Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan käyttää yli 1-vuotiaallakin tuttia?

Vierailija
19.05.2011 |

Kertokaa todellakin miksi kun en voi ymmärtää. Eikö ihmiset tiedä tutin aiheuttamista purentavioista?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan sen takia, että se on oiva keino rauhoittaa lasta esim. nukkumaan mennessä.

Vierailija
2/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat ole koskaan tarvinneet tuttia tai tuttipulloa. En mitenkään sitten ymmärrä miksi jonkun muut lapset tarvitsee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa todellakin miksi kun en voi ymmärtää. Eikö ihmiset tiedä tutin aiheuttamista purentavioista?

Minun lapsosistani tuttia käytti kolme, pari yli kaksivuotiaaksi ja suorempia hampaita saa hakea. Ei sitä käytetty kuin nukahtamisen aikana. Esikoinen tosin käytti enemmän mutta suorat ja ehjät hampaat hänelläkin. Mehuakin joivat tuttipullosta. Älä skitsoile.

Vierailija
4/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peukaloaan kuten esikoinen, joka ei tuttia huolinut, mutta vuoden iässä hoksasi peukalon ihanuuden. Voi jessus, siitä on hankala yrittää vierottaa!

Vierailija
5/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph ja mun korvat olisivat aika kovilla, jos joillakin pienillä ei olisi tuttia rauhoittumisvälineenä. Nytkin mulla on reilu vuoden ikäinen lapsi, joka huutaa ihan hillittömästi, jos ei saa nukkumaan mennessä tuttia. Huudosta ei tule loppua ilman tuttia eikä muutkaan lapset saa silloin nukuttua. Muutaman kerran on tutti jäänyt kotiin ja kyllä on tuskainen päivä silloin ollut.

Vierailija
6/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus ei koskaan huolinut tuttia, vaikka eri malleja hänellekin tarjottiin. Ja nukahti aina helposti, unirätti oli käytössä parivuotiaaksi. "Tutillinen" esikoinen oli huomattavasti vaativampi.

Eri asia on sitten se, onko yksivuotiaiden paikka edes päivähoidossa, jossa heidät on pakko hiljentää tutilla (mitenkään siis hoitajaa kritisoimatta).

Olen pph ja mun korvat olisivat aika kovilla, jos joillakin pienillä ei olisi tuttia rauhoittumisvälineenä. Nytkin mulla on reilu vuoden ikäinen lapsi, joka huutaa ihan hillittömästi, jos ei saa nukkumaan mennessä tuttia. Huudosta ei tule loppua ilman tuttia eikä muutkaan lapset saa silloin nukuttua. Muutaman kerran on tutti jäänyt kotiin ja kyllä on tuskainen päivä silloin ollut.

Vierailija
7/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei ikinä huolinut tuttia saati tuttipulloa, mutta imee peukkua ja on jo 2,5 vuotias. Että siitä sitten vaan sitomaan kädet tai valvomaan yökaudet, ettei pane peukkua suuhun, se kun liittyy tuohon nukkumiseen aika tiiviisti...

Kuopus imee tuttia, ikää 9kk.

Itse nassutin tuttia reippaasti yli kaksi vuotiaaksi, ja olen kolmesta sisaruksesta ainoa, jolla on kaunis hammasrivistö luonnostaan. Tutittomilla siskoillani sen sijaan oli vetoraudat...

Vierailija
8/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki vanhemmat eivät käytä kestovaippoja? Miksi kukaan syöttää purkkiruokia vauvoilleen? Miksi kaikki eivä liinaile?

Esimerkkejä olisi vaikka kuinka. Siksi, että jokainen vanhempi tekee omat ratkaisunsa.

Vierailija
9/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun monessa perheessä ovat ihan perusasiatkin täysin retuperällä. Syödään mitä sattuu, lipitetään mehua pullosta päivät pitkät, päivärytmiä ei ole, vanhemmat ryyppäävät jne. jne.

Miksi kaikki eivät imetä vauvojaan? Eikö tiedetä rintamaidon eduista? Miksi kaikki vanhemmat eivät käytä kestovaippoja? Miksi kukaan syöttää purkkiruokia vauvoilleen? Miksi kaikki eivä liinaile?

Esimerkkejä olisi vaikka kuinka. Siksi, että jokainen vanhempi tekee omat ratkaisunsa.

Vierailija
10/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en myöskään ymmärrä miten ne perheet elää jossa lasta ei voi millää rauhoittaa ja lapsi ei vielä puhu. Tai siis näkeehän noita usein esim lennoilla :)

Mun hermo ei vaan kestäisi matkustamista, ravintolassa syömistä, bussilla matkustamista yms ilman että 1v2kk taaperon hetkeksi hiljaiseksi tutin avulla.

Olen asiasta usealta hammaslääkäriltä kysynyt ja kaikki ovat sanoneet että anna mennää vaan kunhan ei koko ajan ole tutti naamarissa ja siinä 2v kieppeillä otetaan tutti pois. 2 ensimmäistä ovat aika helpolla 2v korvilla antaneet kerrasta tutin pois ja uskoisin että kunhan tällä viimeiselläkin alkaa puhetta tulemaan kunnolla niin tuttin voi taas viedä siilivauvoille.

Mutta mä en taas ymmärrä näitä ap:n kaltaisia aloittajia; suoritatko sä äitiyttä jonkin riskitaulon mukaan vaan onko sulla itselläsi yksi vauva ja sä et vaan vielä käsitä että voi tehdä muutenkin niinkun just teillä?

Vierailija
11/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollakin outo käsitys skitsoilusta..

Tuon peukalonimemisjutun ymmärrän kyllä, onhan se tutti kuitenkin parempi vaihtoehto, mutta en joka kitinään tutin työntämistä suuhun. Meillä käytettiin tuttia noin neljäkuukautisesta yhdentoista kuukauden ikään. Ekat kuukaudet olivat kamalia kaikille ja tutti teki sitten kaikesta siedettävämpää, joten sen käyttö opeteltiin. Kiukkuinen ja hankala oli kyllä silti. Vieroitus oli aluksi hankalaa mutta sitkeydellä siitäkin selvittiin.

En oikein ymmärrä tuollaisia "käytin tuttia satavuotiaaksi ja minulla on suorat hampaat" -kommentteja. Sama kuin jos yksi tupakoitsija sanoisi välttyneensä keuhkosyövältä. Kertooko se että tupakointi ei aiheutakaan keuhkosyöpää? Tai korvikeruokittu lapsi ei koskaan sairasta- kaikki tutkimukset rintaruokinnan terveyttä edistävistä vaikutuksista onkin huuhaata? Onhan se onni että joillekin käy hyvin riskeistä huolimatta, mutta miksi ottaa sitä riskiä kun etukäteen ei voi tulosta tietää?

Mehun juomiseen tuttipullosta en edes viitsi kommentoida. Tai edes mehun juomiseen.

Vierailija
12/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstä ei mitään haittaa. Miksi ihmeessä te vouhkaatte aivan kaikesta??

Vierailija
13/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi syö vielä tuttia ja on jo 1,5v.

kauhee tressi ollu tosta jo. unille menee tutti ja jos suuri itku

Vierailija
14/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki vanhemmat eivät käytä kestovaippoja? Miksi kukaan syöttää purkkiruokia vauvoilleen? Miksi kaikki eivä liinaile? Esimerkkejä olisi vaikka kuinka. Siksi, että jokainen vanhempi tekee omat ratkaisunsa.

Mistä näitä muiden valintojen "ihmettelijöitä" ja arvostelijoita oikein tulee? Ja miksi?? Olisko se vaan niin vaikea elää omaa elämäänsä ja antaa muiden elää omaansa???

Vierailija
15/29 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollakin outo käsitys skitsoilusta.. Tuon peukalonimemisjutun ymmärrän kyllä, onhan se tutti kuitenkin parempi vaihtoehto, mutta en joka kitinään tutin työntämistä suuhun. Meillä käytettiin tuttia noin neljäkuukautisesta yhdentoista kuukauden ikään. Ekat kuukaudet olivat kamalia kaikille ja tutti teki sitten kaikesta siedettävämpää, joten sen käyttö opeteltiin. Kiukkuinen ja hankala oli kyllä silti. Vieroitus oli aluksi hankalaa mutta sitkeydellä siitäkin selvittiin. En oikein ymmärrä tuollaisia "käytin tuttia satavuotiaaksi ja minulla on suorat hampaat" -kommentteja. Sama kuin jos yksi tupakoitsija sanoisi välttyneensä keuhkosyövältä. Kertooko se että tupakointi ei aiheutakaan keuhkosyöpää? Tai korvikeruokittu lapsi ei koskaan sairasta- kaikki tutkimukset rintaruokinnan terveyttä edistävistä vaikutuksista onkin huuhaata? Onhan se onni että joillekin käy hyvin riskeistä huolimatta, mutta miksi ottaa sitä riskiä kun etukäteen ei voi tulosta tietää? Mehun juomiseen tuttipullosta en edes viitsi kommentoida. Tai edes mehun juomiseen.

Kukaan lapsista ei ole huutanut viittä minuttia enempää päivässä koko lapsuusiässään. Tuttia käytettiin imemistarpeen tyydyttämiseksi ja sitten se oli nukahtamislelu yli puolivuotiaana. Mehua kittasi kaksi maitoallergian takia, laimennettuna toki, lääkärin suostumuksella. Ovat nyt koulussa ja nolla reikää näillä tyytyväisillä lapsilla kaikista tekemistäni kauheuksista huolimatta :)

Vierailija
16/29 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ootko peräti itse. Mutta meille on ainakin suositeltu lopettamista vasta viimeistään 2,5v:nä ja näin on tehty eikä purenta ongelmia ole jäännyt. Yli 1v:llä ollaan kyllä vähennetty sitä syömistä niin että lopuks ainoastaan yöllä on ollut tutti käytössä.

Vierailija
17/29 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan mennessä ja muuten kun harmittaa. Kaksi vanhempaa lasta ei kumpikaan ole syöneet tuttia ja esikoinen imi peukaloa. En pysty sanomaan onko tämän tuttia syöneen kanssa ollut jotenkin helpompaa, kun nuo isommatkin oli kohtuu helppoja nukutettavia ja rauhotettavia. Esikoinenkin lopetti peukalonsyönnin ihan ajoissa ja itsestään, eli ei siitäkään mitään ongelmaa sen suhteen ollut. Hampaat hänellä on ollut raudoissa nyt 5 vuotta, että ei se peukkukaan hyvää hampaille tee... Tämä pienin on juuri täyttänyt vuoden ja saa tuota tuttia vielä jonkin aikaa syödä. Katsotaan sitten miten saan pois...

Vierailija
18/29 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän SÄ voi ymmärtää, ethän SÄ tajua, sähän olet muiden mammojen yläpuolella

Vierailija
19/29 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisella tutti käytössä pari vuotiaaksi asti, nyt kuusi vuotiaana hampaat ovat suorat ja siistit.

Keskimmäiselle ei kelvannut tutti, peukku hakeutui suuhun ja edelleen viisi vuotiaana imee peukkua kun on väsynyt tai turhautunut, tuntuu että lapsi on tullut immuuniksi kynneleille ym.tököteille, hammaslääkärissä tuli noottia purennasta :/

Nuorimmainen on pian kaksi vuotias ja tutit viedään nyt kesällä mökille oravavauvoille, kuten esikoisenkin kanssa aikanaan.

Mene ja vie sitten tuon keskimmäisen peukku sinne puun juurelle..

Ja siis tutti meillä ainakin toimii rautoittimena nukahtamisen yhteydessä ja "huutojarruna" jos esim.kaupassa meinaa muksulla palaa käämit.

Vierailija
20/29 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme