Stockan ja Sokoksen pukeutumisneuvonta: kumpaan kannattaisi mennä? Kokemuksia?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2009 klo 15:11"]
Kaipaisin sellaista kaupasta riippumatonta pukeutumisneuvojaa joka ravaisi kaupungilla ja toisi kotiin sovitettavaksi vaatetta. Vois olla melko tyyristä...
[/quote]
Hintahaarukka: aloitus 20-200€/h + lisätunnit yleensä halvempia
Esim. Coco Style aloitus 150€, lisätunnit 55 €/h
http://www.cocostyle.fi/tyyli-ja-shoppailu
Sudanna Saarinen 25 €/h
http://www.kolumbus.fi/stylesusannasaarinen/personal_shopper.html
En ole kokeillut heidän palveluita, kunhan löysin hinnan netistä.
Aiheesta lisää:
http://www.talouselama.fi/tyoelama/personal+shopper+tule+apuun/a2029290
tiedät kumpi on parempi.
oikeasti, näin minä tekisin jos tarvisisin neuvontaa.
kun nimenomaan haluaisin tehdä järkeviä hankintoja. Liikaa kiltteys vaan vaivaa...pystyykö noissa pukeutumisneuvontatilanteissa helposti jättämään vaatteet kokonaan ostamatta, jos itseä miellyttäviä ei löydykään?
ap
Sokoksen vaatteet on markettirytkyjä.
Kannattaa 'harjoitella' ei:n sanomista ennenku meet sinne sovittelemaan. 
että pitää varata sinne aika. Ja aloittaa treenit peilin edessä: "ei kiitos, en tarvitse tätä paitaa". ;)
Kiitos!
luulisin, että sieltä ne ehdotukset tulevat omista valikoimista. Ostat sen mitä ostat, pakkohan ei ole ostaa mitään, ja voit kopioida joitain ideoita ja käyvä vaikka henkkamaukalla täydentelemässä.
Yleissääntönä suorat housut, neuleet yms klassiset vaatteet kannattaa ostaa hyvälaatuisina, koska laatu kestää ja luultavasti voit sitten käyttää samoja vaatteita vuosia, mutta kaikki muotihörhelöt sitten vaan halpakaupasta. Jätät ne pois pukeutumisneuvojan ehdotuksista, niin säästät paljon eli keskityt niitten linjojen hakuun ja perusvaatteiden ostamiseen Stockalta.
(Ja tästä ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa.. Stocka itse kuristaa pieniä liikkeitä täysillä, kun kopioi niitten myymät merkkituotteet ja teettää ne Bogi/Casa Stockmann/Cap Horn/ym ym merkkisinä kehitysmaissa, sillä on varaa menettää osa myynnistään halpakaupoille).
Sokos on minusta Prismatasoinen kauppa. Jos ei halua näyttää Maaningan Marttojen puheenjohtajalta, niin ei kannata käyttää.
voit itse määritellä hintatason, jonka mukaan neuvoja sitten valitsee vaatteet. Älä siis turhaan pelkää, että joutusit ostamaan monen sadan euron paidan halvemman sijaan=)
Ja he ovat tottuneet kuulemaan niitä kieltäytymisiäkin.
ja pelvelu oli hyvää ja asiallista. Ekalla kerralla kyseli tarkkaan millaisia vaatteita olen etsimässä, paljonko olen ajatellut rahaa käyttää (eli haluanko maksaa jakkupuvustani 200e vai 500e) ja otti mitat. Toisella kerralla sitten sovittelin vaatteita, ja suurin osa oli kyllä ihan minun näköisiäni. Sain kivan asukokonaisuuden sillä rahalla jonka olin aikonut hankintoihini käyttää ja lisäksi hyvä vinkkejä myöhemoiä lisähankintoja varten.
ei tajunnut mun tyyliä ollenkaan (kantoi mulle jos jonkin näköistä rimpsua jä röyhelöä, ja mä _vihaan_ röyhelöitä) vaikka kuinka yritin kertoa asiasta.
Mutta ystäväni oli taas oikein tyytyväinen Stockan (toiseen) pukeutumisneuvojaan, luultavasti mulla kävi vain huono tuuri.
ostin lähes kaikki tarjotut vaatteet, palautin melkein kaikki takaisin... Jos pk-seudulla asut, mene mieluummin minne tahansa muualle kuin Tapiolaan. Tunnen sen nyk. pukeutumisneuvojan muuta kautta, on siis entinen rivimyyjä ja epäpätevä siihen neuvojan hommaan. Voihan toki olla että on kehittynyt työssään mutta ei varmaan ihmisenä ole mihinkään muuttunut...
Vaikea on sanoa ei, kun toinen on vartavasten sinulle etsinyt asukokonaisuuksia. Mutta se on vain heidan tyotaan.
Jos oikeasti jostain pidat, niin osta pois.
Aina voit sanoa, etta sinun pitaa vahan miettia. Etta palaat asiaan vaikka seuraavana paivana. Sitten on helppo soittaa ja sanoa etta ei talla kertaa. 
Hyvä pukeutumisneuvoja tarjoaa nimittäin myös niitä inhokkivaatteita, jos ne ovat asiakkaalle juuri oikeanlaisia.
Äitini esim. ei ikimaailmassa ollut kokeillut päälleen kapeita hameita väärien sääriensä takia. Kuinka ollakaan, kun pukeutumisneuvoja niitä hänelle antoi kokeiltavaksi, niin sieltäpä löytyi juuri oikea mitta ja sopiva malli ja nykyään äitini ei enää juuri muita malleja käytäkään.
Neuvojalle pitää mennä avoimella mielellä ja kokeilla niitä itselleen oudompiakin vaihtoehtoja!
että tuo näytille niitäkin vaatteita joihin ei itse olisi kuuna päivänä tarttunut. Onhan siinä se mahdollisuus että oma silmä hiukan harjaantuu näkemään mikä oikeasti sopii ja osaa seuraavan kerran itsekin valita hyllystä sopivaa...
Kaipaisin sellaista kaupasta riippumatonta pukeutumisneuvojaa joka ravaisi kaupungilla ja toisi kotiin sovitettavaksi vaatetta. Vois olla melko tyyristä...
12
Stockalle saa palauttaa kaikki vaatteet, eli ottaa vaan kamat mukaansa ja kattelee himassa peilin edessä kaikessa rauhassa, ja pyytää vaikka ystävänsä makutuomariksi.
Tampereella ja juhlavaatteet löysin pukeutumisneuvojan avulla. Tyytyväinen olin!
..eikä provikkapalkkaa. Toisin kuin pienen putiikin omistaja-myyjällä, hänellä ei ole henkilökohtaista intressiä saada kaikkia valintojaan myydyksi.
Ai sun mielestä esim. Espritin, In Wearin, Jackpotin ja Ril`s vaatteet on rytkyjä...hmmm....
Sotckalla käyn useammin, kai siksi kun se on vähän lähempänä.
Ainakin täällä Tampereella Stockalla ja Sokoksella on samat vaatemerkit your facesta ja rilsista sandin ja gerry weberin kautta betty barclayhin ja st olivieriin, joten tasossa tai tyylissä tai laadussa ei ole merkittäviä eroja. Kummankaan "omaan mallistoon"  (Globaliin tai House Collectioniin) ei kyllä kannata haksahtaa.
Sille pukeutumisneuvojalle voi esittää myös toivomuksia. Näyttää kuvia tyylistä, jota hakee, jms. Parhaat tulokset saakin, jos tietää itse, mitä noin suurin piirtein etsii. TYövaatetta, juhlavaatetta, muodollista, vapaata, uhreilullista, boheemia, jne. Myyjä on sit se, joka osaa katsoa tuohon tyyliin vaatteet sun väreihin ja vartaloon.
Onko toi neuvonta ilmaista?