Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä helpoimmalla ison porukan (30hlöä) ruuanlaitossa?

Vierailija
19.05.2011 |

Meille tulee iso porukka kipaisemaan syömään. Tarkoitus on vain täyttää vatsa joltain pahvilautasilta tarjottavalta, ei siis mitään erityisen hienoa tarjottavaa tarvitse olla, eikä tietenkään kallista. Aikaa ruuanlaittoon on vajaa tunti. Tulen itse heidän kanssa samaan aikaan kotiin joten en juuri etukäteisvalmisteluja ehdi tekemään päitsi edellisenä päivänä. Viimeksi oli ranskalaisia ja nakkeja joten nyt mielummin jotain muuta.



Olen tosi kiitollinen kaikista ehdotuksista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka lämität uunissa sillä aikaa,kun teet salaatin.

Vierailija
2/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et, lämmitä purkkihernekeittoa.

Meille tulee iso porukka kipaisemaan syömään. Tarkoitus on vain täyttää vatsa joltain pahvilautasilta tarjottavalta, ei siis mitään erityisen hienoa tarjottavaa tarvitse olla, eikä tietenkään kallista. Aikaa ruuanlaittoon on vajaa tunti. Tulen itse heidän kanssa samaan aikaan kotiin joten en juuri etukäteisvalmisteluja ehdi tekemään päitsi edellisenä päivänä. Viimeksi oli ranskalaisia ja nakkeja joten nyt mielummin jotain muuta. Olen tosi kiitollinen kaikista ehdotuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helppo tehdä, jos ostaa valmiit perunasipulisuikaleet ja kinkkusuikaleet kaupasta.

Vierailija
4/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku keitto ja leipää. Perunoitahan voi kuoria jo edellisenä päivänä ja laittaa yöksi kylmään veteen, pakastejuureksia ja vaikka nakkeja?



En osaa yhtään sanoa paljonko pitäisi sitä tehdä, ehkä joku viisaampi osaisi neuvoa?

Vierailija
5/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha- tai nakkikeitto tehdään edellisenä päivänä ja vaan sitten lämmitetään. Kinkkukiusauskin on nopea. Kinkkusuikaleet, kerma ja perunasipulisekotukset kaadetaan yhteen kulhoon ja uuniin.

Vierailija
6/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lämmittää varsinaisena päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseninä päivinä, niitähän ei tarvitsisi lämmittää, kun vain lihapullat.

Vierailija
8/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä salaatti

Leipä

Juoma

Perunasalaattia/tms jos haluat



Mä melkein kotioloissa tarjoilisin sellaista ruokaa, jonka saa hellalla lämmitettyä. 30hlölle kiusaus on nappi, mutta jos mikro on pieni eikä ole kiertoilmauunia, niin lämmitys on veemäinen.



Jos sulla on isoja kattiloita, niin saat tehtyä esim 20l keittoa (tai vähän vähemmän), sen saat lämmitettyä tunnissa.



Voit tehdä myös keitinperunoita/perunamuusia - n. 50 perunaa tuolle porukalle pitäisi olla. Kuoriminen tietty ed iltana. Tunnissa saat keitettyä - kestää aika kauan, kun lämmittää ison määrän vettä.



Pottujen kanssa käy melkein minkälainen tahansa käristys tai lihahöystö (tai miksei kasvis-) joka kestää lämmittämisen ja hämmentämisen. Stroganoff, poron/riistakäristys, karjalanpaisti, suikalepata, unkarinpata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te oikein lämmitätte näitä nakkeja ja ranskalaisia tai kinkkukiusausta 30 hengelle? Ei meillä ainakaan mahtuisi mihinkään uuniin, saati lämpenisi. Vai onko meillä aina keskimääräistä isoruokaisempia vieraita?

Vierailija
10/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha- tai nakkikeitto tehdään edellisenä päivänä ja vaan sitten lämmitetään. Kinkkukiusauskin on nopea. Kinkkusuikaleet, kerma ja perunasipulisekotukset kaadetaan yhteen kulhoon ja uuniin.

Kymmenelle ehkä... Pitäis olla suurtalouskeittiöuuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoilma? Entäs kuinka isoja kattiloita? Kuulostaa aikamoiselta urakalta siis ihan vaan noiden mittojen ja aikataulun puolesta... Voisko olla valmis perunasalaatti jääkaapista (joko edellisenä päivänä itse tehty tai sitten kaupan) ja hirvee määrä lihapullia jotka vois jotenkin lämmittää pikaisesti jos sun uunissa on sellainen "pika"-toiminne. Lisukkeena patonkia ja juustoa?



Tai sitten edellisenä päivänä tehtyä levylihapiirakkaa ja salaattia?

Vierailija
12/17 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ääni myös lapinukon keitolle. Noin 3 dl tarvitset nokkaa kohti eli jos teet 2 5l kattilallista, niin keitto on siinä. Lisäksi vaikka sit ruisleipää ja rieskaa, niin nälkä lähtee varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisänä voita ja leipää.

Vierailija
14/17 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muutama lihamureke, pellille mahtuu rinnakkain kaksi. Vähemmän vaivaa kuin lihapullien pyörittäminen ja paistaminen 30:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään. Pyydä kalatiskillä jo, että ottavat fileestä nahan pois, niin sinun on helppo leikata lohi kuutioiksi.



Vierailija
16/17 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon lisäisin pastaa ja lorauksen ketsuppia, hyvää ja täyttävää (valmista jo edellisenä iltana, paranee vain vanhetessaan). Voileipä-pöytä lisäksi; erilaisia leipiä ja levitteitä ja muutamaa lajia päällyksiä (esim. juustoa, kinkkua, metvurstia, kurkkua, paprikaa).

Vierailija
17/17 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei edeltävänä päivänä olisi mahdollista tekisin varmaan silti sen linssikeiton. Tarjoilisin raejuuston ja leivän kera. Ehtisikö joku niistä 30 auttaa salaatin teossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi