tarhassa oli keskusteltu tukkapöllystä ja selkäsaunasta...??
ryhmässä oli keskusteltu,kuka on saanut tukkapöllyä ja selkäsaunaa... kuka tietää,mitä ne tarkoittaa ym..
meillä ei niitä käytetä,mutta tuon keskustelun jälkeen lapsi osasi näyttää minulle,mitä on selkäsauna ja tukkapölly. otti oikein housut kinttuihin,ja läiski itseään paljaalle pepulle. ja repi itseään hiuksista.
mielenkiintoista,
tarkoitus siis selvittää,ketä piestään kotona?
Kommentit (44)
En ole fyysisesti satuttanut koskaan lapsiani, enkä satuta. Mutta voin sanoa, että esikoiseni joka on ollut alusta asti todella haasteellinen ja pahenee vaan koko ajan olisi sellainen lapsi joka vähän tukkapöllyä tarvitsisi. Ihan itsensä takia. saisi eds sen tukkapöllyn seurauksena hänet vähän ruotuun.
Kun aloitin kansakoulun kauan sitten vuonna miekka ja kilpi.Opettaja aivan ensimmäisinä päivinä kysyi koko luokalta "Kuka on saanut piiskaa kotona ?". Taisi noin puolet luokasta viitata, yksi tyttö vielä kertoi saaneensa illalla piiskaa kun ei ollut totellut.
Eikä siitä sen enempää, normaalia elämää siihen aikaan.
Luottakaa nyt vähän päiväkodin ja koulujen ammattilaisiin. Kyllä me tiedämme, että lapset puhuvat joskus mitä sattuu. Muutamalla lisäkysymyksellä kyllä yleensä selviää, onko syytä huolestua. Väkivaltainen kasvatus näkyy myös lapsen käytöksessä monin tavoin. Toki jos huoli herää, teemme herkästi lasun. Ajatuksella mieluummin turhaan kuin jättää aiheellinen tekemättä. Tukistaminen on väkivaltaa ihan yhtä lailla kuin lyöminen. Vai saako sinua tukistaa ihan vaan sinun parhaaksesi?
Pakko kertoa vielä tämä. Olin nukuttamassa 9v. poikaa. Poika nosteli kokoajan päätä tyynyltään ja makasi mahallaan. Nosti taas päätänsä ylös ja mulla olikin käsi pojan niskan takana. Ei saanutkaan nostettua päätänsä ja kiukkuisena rääkäisi, että sä tapoit mut. Purskahdin nauruun ja pian poika nauroi itsekkin..T.40