Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIkä lihassairaus/autoimmuunisairaus/hermostosairaus käyttäytyy näin?Olen hermoraunio!

Vierailija
19.05.2011 |

ja aiemminkin kirjoittanut oudoista oireistani.

Olen vain niin syvällä tässä helvetillisessä painajaisessa että tarvitsen apua.Ei ole ketään kenelle puhua.

Lihakset siis nykivät ja nyt kuvaan on tullut kramppeja myös jalkoihin.Nykinä jatkunut neljättä viikkoa lähestulkoon tauotta,mutta aktivoituu varmimmin levossa.Olen laukannut lääkäreillä,päivystyksessäkin,ja eilen vihdoin ja viimein neurologilla.

Tämä on täyttä hel**ttiä kun en tiedä mikä sairaus minulla on.Mie sanoo luulosairaaksi.Mutta ei tällaistä voi kuvitella,nytkin nykiin pakarassa.Äsken neuvolareissulla jalka kramppasi niinn että piti pysähtyä.Ja juu,magnesiumia syö ja verikokeilla tarkistettu ko.arvo,joka on siis ok.

Neurologi sanoi,että eilisen kliinisen testin perusteella voi poissulkea ainakin ALS:n,eikä testeissä tullut ilmi mitään mikä viittaisi aivokasvaimeen eikä kuulema MS-tautiinkaan (jota siis itse epäilen),vaan kuulema päinvastoin.Hän oli maan johtava ALS-tutkija,joten pakko kai luottaa tuohon?Määräsi kuitenkin enmg-ja mri-kokeet,jotka vasta kk päästä.Miten voin odottaa siihen saakka???Tulen hulluksi.JA jäin miettimään,miksi halusi niin laajan tutkimuksen kuin mri-jos ei siis epäile mitään??Eilisen perusteella hänen dg oli benigni faskikulaatio,johon oireet kieltämättä sopivat.

Lihasten väsymistä en ole mainittavasti huomannut,ei puutumistakaan.

Jännitysniska on todettu jo aiemmin,mutta se ei nyt tätä selitä.

Auttakaa,olen aivan hälytystilassa jatkuvasti enkä osaa tehdä mitään.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
22/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa mykoplasma ja CFS itelläkin arvelen olevan. Oireet pahenee fyysisessä ja psyykkisessä rasituksessa.. diagnoosi vaikea saada... itselläkin tutkimukset kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--tämä on aivan kamalinta painajaista mitä voi olla.Olisiko se neuro eilen sanonut jos epäilisi jotain,miksi ihmeessä haluasi ct-kuvan sijaan laajemman mri:n?

Saattaa katsoa esim reuman aiheuttamia muutoksia? Minulla samat oireet kuin sinulla, mukaan lukien kovia lihaskipuja ja jalkojen jumiutumista.  Nykimiset aiheutuivat lääkityksestä (on taipuvaisuus nykimiseen myös alun perin ja kahden lääkkeen yhteisvaikutus lisää lihasten nyintää) ja krampit piilevästä anemiasta (ferritiiniarvo). Nyt vuoden jälkeen kramppeja on ehkä kerran päivässä, ei enää 120 päivässä ja nykiminen ei ärsytä niin paljon kun tietää mistä tulee. Ja kivut ym fibromyalgiaa. Voihan nämä diagnoosit ajan kanssa muuttua, mutta samoilla oireilla kuin sinulla päädyttiin tähän. Ja minäkin kävin siis mri:ssä ja ties missä kokeissa ja kuvissa.

Vierailija
24/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, mulla oli myös jopa parin vuoden ajan juuri tälläistä lihasten nykinää, päivittäin, ympäri kehoa. Olin todella hermoraunio. Magnesiumin tankkaus jne ei juuri auttanut. Nyt ne loppuivat kuin seinään, kun keväällä minulla diagnoisoitiin ahdistuneisuushäiriö ja masennus. Sain lääkityksen, enää ahdistusta ei juuri ole, ja nykinätkin ovat loppuneet. Tosi itselläni oli varmasti osittain monen vuoden rankat treenit ja niukka syöminen osa syyllisiä (ylikunto). Ihmiskeho on kyllä sellainen että voi oireilla oudosti jos on jotain psyykkistä. Ymmärrän tuskasi, tuo on todella hirveää ja kun panikoi ja saa huolehtia päivittäin että mikähän on, niin eivät nykinät todellakaan lopu. :( tsemppiä <3 toivottavasti tästä oli edes vähän apua!

Vierailija
25/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samat oireet ja kävin kaikki tutkimukset läpi. Magneettikuvauksesta, borreoloosista lähtien. Syytä ei löytynyt. Oireet häipyivät kun pikkulapsiarki helpotti. Oireeni johtuivat unen puutteesta ja stressistä.

Vierailija
26/35 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut samoja oireita n. Vuoden verran ja oireet vain lisääntyy. Mullekin sanovat stressiperäiseksi vaikka alkoi tulehduksen seurauksena. Lääkärit eivät enää halua tutkia, koska ovat vuosi sitten tutkineet eikä mitään löydy mistään. Stressiksi sanovat... pelottaa, kun oireet ei todellakaan helpota, vaan tulee vain lisää ja erilaisena.. parkinsson lääkettä kokeilin mietona "levottomiin jalkoihin" , mutta ei auttanut.. nukkuminen on mulla ollut pitkään jo tosi vaikeaa, niin siihen sain miedolla annoksella nyt sellaisen lääkkeen että saan nukuttua. Nyt oon lopettanut työni edellisessä työssä mitä tein muutenkin 50% n. Vuoden. Olin sairaslomallakin kuukauden, mutta ei ne oireet loppuneet. Vaihtelee päivittäin. On enemmän tai vähemmän. Tänään taas enemmän... saisko sua mitenkään kiinni yksityisesti... tarvisin itsekin vertaistukea.

Vierailija
27/35 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kramppasi jalka ja pakara toispuoleisesti - löytyi välilevyntyrä ja nikamasiirtymä alaselästä

Vierailija
28/35 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on näköjää aloitettu jo yli viisi vuotta sitten, joten ehkä ap ei ole juuri nyt paikalla kertomassa kuulumisia. Itselläni on samanlaisia oireita. Nytkin nykii kieli, äsken jalka, ja mikä milloinkin. Koko ajan nykii jostakin ja vasen jalka värisee ja puutuilee. Kramppeja on myös tosi usein. Enpä jaksa näistä enää huolestua, kun ensimmäisen kerran tällainen kausi oli v. 1984, toisen kerran v. 1993, ja nyt sitten on ollut tämän syksyn. Oletan, että jossain vaiheessa helpottaa.

Vierailija
29/35 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen ahdistuneisuushäiriö.

Vierailija
30/35 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologilta noihin oireisiin saa diagnoosiksi psyyken. Näin kävi itsellenikin. Toki myöhemmin tuo vaihdettiin ihan neurologiseksi sairaudeksi. Muutama vuosi siinä meni.

Vierailija
31/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kesällä jo useita kuukausia elohiiri toisessa silmässä, välillä tulee yhä pitkäksi aikaa "päälle",pitäskö siitä huolestua? ja usein joka ilta etenkin kihelmöi jalkapohjia, mulla on kyllä levottomat jalat ollut suunnilleen koko ikäni, mutta tuo tuntuu siltä kuin jotain sähkövirta kulkisi jalkapohjissa, ikävän tuntuista:/

Vierailija
32/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi joka aiheuttaa kaikenlaisia oireita on stressin aiheuttama ylihengittäminen joka johtaa hiilidioksidikatoon elimistössä. Itse hengitän stressaantuneena lyhyesti sisään ja pitkästi ulos, joka lienee sama pohjimmiltaan kuin hyperventilaatio, mutta hitaammassa muodossa. Hypervetiloidessahan hengitetään pussiin jolloin hengitetään takaisin hiilidioksidia elimistöön.

Vierailija
33/35 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B12 vitamiinin ja raudanpuute aiheuttavat myös lihasten nykimistä. Raudanpuute todetaan mittaamalla (s-ferrit) ja B12 taso mittaamalla aktiivinen b12 (b12-tc2). Nämä kannattaa ensin käydä mittauttamassa ennen kun aloittaa mahdollisen itselääkinnän, koska esimerkiksi purkista syöty B12 vaikuttaa tulokseen, vaikka todellisuudessa olisi puute. Jotta b12 voi toimia solutasolla, tarvitaan oikea taso folaattia, joten se kannattaa myös samalla katsoa (fe-folaat).

Vierailija
34/35 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hormonilääkkeet aiheuttavat nykimistä ja kramppeja. Montaa merkkiä olen kokeillut ja usein tulee juuri näitä oireita. Lääkäri väittää että ei ole vaarallisia. En kuitenkaan halua jatkaa kokeilua kovin pitkään jos näitä oireita tulee.

Vierailija
35/35 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä ketjua. Itsellä nämä oireet ja olen todella peloissani als diagnoosista. Koko ajan värisee tai nykii, eniten jaloissa mutta myös muualla. Yöllä alkanut heräämään tähän...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä