Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi muuttaa naapuriin

Vierailija
20.05.2011 |

ollakseen lähellä lapsenlapsiaan. Hänen ja minun kasvatukselliset näkökantamme eroavat toisistaan aika tavalla. Hän esim. kokee oikeudekseen kumota minun kieltojani meillä vieraillessaan. Myös hänen asenteensa ovat tietyissä asioissa täysin omieni vastaiset, enkä halua lasten omaksuvan niitä. Puhuu esim. harrastuksista ja koulusta siihen sävyyn kuin ne olisivat rasite lapselle. Ja paljon, paljon muuta. Mieheni kieltää puhumasta äidilleen näistä, koska hänen mielestään isoäidillä saakin olla tiettyjä etuoikeuksia eikä tämän mieltä saa missään nimessä pahoittaa. Kiellosta huolimatta olen joskus sanonut jotain, ihan ystävälliseen sävyyn, jolloin anoppi käy itkemään ja saan mieheni vihat päälleni. Mitä ihmettä teen ?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemman osa on olla se tiukkis ja mummot voi hoitaa lepsuilupuolen. Useampi aikuinen VOI OLLA lapselle rikkaus. Minäkin sain aina tehdä mummolassa mitä lystäsin ja kotona oli tiukemmat säännöt.

että lasten silmissä äiti on tiukkis ja mummi on kiva, kun ei rajoita millään lailla. En yksinkertaisesti voi vain antaa asian olla, kun mummi ihmettelee tokaluokkalaisen läksymäärää ja sanoo, ettei niitä kaikkia tarvitse tehdä. Johan se vaikuttaa lapsen omaankin ajatteluun ! Ap

Vierailija
22/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se tästä, vaikka sopeutumista vaatiikin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemman osa on olla se tiukkis ja mummot voi hoitaa lepsuilupuolen. Useampi aikuinen VOI OLLA lapselle rikkaus. Minäkin sain aina tehdä mummolassa mitä lystäsin ja kotona oli tiukemmat säännöt.

että lasten silmissä äiti on tiukkis ja mummi on kiva, kun ei rajoita millään lailla. En yksinkertaisesti voi vain antaa asian olla, kun mummi ihmettelee tokaluokkalaisen läksymäärää ja sanoo, ettei niitä kaikkia tarvitse tehdä. Johan se vaikuttaa lapsen omaankin ajatteluun ! Ap

Tämä riippuu ihan siitä, paljonko aikaa lapset mummolassa viettävät. Hemmottelu kerran kuussa ei haittaa ketään. Mutta esim päivittäin ei voi antaa mummun "pilata" lapsiaan.

Vierailija
24/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se johti mieheni ja minun eroon :-(

Mies ei osannut sanoa äidilleen missään vastaan, eikä laittaa omaa perhettään etusijalle.

Vierailija
25/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

krt/vko mummin seuraa tuskin lasta "pilaa", mutta jokapäiväisenä voi jo alkaa vaikutukset näkyäkin. Ap

Vierailija
26/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten anopin läsnäolo ja varsinkin miehen suhtautuminen siihen vaikuttaa meidän parisuhteeseemme. Olen kyllä jo sisäistänyt olevani ikuinen kakkonen, mutta lapsenkasvatukselliset asiat johtavat tässä suhteessa helposti riitaan. Ap

Vierailija
27/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kun mummo on sitä mieltä, että lapselle pitää antaa herkkuja, että jos niitä kieltää, niin lapsi alkaa himoita niitä entistä enemmän.

Voihan tuossa olla tottakin, mutta mummo kun hoitaa homman sitten niin, että antaa lapsille herkkuja joka päivä. Ja jos lapsi pahoittaa mielensä, niin asia hoidetaan herkuilla. Ja jos lapsi kompastuu, niin sekin hoidetaan herkuilla. Ja mummo asuu kirjaimellisesti naapurissa, joten tapaa lapsia joka päivä.

Tuo asia saa minut aivan raivoihini. Etenkin, kun mummo, puolisonsa ja kaksi lapsista ovat kaikki joko selvästi tai vaikeasti ylipainoisia, kukaan neljästä ei ole edes vain lievästi ylipainoinen.

Enkä minä ole mikään herkkujen vastustaja, meillä syödään pullaa ja pidetään karkkipäivä viikottain. Ja lapset ovat näihin ihan tyytyväisiä. Mutta mummo ei ilmeisesti ole, kun jatkuvasti saa lapsilta kuulla, että mummo antoi karkkia, tai tulevat karkkipussit kädessä mummolta kotiin. Säännöistä on sovittu, mutta mummopa viis veisaa säännöistä!

Munkin mielestä mummo saa hemmotella lapsia, mutta jokin tolkku siinä on oltava! Hemmottelisi lukemalla, pitämällä sylissä, askartelemalla lasten kanssa, jne. Mikä pakko lapset on tunkea täyteen karkkia. Voi raivo soikoon, että tulen vihaiseksi tästä kirjoittamisestakin.

Vierailija
28/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voisi kuvitellakaan, asuvani anoppini naapurissa, koska anoppi on juuri ap.n kuvaileman kaltainen, antaa tehdä juuri niinkuin on kielletty, ja miehesi on tyhmä kun lähtee äitinsä puolelle, muuttakoot takaisin kotiinsa.

Vierailija
29/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se raja tässä nyt ehdottomasti ylittyy. Tässä tilanteessa voi sanoa todella tiukasti anopille, että lasten koulunkäyntiin liittyvistä asioista päättävät vanhemmat. Mummolla ei ole mitään oikeutta uhmata koulun ja vanhempien arvovaltaa.

Oliko tämä kommentti miehesi mielestä ok?

Vierailija
30/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei siitä sovi mennä sanomaan. Miehen mielestä äidillään on oikeus mielipiteeseensä. Meilläkin anoppiin liittyy tuo herkuilla hyvittely ja lisäksi tavaroilla lahjominen, mutta ne on tällä hetkellä olleet tässä meidän tilanteessa vähemmän suuria ongelmia, vaikka toki ärsyttäviä. Ap

Vierailija
31/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sinun kertoa ensisijaisesti lapsillesi, mitkä ovat teidän perheeenne säännöt. Lapsille voi ihan hyvin sanoa, että mummu on hölmö, kun ei ymmärrä, miten tärkeää koulu ja miten paljon iloa lapset saavat harrastuksistaan. Kerro, että tuet heitä koulun käynnissä ja annat heille mahdollisuuden harrastaa, koska se on heille tärkeää ja järjestetty heitä varten. Kyse ei ole mummun parjauksesta vaan asioiden selventämisestä.

Anopin voi sitten vain käskeä perääntyä ja olla puuttumatta. Tuollaisessa tilanteessa olisi minusta ihan sopivaa lasten aikana kieltää mummua kiusaamasta lasta, kun hän jotain asiatonta taas sanoo.

Mummuja tarvitaan mummuina - perhettä ja sen arvoja ja sopusointua heillä ei ole rikkoa.

Vierailija
32/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tunne tilannetta enempää kun olet tässä kertonut, mutta...

2-3krt kuussa anoppi siis on nyt käynyt teillä. Minä itse en IKIMAAILMASSA huolisi anoppia meille edes kerran kuussa käymään, ja varsinkaan jos olisi jotain tuollaisia ongelmia niinkuin teillä on! No, meillä nyt on välit katki anoppiin kyllä ihan kokonaan ja ihan syystä, ja tiedostan kyllä että joillakin voi olla ihan mukavakin anoppi ja se saa mielellään tulla vierailulle vaikka kerran viikossa, mutta jos tilanne on tuo niinkuin ap kuvailet niin en ymmärrä...

Ja miksi ihmeessä olet kakkonen miehellesi?? Siis toisena hänen äitinsä jälkeen??? Ei sellaista pidä hyväksyä! Nyt ap kunnon keskustelu miehen kanssa ja faktat pöytään! Anopille sovitaan vierailuajat ja ovea näytetään samantien jos ei teidän talon säännöt kelpaa! Kirjoitatte ne vaikka paperille miehesi kanssa! Vai onko hänkin sitä mieltä että tokaluokkalaisen ei pidä tehdä kaikkia läksyjään?

Jos on, niin sitten miettisin jo eroa ihan lasten parhaan kannalta, ei ole hyvä roolimalli sellainen isä joka on esim. tuota mieltä...

Tekisi mieli ap ihan lempeästi ravistella sinua ja sanoa että pidä nyt hyvä nainen puolesi tässä elämässä varsinkin kun olet oikeassa!!!

Ja sinulle joka ekana rupesit iästä höpisemään niin nämä neuvot antoi ap:ta aika tarkkaan 10 vuotta nuorempi äiti... Minä olen tämän talon EMÄNTÄ ja tänne ei tule kukaan neuvomaan miten asiat meillä hoidetaan, eikä kenenkään pitäisi sellaista sallia omassa kotonaan omien lastensa kasvatuksessa.

Vierailija
33/33 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tunne tilannetta enempää kun olet tässä kertonut, mutta... 2-3krt kuussa anoppi siis on nyt käynyt teillä. Minä itse en IKIMAAILMASSA huolisi anoppia meille edes kerran kuussa käymään, ja varsinkaan jos olisi jotain tuollaisia ongelmia niinkuin teillä on! No, meillä nyt on välit katki anoppiin kyllä ihan kokonaan ja ihan syystä, ja tiedostan kyllä että joillakin voi olla ihan mukavakin anoppi ja se saa mielellään tulla vierailulle vaikka kerran viikossa, mutta jos tilanne on tuo niinkuin ap kuvailet niin en ymmärrä... Ja miksi ihmeessä olet kakkonen miehellesi?? Siis toisena hänen äitinsä jälkeen??? Ei sellaista pidä hyväksyä! Nyt ap kunnon keskustelu miehen kanssa ja faktat pöytään! Anopille sovitaan vierailuajat ja ovea näytetään samantien jos ei teidän talon säännöt kelpaa! Kirjoitatte ne vaikka paperille miehesi kanssa! Vai onko hänkin sitä mieltä että tokaluokkalaisen ei pidä tehdä kaikkia läksyjään? Jos on, niin sitten miettisin jo eroa ihan lasten parhaan kannalta, ei ole hyvä roolimalli sellainen isä joka on esim. tuota mieltä... Tekisi mieli ap ihan lempeästi ravistella sinua ja sanoa että pidä nyt hyvä nainen puolesi tässä elämässä varsinkin kun olet oikeassa!!! Ja sinulle joka ekana rupesit iästä höpisemään niin nämä neuvot antoi ap:ta aika tarkkaan 10 vuotta nuorempi äiti... Minä olen tämän talon EMÄNTÄ ja tänne ei tule kukaan neuvomaan miten asiat meillä hoidetaan, eikä kenenkään pitäisi sellaista sallia omassa kotonaan omien lastensa kasvatuksessa.

kyllä me arvattiin että olet 21 v ja että olet saanut jo välit poikki...voi sinua lapsirakas,kyllä se elämä vielä koulii...uskomatonta sotkua t.no 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä