Ei ole käynyt mielessäkään että päiväkodin tädeille pitäisi lahjoja viedä.
Huomenna kevätjuhla.
Kommentit (13)
tuskin sen mukaan rankkaavat vanhempia. Itse olen vienyt usein jotain, mutta joskus ollut viemättäkin, jos en ole keksinyt mitään.
Itse asiassa melko usein olen jopa vienyt jotain pk:ssa käytettävää, en ole uutena ostanut, mutta jos olen sattunut saamaan. Tämmöisiä on esim säkkituoli, joka oli meillä ylimääräinen. Kerran vein aivan valtavan pehmonallen. Kysyin kyllä etukäteen, sopiiko. Ovat olleet aivan haltioissaan.
Tietenkin he tekevät siellä työtään, mutta huonolla palkalla ja toisaalta, työnkin voi tehdä hyvin ja huonosti.
Maailman sivu on silti ollut tapana tavalla tai toisella kiittää lasten kaitsijoita ja opettajia. Esimerkiksi itse vein jo 1970-luvun alussa aina kevätjuhliin opettajalle kiitoskortin ja kukkakimpun, joten ei sellainen kaunis kiitos mikään UUSI asia ole.
Mutta yhä osa ihan kuin ylpeilee sillä, että MINÄHÄN SE EN KETÄÄN KIITÄ. Ihan vapaa valinta, tietenkin.
Tietenkin he tekevät siellä työtään, mutta huonolla palkalla ja toisaalta, työnkin voi tehdä hyvin ja huonosti.
Maailman sivu on silti ollut tapana tavalla tai toisella kiittää lasten kaitsijoita ja opettajia. Esimerkiksi itse vein jo 1970-luvun alussa aina kevätjuhliin opettajalle kiitoskortin ja kukkakimpun, joten ei sellainen kaunis kiitos mikään UUSI asia ole.
Mutta yhä osa ihan kuin ylpeilee sillä, että MINÄHÄN SE EN KETÄÄN KIITÄ. Ihan vapaa valinta, tietenkin.
Ollaan asuttu Venäjällä viisi vuotta ja kummastuttaa tää suomalaisten tapa touhottaa elämä läpi naama norsunvitulla. Ketään ei kiitetä, muisteta eikä kunnioiteta. Tässä olisi yksi asia, jossa kannattaisi katsoa mallia idästä...
Mutta niitä iänikuisia herkkukoreja ja mukeja ja tuikkukippoja 2 kertaa vuodessa, jouluna ja keväänä.
Kun ei niitä ihan heti kehtaa roskiinkaan heittää. Pyörivät jossain kaapin nurkassa, sitten loppukesästä yleensä tyhjennän roskapussiin ja heitän pois.
Laadukas viini ja hemmottelulahjakortti. Siinä olisi jo jotain järkeä
heille kaikkia turhia kippoja, kuppeja, kakkuja, kukkia, koruja, yms. krääsää kanna?
Täti varmaan kiittelee kun ei saa taas laatikollista kirppistavaraa kevään päätteksi.
Kun kuitenkin viittaat tohon toiseen ketjuun missä kysellään lahjaideoita.
Onneksi ei ole meilläpäin tapana. Miten erotellaan ne joille lahja pitää viedä? Kaikki päiväkodin hoitajat, kaikki opettajat?
Miten erotellaan ne joille lahja pitää viedä? Kaikki päiväkodin hoitajat, kaikki opettajat?
about puolet päiväkodin henkilökunnan kanssa, ja tädit saavat lapsen viihtymään siellä ja samalla mun tietty on hyvä ja turvallinen olo. En lahjo tätejä tavan vuokis, vaan itse, juuri minä, haluan kiittää heitä henkilökohtaisesti siitä että lapsellani on hyvä olla heidän kanssaan. Tosinkin voisi olla.
mutta minä ainakin haluan viedä ja kiittää.
Ne ihmiset tekevät minun silmissäni maailman tärkeintä työtä, eli pitävät huolta lapsestani. Ei ole tärkeämpää ammattikuntaa, ei.
Tiedän että he eivät paljon kiitoksia saa, eikä palkkakaan päätä huimaa, joten jos voin heitä ilahduttaa ja osoittaa kiitokseni niin sen myös teen.
Mutta vanhempia on moneen junaan, eihän kaikki edes tervehdi saati katso silmiin puhuessaan. Kehitystasoja on monenlaisia.
heille kaikkia turhia kippoja, kuppeja, kakkuja, kukkia, koruja, yms. krääsää kanna?
Täti varmaan kiittelee kun ei saa taas laatikollista kirppistavaraa kevään päätteksi.
Jonkun miniruusun voi aina antaa pois, jos ei tykkää. Näinä aikoina niitä lahjottavia on enemmän ja vähemmän, ehkä pk:n tädin naapurin mummelikin ilahtuu ruususta.