Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomailla asuneet. Kertokaa onko Suomi oikeasti paras maa

Vierailija
21.05.2011 |

suomalaiselle?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kaikkia mielipiteitä ei kannata sanoa ääneen. Tietenkin voidaan sanoa, että suomalaiset ovat laiskoja paskoja, joita ilman maailma tulisi mainiosti toimeen ja voitaisiin ehdottaa vaikkapa Venäjälle, että ottaisivat ohjat jonakin juhannuksena kun lähes koko kansa on kännissä mökeillä. Tätä kun tarpeeksi rummutetaan niin ne vähäjärkisimmät alkavat pitää sitä ihan hyvänä ideana ja kohta opetellaan pakkovenäjää.

En ole itse muslimi, mutta tajuan kyllä, että on hulluutta sanoa ääneen tai edes kirjoitella niin kuin joku tälläkin palstalla kaikista muslimeista kirjoittaa. Mitään hyvää tällaisella 'avoimella' keskustella ei voi saavuttaa, mutta saavatpahan pikkulapset vähän purkaa kiukkuaan heikompiinsa.

Pientä itsehillintää kaipaisin aikuisilta ihmisiltä. Ette kai te hauku kaikkia maailman miehiäkään joka kerta kun se oma mies jättää tiskit tiskaamatta.

Vierailija
22/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on helppo asua ja elää, turvallista. Yhteiskunta on toimiva kaikin puolin.

Itse en viihdy täällä, asuisin mieluiten talvet Afrikassa ja kesäisin voisin olla täällä muutamia kuukausia, mutta kokemuksesta tiedän, että ei onnistu noin vain. Elämä Suomessa ei ole minulle tarpeeksi haastavaa, liian helppoa ja yksinäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varaa käydä itse ja pilttinsä lääkärissä, ei se neuvola maasta paratiisia tee :)

Vierailija
24/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihmisestä kiinni, mitä mieltä on. Varmasti tosi monelle Suomi on se paras maa asua, jo senkin takia, että täällä kaikki puhuu suomea ja useimmilla ihmisillä on täällä sukulaisia ja ystäviä enemmän kuin muualla.

Ja onhan tämä älyttömän turvallinen paikka lähes kaikkiin muihin maihin verrattuna. Ei ole luonnonkatastrofeja, ei ainakaan vielä ole ollut terrorismia, ei ole sotia. On sosiaaliturva, lähes ilmainen koulutus ja mahdollisuudet vaikka mihin. On tilaa elää ja kaikkialla on todella puhdasta.

Mutta sitten se, että tykkääkö suomalaisesta kulttuurista ja ilmastosta on aivan mielipidekysymys. Itse rakastan aurinkoa ja lämpöä, rakastan avoimia ja suorasukaisia ihmisiä, rakastan positiivista elämänasennetta, ja näitä asioita en tunne saavani Suomesta riittävästi.

Lopullisesti en kuitenkaan halua Suomesta lähteä, koska Suomessa on paljon sellaista, mitä muualla ei ole.

Vierailija
25/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle paras maa olisi ihan joku muu. Lasteni vuoksi asun nyt Suomessa.

Vierailija
26/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sosiaalinen kontrolli on hyvä asia. monissa muissa maissa alaluokka ei enää kertakaikkiaan välitä mistään mitään. Check this out!

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1389181/Slummy-mummies-Parents-…

Vierailija
27/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan aurinkoa ja lämpöä, rakastan avoimia ja suorasukaisia ihmisiä, rakastan positiivista elämänasennetta, ja näitä asioita en tunne saavani Suomesta riittävästi.

Kyllähän suomalaiset on suorasukaisia, jos jotkut sitä maailmassa ovat. Täällä kyllä uskalletaan ilmaista mielipiteet suoraan ja vähän liiankin suoraan, toisin kuin maissa, joissa päin näköä hymistellään ja selän takana sitten puhutaan.

Vierailija
28/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa asuneena en mitenkään voi yhtyä mielipiteisiin että Suomi olisi paras maa asua, sosiaalituet ovat hyvät, maahanmuuttajia on paljon jne...

On maita joissa asiat ovat paljon paremmin ja maahanmuuttajia on Suomessa ihan marginaalinen määrä.

Vierailija
29/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisesta millainen maa sopii itselle. Mulle ei sopisi Suomi ja siksi olenkin paattanyt etten sinne takaisin muuta. Tykkaan nykyisesta kotimaastani ja olen ollut taalla jo 15 vuotta. Ekat 10 vuotta arvostelin kaikkea paa punaisena, mutta sitten rupesin nakemaan asiat toisin ja tajusin etta tama onkin itse asiassa just mulle sopiva yhteiskunta. Tykkaan esim siita etta omalla kovalla tyolla pystyy menestymaan. Suomen tasapaistava kulttuuri ei sovi mulle.

Tietysti sekin merkitsee etta olen naimisissa paikallisen kanssa ja vaikka meista on ihanaa kayda Suomessa ja mies kalastaa mun setien kanssa, ei pystyttaisi siella ymparivuotisesti asumaan. Jo se lumi ahdistaa kun siihen ei ole tottunut.

Vierailija
30/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko asuneet muualla - ja siis pidempään eli useamman vuoden samassa maassa? Vai onko tuo mielipide mutua eli ainoastaan ajattelette, että muualla on paremmin?

Vierailija
31/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko asuneet muualla - ja siis pidempään eli useamman vuoden samassa maassa? Vai onko tuo mielipide mutua eli ainoastaan ajattelette, että muualla on paremmin?

Olisi kiva myös tietää, missä olette asuneet ja kuinka kauan? Siis vaikka suurinpiirtein, jos ette ihan suoraan halua laittaa :)

Vierailija
32/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toi miehen kalastaminen on ihan outo heitto, kun unohdin sanoa etta mies siis haaveilee sellaisesta etta asuisi jarven rannalla ja saisi aina kalastaa (mika ei Suomessa tietenkaan edes olisi ymparivuotisesti mahdollista). Mutta sitten kumminkin riittaa se kesalomilla koettu ja kotiin on enemman kuin mukava palata.

Vierailija
33/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tätä maata. Mulla on täällä ainakin hyvä olla ja on tosiaankin suhteellista motkottaa jostain mielipiteiden yksipuolisuusvaatimuksesta. Koko maailma ei ole yhtäkuin rikkaat länsimaat, muistakaas se. Kun näkee maailmaa vähän eri kanteilta, alkaa tämä suomalainen sananvapaus ja kansalaisten hyvinvointi oikeasti tuntua lottovoitolta.

Vierailija
34/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi mahdollisuus, niin lähtisin täältä ihan minne vaan. Kun lukee Suomen menestyjien elämän tarinoita, niin juuri ne, jotka ovat asuneet ulkomailla, ovat myös niitä, jotka ovat saavuttaneet elämässään suuria.

Vierailija
35/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomi olisi oikeasti paras maa suomalaiselle. Jokaisessa maassa on omia hyviä ja huonoja puolia ja kyllä mun on myönnettävä, että jos kaikki plussat ja miinukset lasketaan, mun ja meidän perheen on parempi ollut ulkomailla. Suomessa on kolme pahaa miinusta: pimeys, räntä ja tyly ihmisluonto.

Vierailija
36/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaihota aina jotain enemmän, parempaa, mahtavampaa, isompaa menestystä, suurempaa taloa, hienompaa autoa...? Olen varmaan idealistinen ituhippi, kun mitä vanhemmaksi elän, sitä vähemmän noilla asioilla on minulle merkitystä.

T. edellinen kirjoittaja, joka ei muista numeroaan

Jos minulla olisi mahdollisuus, niin lähtisin täältä ihan minne vaan. Kun lukee Suomen menestyjien elämän tarinoita, niin juuri ne, jotka ovat asuneet ulkomailla, ovat myös niitä, jotka ovat saavuttaneet elämässään suuria.

Vierailija
37/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan se on itsestä kiinni. Vietä sekin aika jossain muualla kuin av:llä roikkumassa. Menestystä ei tule jos ei tee työtä sen eteen, ei siinä tarvita ulkomailla asumista tai matkustelua, se tulee usein sen menestyksen myötä ja kuinka monesta se on aina mukavaa?

Useimmat lähtevät ulkomaille toisiin kehityneisiin maihin, totta kai niissäkin on eroja Suomeen verratuna, jotkut asiat ovat paremmin.

Minä itse rakastan tätä rauhaa, ennen kuin muu perhe herää voin juoda kahvini rauhassa ja ainoa mitä kuulen on oman hengityksen ääni, olen muutenkin todella epäsosiaalinen. Ymmärrän hyvin että tämä rauha voi jotain toista ahdistaa.

Vierailija
38/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainostaan sukulaistemme takia, muuten olisimme jääneet ulkomaille!

Vierailija
39/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kymmenessä eri maassa asunut ja en osaa siltikään vastata kysymykseen juu tai ei.

Yhdessäkään täydellisessä maassa en ole asunut. Jokaisessa on hyvää ja huonoa.

Vierailija
40/56 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi oli ennen parempi paikka, nyt siitä on tulossa samanlainen sontakasa kuin muistakin Euroopan kaupungeista, täynnä haahuilevia luusereita, väkivaltaa, epärehellisyyttä, piittaamattomuutta, vittumaisuutta ja tämä uusi "suvaitsevaiston" luoma todella ahdistava ilmapiiri pilaa loputkin. Luonto ja maaseutu on edelleen ihan huippua. Neuvostohenkinen yksinapainen ajattelu, että kaikki ihmiset pitää pakottaa pk-seudulle työn perässä (kuten Moskovaan Neuvostoliiton aikana) on tehnyt ihmisistä katkeria ja surullisia ja rahan ja ajan perässä juoksevia. Sitä samaa teen itse ja kyllä täällä kovempi työtahti on töissä, tulokset ei silti yllä Suomen tasolle, koska byrokratia vie suuren osan. Suomessa toimi ennen terveydenhoito ja koululaitos hienosti, oli turvallista, voi jättää ovat auki ja nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta, siihen ei ole enää paluuta.

Lisään sen verran, että kyllä Suomi suomalaiselle on paras paikka jo ihan kielen takia ja on se muutenkin yksi parhaimmista maailmassa. Olemme asunneet aika monessa maassa, jopa Thaimaassa ja USA:ssa ja kyllä Suomi kokonaisuutena on ihan paras paikka kaikille, turvallinen, puhdas, kaunis, ihmiset rehellisiä jne. Ilmasto ei ole hyvä ja se on ehkä hieman suojannut Suomea Euroopan maiden ongelmilta, mutta mahdoton sosiaaliturva on silti pilaamassa maata, hännystelijät ja rahanperässäjuoksijat kun kyllä löytävät ne maat mistä helpoiten rahaa irtoaa.