Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutarha-ihmiset ja muut viherpeukalot!?

Vierailija
16.05.2011 |

Mikä kesäkukka pelargonian kaveriksi samaan ruukkuun? Siis millä olisi samalaiset kastelu ym. vaatimukset?

Valkoinen miel. väriltään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

marketta teitty on kans valkoinen mutta isohko varmaan samaan ruukkuun laitettavaksi, kannattaa mennä puutarhamyymälään kyselemään!

Vierailija
2/4 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Koti) Pelargonia, Pelargonium Zonale

Viihtyy: Aurinkoinen, jopa paahteinen, ei kuki hajavalossa.

Kukinta: touko-syyskuu

Hoito: Ulos kesäksi. Päivittäinen kastelu ja runsas lannoitus. Pintamulta saa kuivahtaa. Kuihtuneet kukat pois.

Muuta: Suojaa sateelta. Hallanarka.

Kaveriksi esim:

Kesäbegonia, Begonia semperflorens

Viihtyy: Aurinkoinen tai puolivarjo.

Kukinta: kesä-syyskuu.

Hoito: Poista kuihtuneet kukat. Istutus ulos hallojen mentyä.

Muuta: Hallanarka! Parveke- ja kukkapenkki kasvi. Joitain lajikkeita myös monivuotisia ruukkuun.

Daalia, Dahlia

Viihtyy: aurinkoisessa

Kukinta: kesä-syyskuu, monivuotinen

Hoito: Jotkut lajikkeet tuettava. Säännöllinen kastelu.

Muuta: Hyvin hallan arka! Ruukku- ja ryhmäkasvi. Juurakon kehittänyt on helppo talvettaa. Muina väreinä paitsi sinisenä.

Lisäksi esim:Orvokki, (Riippa) Lobelia, Lobelia erinus pendula tai Neilikka (tarhaneilikka), Dianthus Caryophyllus.

Tossa muutamia vinkkejä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen säästänyt pitkän pennin tämän ilmaisen sivu avulla minkä löysin netistä http://bit.ly/oman-kaupungin-tarjoukset

Sieltä saa ajankohtaista tietoa oman kaupungin tarjouksista ja palveluista ilman, että tarvitsee itse niitä jatkuvasti etsiä. Säästin itse pelkästään viime kuussa n. 150€ tämän avulla.

Kesä tulossa, niin varmaan tulossa hyviä tarjouksia myös puutarha tuotteisiin. Sääli vaan jos ei tiedä niistä.

Vierailija
4/4 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lobelioista pidän ja ehkä kesäbegoniaa voisin myös ajatella. Daalia on kaunis, se tulee omaan ruukkuunsa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme