Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan yhdessä ennen lapsia?

Vierailija
18.05.2011 |

Kuinka kauan olette seurustelleet ennen kuin olette alkaneet yrittää lasta? Olen vasta aloittanut tapailun erään miehen kanssa ja hänelle juuri sanoin, että ihan vähintään vuosi pitäisi ensin tutustua toiseen ennen kuin jätetään ehkäisy pois. Onko sekin aika aikaista?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin mentiin ennen lasten yrittämistä.

Vierailija
22/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloimme seurustelemaan. Molemmat opiskeli ensin ja eka lapsi syntyi 7,5 vuoden päästä tapaamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia saadaan sitten kun siltä tuntuu. Ei sitä voi mitata ajassa. Tietysti ehkä suuremmilta yllätyksiltä vältytään jos ensin tutustutaan toiseen, vaikka voihan niitä yllätyksiä tulla vaikka 20 vuoden päästäkin. Mutta jos haluaa lapsilleen ehjän perheen niin vanhemmuushan perustuu kumppanuuteen. Yhdessä kasvetaan vanhemmiksi ja kasvatetaan lapsia. Ainakin olisi hyvä ottaa selvää että onko ajatusmaailma samanlainen ja käsitys vanhemmuudesta ja perheestä samanlainen. Tuo on niin monipiippuinen juttu.

Me ehdittiin olla yhdessä kaksi vuotta ennenkun alettiin lapsista puhua ja sitten alkoi yritys. Puoli vuotta meni että tärppäsi. Nyt on tyttö kohta vuoden ja toista odotellaan syksyllä syntyväksi. Nyt oltu yhdessä neljä vuotta. Kyllä on vain lasten myötä vahvistunut että tämä on se mies kenen kanssa haluan olla. Eli lapsia mielestäni sitten kun siltä tuntuu! Huonosti siinä voi käydä vaikka olisi kymmeniä vuosia yhdessä ennen sitä!

Vierailija
24/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ollaanki oltu aika nopeasti eteneviä. 6kk seurustelusta oltiin kihloissa ja asuttiin yhdessä. Lapsilla ei mikään kiire ollut. Mutta kyl suhde on entisestään vielä kaikinpuolin parantunut :)

Vierailija
25/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ensimmäiset kaksi vuotta, kun asutaan yhdessä, ovat kuherruskuukautta, jonka jälkeen toisen todellinen luonto vasta paljastuu.

Riippuu tietysti tosi paljon iästä, itsetuntemuksesta, siitä kuinka kauan on tuntenut toisen ennen yhteiselämää jne. Jos nyt 34-vuotiaana olisin edelleen lapseton ja tapaisin unelmieni miehen, niin en ehkä uskaltaisi odottaa edes kahta vuotta. Muuttaisin yhteen mahdollisimman nopeasti, tutustuttaisin miehen perheeseeni ja ystäviini ja toisin päin. Matkustaisin yhdessä, yrittäisin hakea tilanteita, jossa miehestä saattaisi löytyä uusia puolia.

Me miehen kanssa alettiin seurustella 18-vuotiaana, joten meillä oli aikaa asua yhdessä, opiskella ja valmistua, mennä naimisiin ja ostaa ja remontoida asunto ennen kuin aloimme hankkia lapsia. Vuosien aikana selviydyimme vaikeista haasteista.

Esikoisemme syntyi viikon ennen 10-vuotispäiväämme. Tämä seuraava kymmenen vuotta onkin sitten pikkulapsi-aikaa, haastavaa ja ihanaa. Ja kun edellinen kymmenen vuotta tuntui kuluvan hetkessä, niin osaamme vaikeinakin hetkinä katsoa pitkälle tulevaisuuteen.

Vierailija
26/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kauan kannattaa odotella.

Olin seurustellut avomieheni kanssa 6 kk kun tulin raskaaksi. (olin asunut hänen kanssaan 3 vkoa kun huomasin olevani raskaana), mutta olin kyseisen henkilön tuntenut useamman vuoden ajan, joten tuntui siltä kun olisimme jo useamman vuoden olleet yhdessä. Olin 33 kun sain esikoiseni. Ei kaduta yhtään sillä olenhan löytänyt sielun kumppanini. Tosin en olisi kovin pitkään enää tässä iässä jahkaillut, joko ollaan tosissaan ja hankitaan perhe tai etsitään sellainen kenen kanssa voisi perheen perustaa. Yli 30 v jälkeen ei ole enää minun mielestä järkevää jahkailla. Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä että nuorena ei kannata asian kanssa liikaa myöskään kiirehtiä. Tähän ei varmastikaan ole mitään oikeaa ja väärää vastausta.

Vierailija
27/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä tasan 10 vuotta ennen lapsia. Ja esikoisen syntymän jälkeen olimme yhdessä vielä toiset 10 vuotta ennen eroa.

Vierailija
28/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulin ekaa kertaa raskaaksi ja hyvä niin. samoin on käynyt muillakin kerroilla, ei olla suunniteltu eikä uskallettu edes toivoa, että voi tulla niin helposti raskaaksi, eli yhdestä suojaamattomasta kerrasta.

t. kaksosten ja useimpien yksösten vahva, terve ja hedelmällinen äiti

Vierailija
29/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin 12 vuotta. En tajua sellaisia ihmisiä, jotka alkavat lisääntymään heti tavattuaan.

en tajua ihmisiä, jotka odottaa ja odottaa ja odottaa ja sit itkee, kun lapsia ei tulekaan. Tai itkee, kun ei enää jaksa eikä mies jaksa ja mies ei ookaan sellanen isä, mitä kuvittelit!

t. 3kk jälkeen raskaana ja nyt 2 lasta ja 11 yhteistä vuotta

Vierailija
30/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten saatiinkin 2 lasta kahden vuoden ikäerolla

Vierailija
31/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluavat lapset nuorena, toiset vähän vanhempina. Molemmissa on puolensa eikä oikeaa vastausta niiden hankkimisajankohdalle löydy. Seurustelusuhteen kestokaan tuskin vaikuttaa kauheasti siihen mikä tilanne on 10 vuoden kuluttua. Se riippuu meistä itsestämme ja halusta pitää suhde kasassa. Jokainen hankkii lapset silloin kun tuntee ITSE olevansa siihen valmis. Sitä ei kysytä keneltäkään muulta.

Vierailija
32/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen esikoisen syntymää. Kun miettii, mikä mullistus esikoisen syntymä on ja mitä uusia piirteitä mm. väsymys lapsen valvomisen takia, kasvanut vastuu jne. voi ihmisisessä tuoda esiin, nostan hattua niille, jotka uskaltavat tähän ryhtyä ns. vieraan ihmisen kanssa. Kun on ollut pidempään yhdessä ja tuntee toisen, kestää ne myrskytkin paremmin eikä tule tilanteita, ei tarvitsisi itkeä, ettei tiennyt millaisen miehen/naisen kanssa meni lapsia hankkimaan.. näitä stooreja täältäkin saa aika paljon lukea..

Vierailija
33/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vahinko.

Vierailija
34/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ollut valmis jo pari vuotta aikaisemminkin, mies ei ollut vielä tuolloinkaan, mutta hyvä isä siitä tuli silti =)

Vierailija
35/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tavattiin olin jo 36 v ja molemmat oltiin lapsettomia. Ajateltiin, etta saattaa kestaa vuosia ennenkuin tulen raskaaksi. Tulinkin heti ekasta kerrasta ilman ehkaisya. Ollaan oltu nyt 12 vuotta kimpassa.

Vierailija
36/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni seurustelevien parien ei pidä hankkia lapsia. Ehkä ymmärrämme eri asioita mitä seurustelu tarkoittaa? Lapsi tehdään vakiintuneeseen parisuhteeseen.

Vierailija
37/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olette seurustelleet ennen kuin olette alkaneet yrittää lasta? Olen vasta aloittanut tapailun erään miehen kanssa ja hänelle juuri sanoin, että ihan vähintään vuosi pitäisi ensin tutustua toiseen ennen kuin jätetään ehkäisy pois. Onko sekin aika aikaista?

Lapsen "hankinta" on jokaiselle parille varmasti ajankohtaista eri aikoihin. Oma parisuhteeni oli kestänyt 15 vuotta (seurusteluineen), ennekuin lapsiasia tuli ajankohtaiseksi.

Vierailija
38/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika nuorina :)

Vierailija
39/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltu yhdessä kuusi vuotta ja siitä melkein kaksi vuotta naimisissa ennen "yritystä".

Vierailija
40/43 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdittiin olla vähän päälle 2 vuotta yhdessä ennen vauvan syntymää.

Ehkäisy jätettiin pois, kun oltiin oltu yhdessä vuosi.

Kesällä tulee 7 vuotta yhdessä, joista vuosi naimisissa. 2 yhteistä lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan