Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äitini näkee jatkuvasti kaikessa vaikeuksia..?

Vierailija
17.05.2011 |

Mikä on, kun aikuinen ihminen etsii kaikista asioista ensimmäiseksi huonot puolet? Olen aloittamassa yhtä suurta projektia ja äitini ensimmäinen kommentti oli "se on sitten stressaavaa.." Ihmettelin kommenttia ja kysyin, että mistä tiedät? Oletko tehnyt vastaavan projektin? Eipä löytynyt faktoja mielipiteensä tueksi..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikistä asiaa, oli kyseessä sitten uusi vaate tai jokin suurempi juttu. Aina on kaikki huonosti (myös meidän uusi koti oli huonosti, kaapit oli huonot jne...)

Vierailija
2/8 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan taitaa syntyä sellaisiksi tai sitten niiden vanhemmat on onnistuneet ne aivopesemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ovat pessimistejä ja jotkut optimisteja. siihen vaikuttaa hyvin paljon esim lapsuudenaikaiset käyttäytymismallit. jos omat vanhemmat ovat pessimistejä, tai vaikka toinen, niin kyllä se sama ajattelutapa tarttuu lapseen. tämä voi jatkua sukupolvien ajan. kunnes joku joka ajattelee ehkä vähän erilailla (sinä?) alkaa aktiivisesti tehdä töitä että oma jälkikasvu ei joutuisi tähän samaan noidankehään.

Vierailija
4/8 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla esim. lapsia joita hän hoitaa silloin tällöin? Tai auttaa sua jotenkin muuten?

Vierailija
5/8 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muuttunut huonompaan suuntaan vanhetessaan. Nykyään jos suorastaan välttelen hänelle soittamista, koska mitään positiivista puhuttavaa ei löydy.

Vierailija
6/8 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joka asiasta oikein heti löytää negatiivisen puolen , ja olen huomannut itsessäni samoja piireteitä:( Niistä on oikein pitänyt opetella eroon näin aikuisena.

Äiti on myös kova arvostelemaan muita ihmisiä, ja itsekin tein ihan samaa, kunnes tajusin, mistä olen sen oppinut. Ja puhumaan muista pahaa selän takana.

Aina, jos ehdotan tai sanon jotain, vaikka lapsenhoitoon liityvää, äiti ehtii heti sanomaan jotain tyyliin " voi ei, tai voi voi , kamalaa"

Siksi olen varmaan itsekin niin epävarma.

Vierailija
7/8 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on käyttäytymismalli ja muutosvastarintaa. Älä vaan alistu, tuollaisen kanssa on raskasta elää.

Mun äiti eli vuodet noin, siitä tuli kateutta ja katkeruuttakin joskus. Hän onnistui muuttamaan ajattelutapaansa jossain 50 + vuosina.

Vierailija
8/8 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävättäreni äiti on suunnattoman huolissaan tyttärensä työasioista, on koko ajan varma, että työttömyys uhkaa jne.

Appiukkoni on osin samaa maata, on itse luonnollisesti tehnyt koko työuransa saman työnantajan palveluksessa ja kovasti varoitteli minua mikä kaikki voi mennä pieleen, kun vaihdoin työpaikkaa.

Eli kaikki muutokset ovat pahasti ja niistä seuraa vain huonoja asioita. Mutta olen laittanut tämän sen piikkiin, että ikää on ja ajattelee oman elämänpolkunsa olleen se ainut ja oikea.