Onko ihan ok olla ottamatta lastaan jkt vkl luokseen remontin takia?
10-vuotiaani ei ole tervetullut isänsä luo, koska isä ja kumppaninsa remontoivat ok-taloaan. Remontti tehdään autotalliin, joka muutetaan huoneeksi. Niinpä isä on siirtänyt isävkl:t äitinsä luokse. Itse ei siellä kuitenkaan käy kuin syömässä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Perheet, joissa vanhemmat yhdessä ja tehdään remonttia, niin heittävätkö he lapset pois jaloistaan useiksi päiviksi? Ei.
kyllä meillä isovanhemmat hoitivat remontin aikana lapset. T. Ydinperheellinen
Voisit hieman tukea ex-miestäsi, kun et kyennyt olemaan kunnon vaimo.
Aten pää näyttää oleva k u s tan täynnä, on otsakin venynyt, pallopäiksi noita va j aamielisiä mun nuoruudessa sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Aten pää näyttää oleva k u s tan täynnä, on otsakin venynyt, pallopäiksi noita va j aamielisiä mun nuoruudessa sanottiin.
No niinpä näyttää olevan kaikilla näillä, joille lapset ovat tavaraa, jotka siirrellään pois jaloista, että voidaan rauhassa H u o rata uuden panon kanssa. Ihanaa lapsista joutua mummulaan kun on äitiä/isää ikävä, äiti/isä sitten käy, niin kuin mikäkin H u o ra ja häntäheikki moikat sanomassa välillä.
Ymmärtäisin jos kyseessä olisi vaikka kylpyhuone,eikä pääse pesulle. Mutta autotalli? Tai mikään muukaan ei estä elämistä.
Eihän ydinperhekkään laita lapsia hoitoon kun on remppa...
Ilmoitat sitten, että sinä et ota kolmeen vuoteen, mummu voi katsoa.
Vierailija kirjoitti:
koittakaa nyt yh:t tajuta. Se on oikeus tavata lapsiaan, ei velvollisuus. Älkää laskeko sen varaan että lapsenne ovat tervetulleita isukille joka toinen vkl.
Isällä on omakin elämä ja jos itse olette joustamattomia ettekä anna isän muulloin tavata lastaan, niin omapa on ongelmanne jos isä sanookin että ei käy tänä vkl.
Luepa tämä kommenttisi ajatuksen kanssa niin huomaat kuinka idioottimainen se on.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin jos kyseessä olisi vaikka kylpyhuone,eikä pääse pesulle. Mutta autotalli? Tai mikään muukaan ei estä elämistä.
Eihän ydinperhekkään laita lapsia hoitoon kun on remppa...
laittaa ydinperhekin lapset mummolaan rempan ajaksi, jos haluaa tehokkaasti tehdä töitä. Toinen vaihtoehto on, että lapset ovat koko päivän omillaan ja viihdyttävät itseään. Mitä järkeä etäisän on ottaa lapset ja jättää ne koko viikonlopun ajaksi yksin omiin huoneisiinsa? Kenen etu se on? Ei ainakaan lapsen.
Kyllä se tulee sitten jossain vaiheessa vastaan miten on elämänsä suunnitellut, kun lapset on alaikäisiä. Omien lasten isällä moni asia meni lasten edelle ja nytten lasten ollessa aikuisia onkin enää etäinen hahmo taustalla. Siitä voi sitten syyttää lähivanhempaa tai katsoa peliin. Usein valitaan ensimmäinen vaihtoehto.
Mutta itse kysymykseen. Jos etävanhempi ei halua lapsia luokseen, niin sitten lasten on parempi olla lähivanhemman tai mummon luona. Ilmapiiri tuskin on hyvä, jos pakotetaan johonkin.
Eihän sitä remonttia tartte tehä sinä vkloppuna kun lapsi on hänellä... ei ne remontit mihinkään karkaa vaikka jatkaa sitten sunnuntaina kun lapsi lähtee ja luulisi isällä olevan energiaa tehdä remonttia viikolla töiden jälkeen kun ei ole lasta vastuullaan
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä remonttia tartte tehä sinä vkloppuna kun lapsi on hänellä... ei ne remontit mihinkään karkaa vaikka jatkaa sitten sunnuntaina kun lapsi lähtee ja luulisi isällä olevan energiaa tehdä remonttia viikolla töiden jälkeen kun ei ole lasta vastuullaan
Tämä viesti osoittaa, kuinka muut ihmiset olettavat tietävänsä, miten asiat ovat. Olettavat, että remontti etenee, jos sitä tekee vain neljä tuntia viikossa. Olettavat, että ihmisellä on aikaa tai jaksamista tehdä remonttia myös työpäivien jälkeen. Olettavat, ettei remontin aikataululla ole väliä, koska eivät tiedä, milloin putkarit ja sähkärit ovat tulossa. Jne.
Ja sitten kun näiden oletusten jatkoksi laitetaan eksän oletus, että hänen lapsensa pitää olla kaiken keskipiste ja muun elämän pitää pysähtyä hänen lapsensa niin huoh.
Toimimaton yhteishuoltajuus kannattaa vaihtaa yksinhuoltajuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä näyttää olevan kaikilla näillä, joille lapset ovat tavaraa, jotka siirrellään pois jaloista, että voidaan rauhassa H u o rata uuden panon kanssa. Ihanaa lapsista joutua mummulaan kun on äitiä/isää ikävä, äiti/isä sitten käy, niin kuin mikäkin H u o ra ja häntäheikki moikat sanomassa välillä.
Lapset on isillekin vauvoina ihania. Sitten kun ne kasvaa ne unohdetaan. Minun teini sanoi että kyllä kaikki varmaan vauvana ihaili häntä ja nyt ei kukaan välitä paitsi minä äiti joka päivä ! Missä sukulaiset,jotka kävi katsomassa vauvaa? Miksei ne käy katsomassa teiniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koittakaa nyt yh:t tajuta. Se on oikeus tavata lapsiaan, ei velvollisuus. Älkää laskeko sen varaan että lapsenne ovat tervetulleita isukille joka toinen vkl.
Isällä on omakin elämä ja jos itse olette joustamattomia ettekä anna isän muulloin tavata lastaan, niin omapa on ongelmanne jos isä sanookin että ei käy tänä vkl.
Luepa tämä kommenttisi ajatuksen kanssa niin huomaat kuinka idioottimainen se on.
Painottaisin tässä erityisesti sitä, että tapaamisoikeus on lapsen oikeus tavata etävanhempaansa. Jos etävanhempi kieltäytyy ottamasta lasta luokseen, lapsen oikeus ei toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painottaisin tässä erityisesti sitä, että tapaamisoikeus on lapsen oikeus tavata etävanhempaansa. Jos etävanhempi kieltäytyy ottamasta lasta luokseen, lapsen oikeus ei toteudu.
Minä taas painottaisin, että vaikka oikeus ei toteudu, niin lapsen etu voi toteutua, jos etä ei ota luokseen.
Eli lapsi olisi mummolassaan ja tapaisi siellä kuitenkin isäänsä.
Mikä ongelma tässä on? Jos tämä on ok lapselle, niin miksi ei myös sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas painottaisin, että vaikka oikeus ei toteudu, niin lapsen etu voi toteutua,
Niin, voi toteutua, jos mummo on luotettava ja turvallinen aikuinen. Mikäli ei ole, niin silloin ei lapsen etu toteudu.
On.
Yleensä todellisuus on se ettei jaksa/halua olla lastensa kanssa, mutta ei kehtaa kertoa todellista syytä.
Huonosti käy lapsille jos onnistuu painostamaan exää leikkimään kotia.
Jos päivän ajaksi vie lapset mummolaan, on mielestäni ihan ok. Jos itse pystyy yöpymään kotonaan remontin aikana, miksei 10-vuotias lapsikin? Ja ei kai remontti montaa vkonloppua kestä.
Miten itse toimisit vastaavassa tilanteessa?
Tätä ketjua ja alapeutuksia lukiessani tajuan olevani onnekas uusperheellinen. Miehen eksä ei koskaan valita mistään. Ei lomistamme, ei remonteistamme.