Puutarha-ihmiset ja muut viherpeukalot!?
Mikä kesäkukka pelargonian kaveriksi samaan ruukkuun? Siis millä olisi samalaiset kastelu ym. vaatimukset?
Valkoinen miel. väriltään.
Kommentit (4)
(Koti) Pelargonia, Pelargonium Zonale
Viihtyy: Aurinkoinen, jopa paahteinen, ei kuki hajavalossa.
Kukinta: touko-syyskuu
Hoito: Ulos kesäksi. Päivittäinen kastelu ja runsas lannoitus. Pintamulta saa kuivahtaa. Kuihtuneet kukat pois.
Muuta: Suojaa sateelta. Hallanarka.
Kaveriksi esim:
Kesäbegonia, Begonia semperflorens
Viihtyy: Aurinkoinen tai puolivarjo.
Kukinta: kesä-syyskuu.
Hoito: Poista kuihtuneet kukat. Istutus ulos hallojen mentyä.
Muuta: Hallanarka! Parveke- ja kukkapenkki kasvi. Joitain lajikkeita myös monivuotisia ruukkuun.
Daalia, Dahlia
Viihtyy: aurinkoisessa
Kukinta: kesä-syyskuu, monivuotinen
Hoito: Jotkut lajikkeet tuettava. Säännöllinen kastelu.
Muuta: Hyvin hallan arka! Ruukku- ja ryhmäkasvi. Juurakon kehittänyt on helppo talvettaa. Muina väreinä paitsi sinisenä.
Lisäksi esim:Orvokki, (Riippa) Lobelia, Lobelia erinus pendula tai Neilikka (tarhaneilikka), Dianthus Caryophyllus.
Tossa muutamia vinkkejä :)
Minä olen säästänyt pitkän pennin tämän ilmaisen sivu avulla minkä löysin netistä http://bit.ly/oman-kaupungin-tarjoukset
Sieltä saa ajankohtaista tietoa oman kaupungin tarjouksista ja palveluista ilman, että tarvitsee itse niitä jatkuvasti etsiä. Säästin itse pelkästään viime kuussa n. 150€ tämän avulla.
Kesä tulossa, niin varmaan tulossa hyviä tarjouksia myös puutarha tuotteisiin. Sääli vaan jos ei tiedä niistä.
Lobelioista pidän ja ehkä kesäbegoniaa voisin myös ajatella. Daalia on kaunis, se tulee omaan ruukkuunsa:)
marketta teitty on kans valkoinen mutta isohko varmaan samaan ruukkuun laitettavaksi, kannattaa mennä puutarhamyymälään kyselemään!