Kätilön mielestä
loppuajan supistukset ja käynnistetyn synnytyksen supistukset ovat samanlaisia, eli yhtä kivuliaita.
Itse uskallan epäillä tätä.
Minulla on ohjeena lähteä sairaalaan heti kun supistukset ovat säännöllisiä, syy leikkaus.
Kätilö oli kuitenkin sitä mieltä ettei minun tarvitse tulla, koska supistukseni ei ole yhtä kivuliaita kuin viimeksi ennen synnytystä.
Edellinen käynnistettiin ja kivuliaista supisuksista meni kaksi tuntia vauvan syntymään.
Minä maalikkona ajattelen että tulee kiire jos odotan yhtä kivuliaita supistuksia kotona.
40 minuuttia menee sairaalamatkaan ja eihän aivan heti pääse leikkauspöydälle.
Kommentit (2)
on kokemusta 2 käynnistyksestä ja 3 itsestään käynnistyneestä. Supistukset olivat alussa huomattavasti erilaisia: käynnistetyissä lyhyitä ja tehottomia, mutta tiheitä (alle 7 min). Itsestään käynnistyneissä pidempiä, tehokkaampia ja harvoja (5-20 min). Lopussa ei ollut mitään eroa, ihan samanlaisia olivat.
Lapsivesien menolla käynnistynyt, spontaani supistuksilla ja käynnistetty. Käynnistetty muistutti lähinnä lapsivesillä alkanutta synnytystä. Tosin en huomannut suuren suurta eroa kivuliaisuudessa muutenkaan. Käynnistetty oli nopein.
Koska synnytyksesi oli noin nopea (vaikka käynnistettynäkin) en uskaltaisi hurjan kauan odotella kotosalla.