut pikkuhiljaa töihin. Aiemmin lypsetty ja pakastettu maito on kelvannut tuttipullosta ihan hyvin, mutta nyt jostain syystä maito ei enää maistukaan. Olen mielestäni käsitellyt maitoa juuri niin kuin pitääkin, eli pakastan maidon saman vuorokauden sisään kuin se on lypsettykin. Pelkästään jääkaapissa ollut, edellisenä päivänä lypsetty maitokaan ei kelpaa. Ei lämmitettynä, ei kylmänä, ei hörpytettynä, ei tuttipullosta, ei lusikalla, ei pimeässä ja hiljaisessakaan paikassa, ei äidin eikä isän tarjoamana. Hirveä huuto ja raivoaminen jos yrittää yhtään väkisin juottaa... Vesi kyllä kelpaa, sekä hörpytettynä että tuttipullosta.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta, tai olisiko kenelläkään mitään hyviä vinkkejä mitä voisi vielä kokeilla? Pitäisikö vain käydä kaupasta hakemassa korviketta ja kokeilla jospa se maistuisi? Meillä lähinnä sormiruokaillaan, eli maito on mielestäni vielä ihan tärkeä osa ravinnonsaantia.