Pitääkö 8 v pojalta jo vetää esinahka taakse pesulla?
Kommentit (29)
suihkussa pippelistä kiini ja vetämään nahkaa taakseppäin vähän että huuhtoutuu (siellä on näkynyt välillä jotain nöyhtää joten hyvähän se on huuhdella). En siksi että ajattelisin että pikkupojiltakin pitää jynsätä esinahan alta vaan tulevaisuutta varten kun en enä ole suihkussa opastamassa miten peseydytään.
Ei kukaan normaalipäinen pikkupoika vedä sitä itse liikaa (eihän se edes pikkupojilla paljon liiku) ja se että joku muu sitä vetäisi olisi milestäni jotenkin pervoa. Olen siis opettanut samalla että se on yksityinen paikka jota ei kuka vaan klähmi.
eroaa pedofiliasta? Että jos selittää lapsen sukuelimiin koskemisen terveyssyillä niin jää vähemmmän traumoja? Se teko on kuitenkin aika sama lapselle on motiivina mikä vaan.
Minä tajusin aikuisena vasta miksi mulla on ollut aina sellainen olo että olisin lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetty vaikka sellaista ei tietääkseni ole tapahtunut. Jouduin käymään virtsatietulehdusten takia lääkärissä, laitettiin katetria ym. Olin 4v ja kyllä mulle on siitä traumat jäänyt.
Ei kai luonto tee mitään sellaista elintä joka ei itse itseään puhdista. Ei korvaakaan tarvi välttämättä jynssätä kyllä sieltä tyahnat valuu itse ulos.
Ei tietenkään pidä mennä jynsäileen lapsen vehkeitä eikä veteleen. Tuollaisaesta voi jäädä ikuiset traumat.
Pojathan luontaisesti liikuttaa esinahkaansa ja sehän sitä liikkuvuutta lisää... siis se lapsen itsetyydytys. Minulla on käsitys, että sen myötä se todellakin on mennäkseen. Minun käsittääkseni tämä on se luonnollinen kulku siis. Sitä nyt ei tietenkään tarvitse edistää, taitaa luonto ajaa eteenpäin tämän todellakin ilman vanhemman puuttumista. Helppo kuitenkin neuvoa lapselle huuhtaista pippeliään suihkussa. Ei se mitään pahaa manipulaatiota ole tai pakottamista. Ei pojan itsensä tekemänä todellakaan tee kiinnikkeitä, en mitenkään jaksa uskoa. Tuo on oikein, että sitä esinahkaa ei pidä pakottaa taaksepäin, tuskin pojat niin itselleen tekevätkään.
Joo, unohdin vain laittaa sen että poika itse järjestää liikkuvuuden kun oman tahtiinsa venyttelee ja räplää. Ei poika itseään vahingoita kun tekee tuntemustensa mukaan. Aikuisen puuttumista terveeseen esinahkaan sen sijaan kannattaa välttää.
Tuo nyt taas on mautonta (alempana ketjussa) heittää jotain pedofiliakommenttia. Monet nyt vain ihan vilpittömästi uskovat, että on lapsen parhaaksi yrittää saada esinahkaa liikkuvaksi niin varhain kuin vain ikinä mahdollista ja vaikka aikuisen käsin. Ei se mitään pedofiliaa ole, vanhentunut käsitys vain, jossa jotkut joskus saattavat lyödä yli. Sitten tulee tuollaisiakin kommentteja että "herranjestas, monta vuotta sitten olisi jo kuulunut vetää pestessä taakse, oletpa surkimusäiti kun et ole vedellyt poikavauvan esinahkaa".
Asia selvisi minulle aikanaan niin, että pojalle 4 v. tuli pippeli kipeäksi ja vein hänet lääkäriin. Hän sitten tutki tilanteen ja määräsi parantavaa voidetta. Hän myös kertoi että tuonikäiselle voi opettaa jo pesemään esinahan alta, jotta osaa sitten isompana.
En olisi itse ymmärtänyt asiaa. YH olin silloin.vetänyt tai käskenyt vetämään, nyt jo murkkuja.
5.v neuvolassa ja sanottiin,että ei missään nimessä saa vetää.
Saa vetää jo taakse, mutta lorauttele varovaisesti esim etikkaa mikä estää tulehdus vaaran yhtä aikaa kun vedät nahkaa, se ei säry vaan ihan reilusti alas niin pitkälle kuin menee, näin bakteeri vaara vähenee kun saa pestyä myös esinahan alta.
pedofiliasta, uskotteko että äiti saa seksuaalista tyydytystä siitä että pesee poikansa pippelin?
Poitsu nyt 9 ja opetin hänelle esinahan rullaamisen joskus ennen kouluaikoja. Ei mitään ongelmaa pesussa. Nyt viime aikoina kuten eilenkin panin merkille että pojalla se esinahka on jatkuvasti takana. Siis ei tule (?) siihen suojaksi. Kai liittyy tuohon pippelin (on aika kookas) kasvuun ja puberteettiin
Jos te saatte pedofiilin äidistä joka kysyy tarvitseeko tehdä näin niin huhhuh!