Äitipolikäynnit ja maksut!!
Ottaa päähän kun joudun maksaan 30e+bensat joka äitipoli käynnistä.Tavan äidit käy 2 kertaa,ja tää käynti ois mun kuudes(ja viimenen),mutta kun soitin ja kerroin että rahatilanne on nyt vähän huono,alko hoitaja sanoon et"mites sitte kun vauva syntyy?" aargh!Mul ja mun miehellä on ollu paljo yllättäviä menoja,ja se 30e on iso raha! Just kävin 3vko sitte mutta tää käynti on mun ja vauvan parhaaks! Mihin ne verorahat oikein menee? Ja sit viel syyllistetään,että mites ne rahat sitte riittää ja annetaan sosiaalihoitajalle aika,vaikka sanoin että oli tossa hautajaiskuluja ja muita yllättäviä menoja! Kyllä ottaa päähän.
Kommentit (34)
Onneks olet suomessa, joten älä itke jostaan 30euron maksusta.
Meillä neuvola lääkäri maksaa noin 100kerta+ lisää jos tutkimuksia.
Synnytys maksoi 10 000 :D
vauvan rekisteröinti makso jnesitten itketään jostain parista kympistä, vaikka ymmärrän et joskus voi olla tiukkaa. ole onnellinen ettet joudu enempää maksamaan :)
älä laita rahaa itsesi tai vauvan terveyden edelle koskaan! jos jotain sattuisi tapahtuman niin syyttäisitkö itseäsi.
anna tilinumero ni mää laitan sulle sen 30, et pääset sinne, aikuisten oikeesti
En ole Amerikkaan tai muuallekaan muuttamassa,täällä tuntuu olevan kaikilla paljon ylimääräistä rahaa jaettavana,ihan hieno homma.
Mun mielestä tämä keskustelu lähti väärille urille. Totta kai jokainen maksaa lastensa terveydestä ja hengestä vaikka tuhkatkin pesästä, jos se on siitä kiinni.
Tosiasia on kuitenkin se, että terveydenhoito on Suomessa aika kallista ja mä ymmärrän aika hyvin jos pienituloisilla on vaikeuksia maksaa terveydenhuoltomenoja. Esimerkiksi lääkäkatto on 675 euroa. Mulla on raskauden aikana kalliit lääkkeet ja lääkekatto on paukkunut. Erikoissairaanhoidon maksukatton 633 euroa. Kyllä nuo on aika isoja summia maksettaviksi pienistä tuloista.
Olen itse hyvätuloinen ja maksan veroja paljon, enemmän kuin monen palkka. Kyllä mun mielestä voi silti miettiä, että käytetäänkö rahat nyt oikeasti ihan parhaalla tavalla.
onneksi suomessa on kuitenkin ns. halpaa ja ilmaista, joskin ei aina niin hyvää palvelua tosin.
enkä tarkoittanut pahaa tuolla rahan antamisella :(
mutta niin, ei suomessa ole tapana auttaa tuntemattomia ilman et ois koirahaudattuna.
Lapsia hankitaan lisää ja rahaa ei ole. Voi voi.
synnytyssairaalassa käydään äitiyspolilla. Ja jos se on sun mielestä turha käynti, niin sitten peruutat sen.
Ei niitä toiseen sairaalaan varattuja poliklinikka-aikoja voi vain vaihtaa toiseen sairaalaan. Molemmissa on omat lääkärinsä jne. uusi aika uudesta sairaalasta annetaan sen sairaalan tilanteen mukaan.
ja tosiaan 30 euroa, jolle saa kyllä maksuaikaa, jos vaan osaa ottaa puhelimen kauniiseen käteen laskun saatuaan.
Ottaa päähän kun joudun maksaan 30e+bensat joka äitipoli käynnistä.Tavan äidit käy 2 kertaa,ja tää käynti ois mun kuudes(ja viimenen),mutta kun soitin ja kerroin että rahatilanne on nyt vähän huono,alko hoitaja sanoon et"mites sitte kun vauva syntyy?" aargh!Mul ja mun miehellä on ollu paljo yllättäviä menoja,ja se 30e on iso raha! Just kävin 3vko sitte mutta tää käynti on mun ja vauvan parhaaks! Mihin ne verorahat oikein menee? Ja sit viel syyllistetään,että mites ne rahat sitte riittää ja annetaan sosiaalihoitajalle aika,vaikka sanoin että oli tossa hautajaiskuluja ja muita yllättäviä menoja! Kyllä ottaa päähän.
auttaa sua ap... se osaa ohjata sut tarvittaessa oman kuntasi sostoimistoon saamaan toimeentulotukea ja muista että ne voi sossusta maksaa nuo sairaala-ajan laskut... ei suomessa hätää ole, kun maksetaan veroja!
Jokainen synnytyssairaala haluaa itse varmistua vauvan ja äidin voinnista synnytyksen lähestyessä. Se on ihan ymmärrettävää. Ja vauvan voinnin varmistaminen ei koskaan ole turhaa.
Ja tosiaan, synnyttäminen maksaa sairaalamaksujen muodossa joka vuorokaudelta.
Suomi on lähes ilmainen maa, ei tosiaankaan ole terveydenhuolto kallista. Pohjoismaat ovat ainoat, joissa näin halvalla pääsee, että sairaalamaksuun sisältyy kaikki toimenpiteet ja lääkkeet ja hoito. Yhden ultauksenkin tosiasiallinen hinta lienee reilut sata euroa. Joten kyllä niitä veromarkkojakin käytetään, ei henkilökunta, koulutus ja sairaalan laitteet ilmaisia ole.
Koetahan laittaa asioita tärkeysjärjestykseen ja mieti, miten saisit talousasiat parempaan jamaan. Faktaa on, että olette vähän heikoilla jäillä, jos lapsiperheellä ei ole muutamaa kymppiä yllättävään menoon. Opiskelijataloudessa sellainen on ihan normaalia ja ymmärrettävää, mutta aikuisten elämässä pitää vähän varautuakin, varsinkin kun on muistakin vastuussa.
Kyllä minäkin voisin ne rahat antaa, mutta ilmeisesti ylpeys ei anna periksi?
T: 2v. ja 8kk lasten äiti
Mä kävin aina kolmella ja jokaisesta eri maksu.
Niin vielä kerran.......... Olin menossa synnyttään sairaalaan A,kuitenkin äitini kuoli sinne jonka johdosta soitin sairaalaan ja pyysin vaihtamaan viimeisen lääkäri+hoitaja ajan sairaalaan B. Sairaaloista olisin saanut alunperinkin valita.
Ei sitten onnistunut,ja sain kotiin uuden ajan sairaalaan B,vaikka kävin sairaalassa A 3vko sitten mm.vauvan painoarviossa.LA vkon päästä ja vielä sinne sairaalaan B pitäisi mennä näytille. Ja toimeentulotukea emme saa,jos 2000e hautajaiskuluja ei oteta huomioon.
Pointti onkin se ajan ja rahan tuhlaus kaikilta osapuolilta,enkä tiennyt ettei sairaalaan voi mennä synnyttään jos ei siellä ennen ole käynyt?
Mulla meni maksukatto täyteen osastolla vietettyjen päivien, äippäpoliklinikkamaksujen ja synnytyksen vuoksi ja sen jälkeen ei maksanu terveyskeskuksessakaan käynti. Just se jotain vähä reilu 630 e.
tuo talouspuoli kuntoon nyt kun vielä voi ennen lapsen syntymää.
Eikös hautajaiskulut makseta vainajan kuolinpesän varoista? Miten ihmeessä jouduit niitä maksamaan?
Niin ottaa päähän että just kävin 3vko sitten,mutta kun vaihdoin synnytys sairaalaa niin meen VIELÄ sielläkin käymään.Soitin 2kk sitten ja sanoin etten voi synnyttää paikassa jossa äitini kuoli,ja haluaisin siirtää sen viimeisen ajan uuteen laitokseen(jossa olen kerran synnyttänyt) en tiedä miksi eivät sitä aikaa vaihtaneet,vaan antoivat uuden TURHAN ajan.Niin se maksaa enemmän kuin se 30e,ja ylimääräisestä reissusta on kaikkien kiva maksaa.
Jospa sinun pitäisi ihan itse tehdä asialle jotain: peru turha aika ja varaa uusi toiseen paikkaan.
Hautajaiskulut muuten maksetaan VAINAJAN varoista. Ymmärsinkö oikein, että sekä sinä että miehesi olette edelleen elossa?
siis mistä varoista,eläkkeestä?Joka ei tullu kokonaan kun sattu kuoleen niin huonona päivänä ilmeisesti?Yritin perua,ei onnistunut,kun tää kontrolliyhteiskunta haluu tehdä kaikki asiat kahteen kertaan.No ihan sama,se sosiaalihoitaja sit varmaan auttaa,vaikka harva sitä puhumalla tienaa.
Onneks olet suomessa, joten älä itke jostaan 30euron maksusta.
Meillä neuvola lääkäri maksaa noin 100kerta+ lisää jos tutkimuksia.
Synnytys maksoi 10 000 :D
vauvan rekisteröinti makso jne
sitten itketään jostain parista kympistä, vaikka ymmärrän et joskus voi olla tiukkaa. ole onnellinen ettet joudu enempää maksamaan :)
älä laita rahaa itsesi tai vauvan terveyden edelle koskaan! jos jotain sattuisi tapahtuman niin syyttäisitkö itseäsi.
anna tilinumero ni mää laitan sulle sen 30, et pääset sinne, aikuisten oikeesti