Onko teillä ollut ongelmia vakuutusyhtiön kanssa, kun on tehty yksityisellä toimenpiteitä?
Meillä olisi tulossa lapselle putkitus ja nielurisojen poisto. Saatetaan joutua yöpymäänkin. Itse toimenpiteen hinta jotain 2000 euroa ja lisäksi yöpyminen olisi noin 400.
Meillä vakuutus on Tapiolassa ja siihen oli merkitty jokin sairaalapäivän maksimihinta. Oli 52 euroa, joten yöpymisestä tulisi ilmeisesti ainakin 300 euroa itselle maksettavaksi. :(
Julkisella ei voida hoidattaa, koska asialla on jo aika kiire (lapsen kuulo heikentynyt pahasti). Julkiselle saatiin tuo käyntiaika vasta kesäkuun puoleen väliin, joten peruin sen ja kävin yksityisellä. Toimenpideaikaa olisi vielä pitänyt odottaa ties miten kauan ja meillä tulee kesällä muuttokin eri sairaanhoitopiirin alueelle. Eli pitäisi siellä sitten aloittaa alusta jonottelu. :(
Mitenkähän tuossa käy, maksaako vakuutusyhtiö koko lystin? Vakuutuskirjan mukaan kustannusten pitää olla maan normaalitasoa. Mutta mistä hiiskatista minä voin tietää, mikä on maan normaalitaso? Ikinä en ole yksityisellä mitään tällaisia hoidattanut...
Kommentit (8)
Tapiolan lapsivakuutus ei korvaa matka- eikä yöpymiskuluja. Eli sen voitte unohtaa kokonaan. Sairaalapäivän maksimihinta tarkoittaa siis sairaalavuorokauden hintaa (eli jos lapsi on julkisessa sairaalahoidossa, se korvataan). Ei liity mihinkään hotelliyöpymisiin mitenkään.
Toiseksi, eiköhän tuo 2000e ole melko lailla kohtuullinen hinta. Meillä maksoi kita- ja nielurisojen poisto päiväoperaationa Pikkujätti-lääkärikeskuksessa vuonna 2006 reilut 1000e.
Soitin etukäteen Tapiolaan ja varmistin, että korvaavat.
ei ole ollut ongelmia, mutta mä olen hakenut ennakkopäätöksen tuollaisissa asioissa.
Mekin saatiin se paperi, jolla voi hakea maksusitoumuksen. Mutta siinä vaan häviää sen sadan euron omavastuun verran (menee joka hakukerralla). Mies käy tänään vakuutusyhtiössä selvittelemässä, jos ehtii. Asia vain vaivaa mieltä niin paljon, että kyselen teidänkin kokemuksia. Iltaan on niin pitkä aika. :)
ap
En hotellia. :) Ei me mitään hotelleja tarvita, sen verran lähellä asutaan, mutta lääkäri sanoi, että saattaa olla, että meitä ei päästetä illalla kotiin, kun nuo nielurisat pitää poistaa. On mahdollista, että päästään, mutta ihan yhtä mahdollista, että ei päästä.
ap
En hotellia. :) Ei me mitään hotelleja tarvita, sen verran lähellä asutaan, mutta lääkäri sanoi, että saattaa olla, että meitä ei päästetä illalla kotiin, kun nuo nielurisat pitää poistaa. On mahdollista, että päästään, mutta ihan yhtä mahdollista, että ei päästä.
ap
siis yksityisellä. Tarkoittiko että jos tulee jokin komplikaatio? Esim. runsasta verenvuotoa?
En hotellia. :) Ei me mitään hotelleja tarvita, sen verran lähellä asutaan, mutta lääkäri sanoi, että saattaa olla, että meitä ei päästetä illalla kotiin, kun nuo nielurisat pitää poistaa. On mahdollista, että päästään, mutta ihan yhtä mahdollista, että ei päästä. ap
siis yksityisellä. Tarkoittiko että jos tulee jokin komplikaatio? Esim. runsasta verenvuotoa?
Että jos kaikki ei mene täysin suunnitelmien mukaan, lapsi ei välttämättä ole kotiutuskunnossa. Meiltä on noin 70 kilometriä matkaa tuonne lääkärikeskukseen, joten empi tuon matkankin takia.
Lähtökohta on se, että ei yövytä, mutta tuohon yöpymiseenkin tulee varautua.
ap
Tosin mitään noin hintavaa ei ole ikinä tarvinnut tehdä. On ollut röntgenkuvauksia ja pieniä ompelutoimenpiteitä, lastoituksia ja kipsauksia. Ne on kyllä korvattu ihan mukisematta. Vakuutusyhtiönä IF.
ei ole ollut ongelmia, mutta mä olen hakenut ennakkopäätöksen tuollaisissa asioissa.