Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mainitsenko työhakemuksessa että olin 4 vuotta lasten kanssa kotona

Vierailija
20.05.2011 |

Kun yhteensä työkokemus on vain 6 vuotta (oikeita työvuosia siis 2), mutta positiivisena puolena taas se, että enempää lapsia en tee ja nuorimmankin vastustuskyky jo sen verran kehittynyt ettei tarvitse ärsyttää uutta työnantajaa jatkuvilla poissaoloilla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on ansioluettelossa merkintä työpaikasta jostain vuodelta 2007 ja sen jälkeen ei mitään.

Minä mainitsisin. Kysyisivät siitä haastattelussa kuitenkin, jos nyt sellaisella cv:llä (jossa on neljän vuoden selittämätön aukko) edes haastatteluun pääsisi.

Vierailija
2/8 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kirjoitan cv:seen että olin kotiäitinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on ansioluettelossa merkintä työpaikasta jostain vuodelta 2007 ja sen jälkeen ei mitään.

Minä mainitsisin. Kysyisivät siitä haastattelussa kuitenkin, jos nyt sellaisella cv:llä (jossa on neljän vuoden selittämätön aukko) edes haastatteluun pääsisi.

Vierailija
4/8 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä todennäkoisemmin saat paikan jossa viihdyt

jos olet hyvä tyyppi ja sen huomataan et osaat tehtäväsi

niin saat paikan

Vierailija
5/8 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan on kokoajan ollut työsuhde olemassa, niin sitten en ole varma miten kannattaa merkitä.

Mutta tosiaan, totta helvetissä muuten se mainitaan. CV:ssä vaikka "2007 eteenpäin äitiys- ja hoitovapaalla". Näin mä laitoin. Positiivistahan se on, että kun kerran olet äiti, olet myös hoitanut lastasi. Ja aika oudolta näyttää 4 vuoden aukko, jos et selitä mitä olet silloin tehnyt. Mietipä itse, mitä huonoa siinä on että mainitset? Jos he uraohjusta hakevat, niin sullahan on virtaa vaikka muille jakaa ja oikein janoat päästä töihin neljän seinän sisältä!

Vierailija
6/8 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko työtodistuksessa kirjoittajan numeroa? Jos työhönottaja päättääkin kysellä ed.pomolta millainen työntekijä olet, ja hän mainitsee että olit poissa lue kotona 4 v...

Vierailija
7/8 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin osastomme suljettiin minun oltua vuoden poissa, joten mitään määrättyä tehtävää minulla ei ole tällä hetkellä siinä yrityksessä olemassa. Osastoni päällikkökin siirtyi rivihommiin, henkilöstöpäällikkö vaihtui jne. Ja muuten pitääkö työtodistuksessa aina mainita äitiyslomavuosia, jos en esim. haluaa niiden olevan siellä merkitty.

Vierailija
8/8 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äitiyslomavuosia ja hoitovapaita ei merkitä CV:hen, jos työsuhde on jatkunut niiden yli. Kuitenkin jos CV:hen jää selittämättömiä "aukkoja", ne voi erikseen merkitä.

Itse olen laittanut henkilötiedot-kohtaan CV:n alkuun lasten syntymävuodet näkyviin - tästä voi rekrytoija jo päätellä, että ainakin äitiyslomilla on oltu.