Osaiko joku neuvoa mitä tehdä tässä tilanteessa? Ystävä petti ja jätti miehensä toisen miehen takia.
Eli ystävä löysi uuden miehen baarista, ihastui täysillä. Pitkään soitteli ja viestitteli toisen miehen kanssa oman miehen selän takana. Kieltää seksiä olleen siinä vaiheessa. Viimein jätti miehensä pari viikkoa sitten ja syynkin tälle kertoi. Mies meni ihan sekaisin.
Alusta asti on kertonut suhteen etenemisestä vaikka tein täysin selväksi etten hyväksy tuollaista peliä, enkä halua tietää uudesta suhteesta mitään niin kauan kuin on vielä yhdessä exän kanssa. Siitä huolimatta vähintään tekstiviesteillä on pitänyt minut ajantasalla tapahtumista vaikka en ole kommentoinut takaisin mitenkään.
Nyt viikonloppuna olisi tullut uuden miehen kanssa meille kylään, josta kieltäydyimme. Kerroin ystävälle että parempi vähän antaa pölyn laskeutua, enkä halua sekaantua ollenkaan vielä tässä vaiheessa. Ystävällä on vielä exänsä kanssa yhteinen omistusasunto jonka myyntiinlaittamisesta eivät ole edes sopineet. Muutkin asiat on epäselviä. Exänsä kanssa ovat aivan ilmiriidoissa ja lokaa heitellään puolin ja toisin.
Ystävä suuttui kun kieltäydyin kyläilystä ja löi luurin korvaan. Viestillä laittoi, ettei väkisin ja olen kuulemma aika surkea ystävä.
Olenko minä oikeassa vai väärässä? Pitäisikö mun vain iloita ystävän uudesta suhteesta vaikka tunnen surua exänsä puolesta joka edelleen rakastaa ystävääni hyvin paljon?
Kommentit (20)
Toisessa tapauksessa tunsin myös tuon miehen, jonka kanssa ystävä petti ja silloin tilanne oli hankalampi, mutta toisella kerralla mies oli tuntematon.
Tuota tuntematonta miestä en halunnut nähdä heti, koska myös ystävän miehestä oli tullut meille tärkeä ja tarvitsin oikeasti aikaa hyväksyä, että joutuisin ehkä luopumaan hänestä ystävänä. Onneksi oma ystäväni tajusi tämän ja antoi muutenkin tilanteen rauhoittua monen kuukauden ajan. Nyt tuosta on jo muutama vuosi aikaa ja vieläkin tuo uusi mies tuntuu välillä vieraalta, mutta ystävän puolesta osaan onneksi olla jo todella onnellinen. Tuo ensimmäinen mies kyllä tosiaan on ajan kanssa "hävinnyt" meidän elämästä ja se on surullista.
ole edelleen ystävä ystävällesi, hänkin voi nyt tarvita sitä vaikka uusi viehkeä suhde onkin. Ja kun tapaat exää tai tätä ystävääsi älä puhu puolin ja toisin heidän asioistaan toisilleen, ole kummallekin lojaali.
Mutta ei ole sun asia tuomitakaan.
Meinaatko lopun ikää kieltäytyä tapaamasta miestä? Jossain vaiheessa sun on hyväksyttävä ystävän mies, jos meinaatte ystäviä olla.
Hän sanoi, että haluaisi antaa pölyn laskeutua hieman, ja ex-parin selvittää kuvionsa. Tämä on mielestäni erittäin fiksua. Kyllä siihen uuteen ehtii tutustumaan myöhemminkin.
Meinaatko lopun ikää kieltäytyä tapaamasta miestä? Jossain vaiheessa sun on hyväksyttävä ystävän mies, jos meinaatte ystäviä olla.
Voisit tekstata, kuinka ristiriitaiselta ja hankalalta ero tuntuu ja selittää, että et halua loukata ystäväsi ex-miestä.
niin teet ihan oikein
voittehan ystäväsi kanssa nähdä kahdestaan
Ei tämä elämä ole niin mustavalkoista! Liitot hajoavat ja uusia tulee.
Me ei eletä enää missään 1800-luvulla jolloin ihmiset olivat koko elämänsä yhdessä. Me olemme 2000-luvulla jolloin 60% liitoista päätyy eroon. Se on fakta.
Koita nyt vaan olla sosiaalinen ystäväsi uudelle puolisolle. Ties millaine sika se eksä on ollutkaan. Kaikki ei näy päälle.
Mutta sanoin ystävälle että kaikille on parempi että eroaa exästä ensin ja vasta sen jälkeen esittelee uuden miehen. Ystävä myös tietää etten hyväksy pettämistä ollenkaan lapsuuden ikävien kokemusten takia, isä petti äitiäni järjestelmällisesti.
Ystävän kanssa on vaikea tällä hetkellä keskustella mistään muusta. Koko ajan kääntää juttua siihen kuinka ihana Aatami on, tehtiin Aatamin kanssa sitä ja Aatami sanoi niin tai näin ja en voi kun sovittiin Aatamin kanssa...
Ex-miehensäkin on oman mieheni kaveri. Ei hirvittävän hyvä ystävä mutta kaveri kuitenkin. Omasta mielestä en tee väärin, kun kieltäydyn tapaamasta uutta miestä niinkauan kuin ero ei ole kunnolla selvä. Varsinaisesti minulla ei ole uutta miestä vastaan mitään, en ole koskaan nähnytkään mutta ystäväni tekoa en hyväksy.
ap
Ei tämä elämä ole niin mustavalkoista! Liitot hajoavat ja uusia tulee.
Me ei eletä enää missään 1800-luvulla jolloin ihmiset olivat koko elämänsä yhdessä. Me olemme 2000-luvulla jolloin 60% liitoista päätyy eroon. Se on fakta.
Koita nyt vaan olla sosiaalinen ystäväsi uudelle puolisolle. Ties millaine sika se eksä on ollutkaan. Kaikki ei näy päälle.
En mitenkään voi tietää millainen puoliso ystävän ex on ollut. En kuitenkaan ymmärrä miksi lähti suhteesta vasta uuden tultua kuvioon eikä siinä vaiheessa jos ja kun ex osoittautui siaksi.
ap
Silti olen häntä tukenut tavallani. Hän tietää minun mielipiteeni, mutta minä yritän ymmärtää hänen ajatteluaan ja tunteitaan. Yhdessä keskustelemme vaikka emme asiassa samoja arvoja jaakkaan. Myös uuteen mieheen olen tutustunut. Hän on kuitenkin tärkeä osa ystäväni elämää.
Tosiasia on kuitenkin se, että ystäväni ei ole satuttanut minua toimillaan, vaikka onkin toiminut täysin omien arvojeni vastaisesti. Ystävänä minun pitää hyväksyä hänen tekonsa, niin kuin hänenkin on hyväksyttävä minun arvomaailmani ja tekoni.
Todellinen ystävyys ei mielestäni vaadi tismalleen samoja elämänarvoja. Ymmärrystä ja tukemista se vaatii.
Silloin ollaan hämmästyttävän julmia niin exälle kuin kaikille, jotka eroa vielä työstävät ja surevat. Itse eletään sellaisessa euforian tunteessa, että kaikki tuntuu oikealta ja tarpeelliselta eikä mitään ymmärrystä jää kenellekään muulle.
Laita ystävällesi sähköpostia ja kerro tuntemuksistasi. Selitä se, minkä selitit täällä, omat lapsuudenkokemuksesi ja sen, että eron pitää olla selvä ennen kuin tuodaan uusia kasvoja kuvioihin. Ehkä ystäväsi ymmärtää, ehkä ei. Mutta on parempi, että asiat on selvitetty perinpohjaisesti.
syytä ajatella, ja toisekseen, ap, sun mielestä ero on selvitettävä, ennenkuin aiot tutustua jne jne, voihan olla, että eivät selvitä sitä sen koommin, kaksi viikkoa sitten kun ovat eronneet, kaikki ei putsaile likapyykkejä.
sitä että sopisivat edes yhteiset pakolliset asiat loppuun asti, esim. asunnonmyyntiin laittaminen. En tarkoita mitkä asiat johti eroon-selvittelyjen läpikäymistä, ne kun tuskin koskaan käy jätetylle selväksi vaikka kuinka keskustelisivat.
Ja kuten kerroin, loanheitto molemmin puolin on melkoista tällä hetkellä. Molemmat yrittää kerätä tukijoukkoja ympärilleen joiden pitäisi myötäillä että juuri hänen mielipiteensä ja näkemyksensä on ainoa oikea. Uskokaan pois, myös ystävän ex on tehnyt tyhmyyksiä eron jälkeen, joista en pidä. Ovat jopa sotkeneet vanhempansa ja sisaruksensa riitelyyn ja rätkytykseen mukaan. En halua sotkeentua kaikkeen tuohon.
ap
Ja olet alusta asti osoittanut ettet halua olla tekemisissä tilanteen rumuuden kanssa niin minusta on täysin ymmärrettävää että halaut antaa tilanteen laskeutua ennenkuin tapaat kaverisi uutta miestä. Varsinkin kun sanoit eron olevan riitaisa. Oletko tuttu myös ex miehen kanssa?
ex-mies on oman mieheni kaveri. Ei parhaimpia ystäviä mutta ovat tunteneet jo vuosia ennenkuin alkoi seurustelemaan ystäväni kanssa. Enkä usko että heidän kaveruutensa kaatuu nyt yht'äkkiä mihinkään.
ap
Tietysti on tärkeää, että et joudu asettumaan kenenkään puolelle ja toista vastaan tällaisessa tilanteessa. Mikäli puolueettomuus ei mitenkään ole mahdollista ystäväsi käytöksen takia on ehkä parempi nätisti ilmoittaa pienestä aikalisästä.
Silloin kyllä ystävyyskin on helposti katkolla. Se kenelle vastuu katkenneista ystävyyssuhteista tällaisessa tapauksessa lankeaa, on kuitenkin ilmeisen selvää.
Minä ehdottomasti kannatan, että lapsettomien kannattaa antaa mennä vaan, jos siltä tuntuu.
Miksi sinä tuomitset hänet? Eihän asia nyt NIIN VAKAVA ole? Herranen aika. Ei itselle tulisi mieleenkään, että en haluaisi tavata ystäväni uutta miestä vastaavassa tilanteessa. Minä olen kutsunut miehen kanssa jopa miehen tyttären meille näyttämään sitä ihmettä, jonka takia jätti avokkinsa viikkoa aiemmin... Oli oikein mukava ja itsepä tuo elämästään vastaa.
tuohon kaatuu että en halua nähdä ystävän uutta miestä vielä, niin saa kaatua. Olen sanonut ystävälle että katsotaan tapaamista esim. kuukauden kuluttua uudestaan, tilanne voi sitten olla kokonaan toinen.
ap
mutta mielestäni sun ei tarvitse hyväksyä hänen touhujaan, mutta ei sitä ystävyyttä silti tarvitse lopettaa... Kyllä sun pitäis tutustua ystäväsi uuteen ihastukseen kuitenkin.
Exälle sun ei tietty tarvii siitä hehkuttaa yhtään mitään.