Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipolikäynnit ja maksut!!

Vierailija
17.05.2011 |

Ottaa päähän kun joudun maksaan 30e+bensat joka äitipoli käynnistä.Tavan äidit käy 2 kertaa,ja tää käynti ois mun kuudes(ja viimenen),mutta kun soitin ja kerroin että rahatilanne on nyt vähän huono,alko hoitaja sanoon et"mites sitte kun vauva syntyy?" aargh!Mul ja mun miehellä on ollu paljo yllättäviä menoja,ja se 30e on iso raha! Just kävin 3vko sitte mutta tää käynti on mun ja vauvan parhaaks! Mihin ne verorahat oikein menee? Ja sit viel syyllistetään,että mites ne rahat sitte riittää ja annetaan sosiaalihoitajalle aika,vaikka sanoin että oli tossa hautajaiskuluja ja muita yllättäviä menoja! Kyllä ottaa päähän.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat tärkeysjärjestykseen. Toi nyt on sun tilanne ja sun täytyy käydä siellä ilmeisesti ja se maksaa. Elämä on.

Vierailija
2/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä,että on pientä säästöä "pahan päivän" varalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt toki voi ruveta sooloilemaan poliklinikkamaksujen kanssa, muuten kyllä olen yhtä mieltä siitä, että verorahoja ovisi hiukan kohdentaa. Ja sitten vielä joku taulupää väittää, että "on se hienoa kun Suomessa on ilmainen terveydenhuoltojärjestelmä"!

Vierailija
4/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 30 €. Eli kyllä niitä verorahoja sun käyntiin laitetaankin.

Ja tosiaan, kuudes kerta? Itse kävin pitkästi toistakymmentä kertaa..mullakin on pieni palkka mutta silti joku 60€/kk vielä kahteen eri kertaan ei noin paljoa sentään hetkauta.. Jos rahaa on tulossa myöhemmin, pyydä enemmän maksuaikaa.

Vierailija
5/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti. 30€. Mitä jos lapsi olisi jo syntynyt ja hän tarvitsisi lääkäriä ja lääkkeitä? Ihan oikeasti. MIeti. 30€ on pieni raha.

ps. Tiedäthän, että sairaalasta lähetetään lasku myös synnytyksen jälkeen? Kannattaa alkaa säästämään.

Vierailija
6/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin tuli noista lasku kotiin noin kuukauden päästä käynnistä, ja sitten on tietysti vielä maksuaikaa. Eli eihän noi nyt hirveän yllättäen tule maksettavaksi.

Ikävä sanoa, mutta tulette olemaan aika kusessa lapsen kanssa, jos on rahan kanssa noin tiukkaa. Yllättäviä menoja tulee aina, usein sellaisia jotka pitää hoitaa samana päivänä.

Vierailija
7/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ottaa päähän että just kävin 3vko sitten,mutta kun vaihdoin synnytys sairaalaa niin meen VIELÄ sielläkin käymään.Soitin 2kk sitten ja sanoin etten voi synnyttää paikassa jossa äitini kuoli,ja haluaisin siirtää sen viimeisen ajan uuteen laitokseen(jossa olen kerran synnyttänyt) en tiedä miksi eivät sitä aikaa vaihtaneet,vaan antoivat uuden TURHAN ajan.Niin se maksaa enemmän kuin se 30e,ja ylimääräisestä reissusta on kaikkien kiva maksaa.

Vierailija
8/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö, että äippäpolin pitäisi olla ilmainen, vai se, että lääkärit/hoitajat määrää sinulle käyntejä, jotka ovat mielestäsi turhia?

Eihän hoitaja voi itse päättää, että antaisi jo sinulle ilmaista käyntiä

Mielestäni 30 euroa on suhteellisen pieni maksu käynnistä, joka on oikeasti paljon kalliimpi. Jos sairaalassa joutuu käymään todella paljon, jossain vaiheessa tulee katto vastaan, jonka jälkeen ei tarvitse maksaa.

Kannattaa tosiaan varautua siihenkin, että jos vaikka joutuisit olemaan kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen sairaalassa, sekin maksaa.

Vierailija
9/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti. 30€. Mitä jos lapsi olisi jo syntynyt ja hän tarvitsisi lääkäriä ja lääkkeitä? Ihan oikeasti. MIeti. 30€ on pieni raha.

ps. Tiedäthän, että sairaalasta lähetetään lasku myös synnytyksen jälkeen? Kannattaa alkaa säästämään.

En ajatellu mennä yksityiselle synnyttään,kait? Kysymys onkin TURHASTA käynnistä,puhelimet kun on keksitty.

Vierailija
10/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä äitiys- että lastenneuvola käynnit + lääkärikäynnit niissä on ilmaisia (eli verovaroin kustannettuja). Mieti kuinka paljon joutuisit maksamaan, jos Suomessa ei yhtään olisi käytetty verovaroja äitiys- ja lastenneuvolatoimintoihin? Voisi aika moni vauva jäädä tekemättä.

Vai pitääkö mielestäsi kaikki saada ilmaiseksi?

Vierailija
11/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttäminen ihan tavan sairaaloissakin.ei vaan yksityisellä..

Vierailija
12/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö, että äippäpolin pitäisi olla ilmainen, vai se, että lääkärit/hoitajat määrää sinulle käyntejä, jotka ovat mielestäsi turhia?

Eihän hoitaja voi itse päättää, että antaisi jo sinulle ilmaista käyntiä

Mielestäni 30 euroa on suhteellisen pieni maksu käynnistä, joka on oikeasti paljon kalliimpi. Jos sairaalassa joutuu käymään todella paljon, jossain vaiheessa tulee katto vastaan, jonka jälkeen ei tarvitse maksaa.

Kannattaa tosiaan varautua siihenkin, että jos vaikka joutuisit olemaan kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen sairaalassa, sekin maksaa.

Yritin vaihtaa viimeistä äitipoli aikaa uuteen synnytyssairaalaan,mut eivät vaihtaneet,en tiedä miksi.Ja nyt joudun kuitenkin käymään vielä siellä uudessah paikassa..en ymmärrä.Joo ja tosiasiallista ruveta paasaan et mites kun se lapsi syntyy,niin riittääkö rahat hoitajalta,joka ei tiedä paljon ihmisen kuolemisestä voi joutua maksaan.Paska juttu mut laitampa rahaston jos se vauvakin vaikka kuolee tai ukko.

Vierailija
13/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on turha aika, niin perut sen vain, ei siinä muuta tarvita.

Mulle annettiin joskus turha aika, jonka peruin enkä sopinut uutta aikaa. Saman palvelun (= lääkärikäynti + pakolliset mittaukset) sain neuvolasta huomattavasti lähempää ja ilmaiseksi.

Vierailija
14/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti. 30€. Mitä jos lapsi olisi jo syntynyt ja hän tarvitsisi lääkäriä ja lääkkeitä? Ihan oikeasti. MIeti. 30€ on pieni raha. ps. Tiedäthän, että sairaalasta lähetetään lasku myös synnytyksen jälkeen? Kannattaa alkaa säästämään.

En ajatellu mennä yksityiselle synnyttään,kait? Kysymys onkin TURHASTA käynnistä,puhelimet kun on keksitty.

Sairaalassa synnyttämisestäkin pitää maksaa ja jokaisesta sairaalassa vietetystä yöstä. Perusterveydenhoidossa osa käynneistä on ilmaisia (esim. neuvola), osa maksaa (esim. hammashoito). Sen sijaan erikoissairaanhoito maksaa aina, polimaksun tai osastolla vietetyt vuorokaudet. Sitten taas esimerkiksi apuvälineet saa ilmaiseksi, jos ne polikäynnillä katsotaan tarpeelliseksi. Lapsille kaikki perusterveydenhoito hammashoitoineen on ilmaista, lasten hoidosta erikoissairaanhoidossa en ole varma. Jossain vaiheessa tulee aikuisellakin maksukatto vastaan, esim. jatkuvissa syöpähoidoissa.

Vierailija
15/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai aina laskulle kaiken. Maksuaikaa kuukausia, koska laskut tulivat parin kuukauden viiveellä. Näin ainakin vielä vuonna 2009

Vierailija
16/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ilmaista ei... Mielestäni aikuisella omavastuu olisi 30 päivää vuodessa (30 x 30€ = 900€) jonka jälkeen sairaanhoito ei saisi maksaa. Pitää olla aikamoiset tulot tai säästöt yhtä'äkkiä saisi nen maksettua. Ja minulla on sairaskulu vakuutus mutta siitä on rajattu synnytykseen liittyvät asiat pois. Joten vakuutuksellakaan et turvaa Suomessa saa :(. Lapsella omavastuuaika on 7 päivää.

Vierailija
17/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni oli tullut maksamaan minulle ja miehelleni noin 1000 euroa jo ennen syntymäänsä. Tämä NOIN summa(en jaksanut enää loppuja kovin tarkkaan tonnin jälkeen laskeskella) kertyi siis äitiyspoliklinikkakäynneistä ja verenohennuslääkityksestä minun ja sikiön parhaaksi.Tähän lisäksi lasku synnytyksestä, joka tosin ei ollut enää suuri, kun maksukatto jo täyttyi, muistaakseni noin parisataa jäi maksettavaa...

Vierailija
18/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsen synnyttyä sitä maksettavaa vasta onkin sitten kertynyt siitä sun tästä. Elämää, ei sen enempää. Kyllähän se rahanmeno aina korpeaa, mutta ei se meitä ainakaan näissä asioissa ole ikinä harmittanut samalla tavalla, kuin vaikka satasen sähköntasauslaskun kohdalla :D

Vierailija
19/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt vasta tajusin, että minä olen ollut niin hömpä, etten ole edes bensoja tajunnut laskea noihin menoihin lisäksi :D

Vierailija
20/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole sillä hetkellä rahaa. Mä en onneksi joutunut makailemaan sairaalassa, mutta äitiyspolilla kävin 9 kertaa. Sitten kahdeksan päivää sairaalassa mulle, ja lapselle maksu 5 päivästä, jotka oli lastensairaalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän