Olisitko tyytyväinen jos saisit bruttona 3400 palkkaa (nainen)?
Eläisitkö tällä palkalla mukavasti vai kituuttaen?
Kommentit (38)
kesällä nousee lähemmäksi 4000 e. Ei ole riittävästi vaativasta työstäni ja aika kituutellen eletään
Rahalla eläisi kyllä ihan mukavasti. En kuitenkaan olisi tyytyväinen, koska nyt saan 3900e/kk.
Mutta työhöni nähden liian pieni palkka.
ja koulutukseltani olen FM (biotieteet). Että se akateemisten hyvistä palkoista. Jopa tonni vähemmän riittäisi, mikäli työsuhde olisi vakituinen.
tämänhetkinen palkka jos tekisin täyttä työpäivää olisi n. 3100 euroa, mutta teen 80% työaikaa eli bruttopalkkakin on sit alhaisempi nyt.
olisi vain 1/2 nykyisestä.
ja muuten, miksi aloituksessa lukee NAINEN? on tarkoitus osoittaa että naisena tyytyminen on vähempään?
kun mies tienaa 2500 miinus vero niin mulle jää tienattavaksi 800 jotta päästään kulujen yli. täten tuo summa on luksusta! mitä ihmettä te ihmiset teette? miten teille ei riitä mikään?
valitettavaa mutta kyllä: naisen on tyytyminen vähempään:(
olisi vain 1/2 nykyisestä.
ja muuten, miksi aloituksessa lukee NAINEN? on tarkoitus osoittaa että naisena tyytyminen on vähempään?
Mä tienaan 2300€ enkä uskalla edes haaveilla tollasesta liksasta.
Ja eläisin sillä nykyiseen tulotasooni nähden tosi leveästi.
melkein ton ja olen tyytyväinen ja elän ihan mukavasti. Meillä tosin mies vastaa suurimmista kustannuksista...
Jos saisin tuota palkkaa klo8-16 työajasta, ei ylitöitä koskaan, eläisin hyvin. Mutta jos joutuisin tekemään pitkää päivää jatkuvasti, eläisin kituuttaen ja elämäni olisi kurjaa.
Mutta raha siis riittäisi hyvin elämiseen.
Ei jää mitään säästöön, kiitos luottokorttilainojen yms
vähemmän stressiä kuin nyt. Tällä hetkellä saan n. 3800e/kk.
Ei jää mitään säästöön, kiitos luottokorttilainojen yms
Tuli vaan yhtäkkiä mieleen...
Omalla alallani en olisi tyytyväinen, sillä keskipalkkakin on mun alalla tällä koulutuksella 4500 e/kk.
joten en mitenkään voisi olla tyytyväinen!