Säälittää ihmiset, joille JUHLIMINEN = JUOMINEN.
Ihan väärä sana käytössä. Miksette sano reilusti, että lähdette juomaan? Antaa aika väärän signaalin lapsille tuo sana. Onko se niin juhlavaa örveltää kännissä?
Kommentit (22)
että juhlakunto tarkoittaa armotonta humalaa, eihän se sinullekaan ole sitä, eikä läheskään kaikille.
Ei mun juhlimisesta voi sanoa että "onpa Maija juhlakunnossa" koska sillä nimenomaan tarkoitetaan sitä että on humalassa. Enkä mä nyt tällä kritisoi erityisesti leijonia enkä edes ryyppäämistä, vaan ihan vain tätä kielenkäyttöä jossa juhliminen rinnastetaan ryyppäämiseen. Ymmärtääkö kukaan? Sanoin jo että mun puolesta saa itse kukin juoda sen verran kuin tahtoo, mutta ihmettelen vain sitä miksi juomisesta käytetään sanaa juhliminen (ja toisin päin). Vai olenko ymmärtänyt totaalisen väärin? Rankka juhliminen on tietysti rankkaa juomista ja rankka työ vaatii rankat huvit.
Me juhlimme esim. äitienpäivänä kuohuviinillä. Kuohuviiniä oli minulle ja miehelle peräti 1,5 lasillista per nuppi, hirveää örvellystä ja lapset suorastaan häpesivät meitä.