Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian kohtelias,liian harmiton?

Vierailija
17.05.2011 |

Mulla on Ongelma isolla OOlla. Minut ja sisarukseni on kasvatettu aina kunnioittamaan muita ihmisiä ja olematta muille harmiksi jne.

Nyt olen yhtäkkiä huomannut,että olen kasvattanut poikani ihan samanlaiseksi. Hän ei uskalla sanoa mihinkään vastaan, on hieman ujo (mutta silti pidetty kaveriporukassaan), kohtelias aina. Muuten kiva, mutta jos tulee eteen tilanteita, joissa joku kiusaa tms. niin poika menee ihan lukkoon ja harmittelee asiaa monta kuukautta, koska äiti on opettanut (liikaa??) käytöstapoja!

Pelottaa hieman, mitä ekaluokka tuo tullessaan, jos ei uskalla sanoa kiusaajilleen vastaan :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi noin päin.

Vierailija
2/5 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain määrin tarvitsee opettaa itsepuolustusta, mutta silti arvelisin, että ongelmasi on aika pieni :) Esikoiseni on nyt ekaluokalla ja on ollut huono pitämään puoliaan. Mutta pääsääntöisesti voi sanoa, että jos ihminen osaa ottaa muut huomioon, hän on kiva ja suosittu kaveri, ja kiusaajia ei juuri pyöri silloin ympärillä. Oma käsitykseni koulumaailmasta oli etukäteen todella tyly ja julma, mutta kun on hyvä ja jämpti opettaja, ei viidakon lait vallitse. Ja silloin pärjää ihmissuhdetaidoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi lapset tulevat, sen selvemmin jyvät alkavat erottua akanoista!

Vierailija
4/5 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa,ettei olekkaan sellainen haistattelija ja mahdoton riiviö..siinä se vaan on,että minun ujo ystäväni,jota kiusattiin koko ala-ja yläaste aika, teki itsemurhan 16-vuotiaana. Jotenkin nyt kammottaa,kun ujo esikoinen lähdössä kouluun.

Täytyy varmaan kehittää pojalle tervettä itsetuntoa lisää,jotta välttyisi joutumasta leijonan kitaan. Pelottaa vaan,olen varmaan yliherkkä :)

Ap

Vierailija
5/5 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi. Anna pojan olla sellainen kuin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan