Vanha omakotitalo ja saamaton perhe.
Kannattaako tälläinen yhtälö. Itseäni vähän kiinnostaa myynnissä oleva omakotitalo mutta kun se on vanha niin pelottaa mitä kaikkea se voi tuoda tullessaan. Ei olla mitenkään erityisen remonttitaitoisia mutta pidettäis talosta kyllä huolta.
http://www.etuovi.com/kohde/83383
Kommentit (11)
t: 1920-luvulla rakennetussa hirsitalossa asuja
ja vastaus kysymyseesi: on rankkaa mutta kehittää itsehillintää ja taittaa tempperamenttia. Vaatii siis asennetta ja itselle anteeksi antamista monessa.
t: 1920-luvulla rakennetussa hirsitalossa asuja
ja vastaus kysymyseesi: on rankkaa mutta kehittää itsehillintää ja taittaa tempperamenttia. Vaatii siis asennetta ja itselle anteeksi antamista monessa.
että vanha talo vaatii myös rahaa, rahaa, RAHAAAAA!
Itse tekemällä säästää paljon, mutta tietysti se vaatii työtä - ja aikaa. Vanha omakotitalo on harrastus, jossa on aina yksi tai useampi projekti meneillään.
Pitää myös olla kärsivällisyyttä, sillä kaikkea ei saa heti valmiiksi. Ja sitten kun jotain saa valmiiksi, niin pitää taas aloittaa jostain toisesta kohtaa työt.
Toisaalta oma piha on ihana, talossa on tilaa lapsikatraan temmeltää, ja vanhassa talossa on oma tunnelmansa ja luonteensa.
Terv. v. 1942 rintamamiestyyppisessä talossa asuva perhe
t: 1920-luvulla rakennetussa hirsitalossa asuja ja vastaus kysymyseesi: on rankkaa mutta kehittää itsehillintää ja taittaa tempperamenttia. Vaatii siis asennetta ja itselle anteeksi antamista monessa.
että vanha talo vaatii myös rahaa, rahaa, RAHAAAAA!
Ei edes mikään projekti.
Projektissa asuminen on rankkaa, mutta en minä muuten sitä sen kummempana pidä kuin uudessakaan asumista. Uuttakin joutuu ylläpitämään, uusikin vanhenee.
Ei edes mikään projekti.
Projektissa asuminen on rankkaa, mutta en minä muuten sitä sen kummempana pidä kuin uudessakaan asumista. Uuttakin joutuu ylläpitämään, uusikin vanhenee.
tiedä kuvien perusteella. Vanha talo, joka on remontoitu uuteen tyyliin, voi olla aikamoinen susi. Todennäköisesti tuo talo on esim. remontoitu hengittämättömillä materiaaleilla.
Ei edes mikään projekti. Projektissa asuminen on rankkaa, mutta en minä muuten sitä sen kummempana pidä kuin uudessakaan asumista. Uuttakin joutuu ylläpitämään, uusikin vanhenee.
tiedä kuvien perusteella. Vanha talo, joka on remontoitu uuteen tyyliin, voi olla aikamoinen susi. Todennäköisesti tuo talo on esim. remontoitu hengittämättömillä materiaaleilla.
Saamattomuutta suurempana ongelmana pitäisin kyllä tietämättömyyttä ja osaamattomuutta.
Saamattomampikin saa aikaiseksi, kun tietää, että on pakko. Mutta tietämätön ei välttämättä edes ymmärrä mistä pitäisi aloittaa ja miten. Siitä syntyy ongelmia, sutta ja sekundaa.
Ei edes mikään projekti.
Ostovaiheessa on tietysti selvitettävä nuo asiat. Mutta jos kyse on asumisen vaivalloisuudesta, niin en minä oikein keksi miten vanhassa asuminen on vaivalloisempaa kuin uudessa asuminen, ellei ole isoja remontoitavia kohteita.
Lämminvesivaraaja uusittu -se oli ainoa mikä minua kiinnosti. ;)
Pinnat oli siistejä mutta ne voi vaihtaa jos ei iske omaan makuun. Niillä tosin ei ole paljoa arvoa, vaan olennaisempaa on esim. katto, ulkopinnat (joita ei kuvasta voi ihan vannoa hyviksi) tuo katto on selvästi vanha peltinen joka tarttee vähintään uuden maalin. Mutta miten vanha se on? Onko kannattavampaa vaihtaa uusi ja millä materiaalilla?
Toinen on putkisto. Ei puhuttu mitään?
Kolmas on salaojitus.
Millä haluatte lämmittää taloa?
Muunneltavuus on iso plussa talolle. Ja ettei ole pakko heti tehdä pintaremontteja ennen muuttoa tai muuton aikana vaan katsoo miten vuodenajat vaikuttaa sisällä valosuudessa jne.
Nimimerkillä: kaksi lasta kun muutettiin rintsikkaan ja 2 saatu lisää muuton jälkeen, remonttia lykätty vaikka niitä olisi joku muu kiireellisesti hoitanut.
okt-talossa on aina työtä ja rahanmenoa? Ei niitä ikkunoita, kattoa ja pannua kovin usein vaihdeta. Me rempattiin talo ennen kuin muutettiin eikä sen jälkeen ole tarvinnut raataa niskalimassa kaikkia rahoja taloon.
ap