Voiko äitiyslomalla ollessa
hakea uutta työpaikkaa? Miten todennäköistä on tulla huomioiduksi?
Kommentit (7)
mutta kyllähän se vaatii erikoisjärjestelyjä sitten työnantajalta, kun ei hakija kai ainakaan kuitenkaan puoleen vuoteen ole töihin tulossa.
.
Eihän ne sua huomioon ota jos työ alkaa kun äitiyslomasi on vielä kesken. Vai aikoisitko lopettaa äitiysloman siihen? Jäisikö isä kotiin? Minkä ikäinen vauva on? Riippuu työnantajasta. Itse en palkkaisi jos alle 9kk laitettaisiin päivähoitoon.
äitiyslomaa siihen, ja luultavasti ole hetken hoitovapaallakin vielä äl:n jälkeen. Sitä nyt tietysti en hakemuksessa / haastattelussa sanoisi. Kyse on kunnallisen puolen viroista.
jos haluat oikeasti sen työpaikan, kerrot kyllä itse rehellisesti, milloin oikeasti pystyisit aloittamaan.
kauanko olen äl:n jälkeen hoitovapaalla!
Okei, ei varmaan kannata äl:n aikana uutta työtä haeskella, tai vasta sitten kun oikeasti tietää, koska pystyisi aloittamaan. Ongelmana on se, että en tiedä onko mulla perhevapaiden jälkeen enää työpaikkaa mihin palata.
Itse sain vakituisen viran (LTO) ollessani vanhempainvapaalla. Olen sen jälkeen ollut vielä hoitovapaalla, josta kerroin heti.
Ilmeisesti sopi hyvin, että virkaan palkataan pätevä, ja sitten sijaiseksi joku joka ehkä oli jo talossa töissä, opiskelija tms. joka ei voi tulla virkaan valituksi. Nyt olen elokuussa aloittamassa virassa, jonka siis jo pari vuotta sitten sain.
Se miten tulee huomioiduksi, riippuu varmaankin pitkälti sen tehtävän laadusta, johon hakee. Jos on joku spesiaalijuttu ja sun koulutus/kokemus natsaa siihen kybällä, niin luulisin että sulla on isot mahdollisuudet tulla huomioiduksi.
Paljon riippuu siitäkin, kuinka kiireesti tehtävä täytyy täyttää ja onko sulla itselläsi valmiuksia lyhentää esimerkiksi vanhempainvapaata jos työn aloitus niin vaatii.
t. edelleen se työnantajan edustaja