Ostaako kaaso häälahjan?
En nyt oikein tiedä loukkaantuisinko. Olin kaasona ystävälleni, järjestin polttarit joihin pistin omasta pussista 250 €, maksoin morsiamen taksikyydin kampaajalta juhlapaikalle sekä samppispullon hotellihuoneeseen.
Viikko häiden jälkeen morsiamelta tulee s-posti, missä lopuksi toteaa että "ette tainneet sitten miehesi kanssa ostaneet meille häälahjaa ollenkaan" Vähän häkellyin ja mietin tässä että mitä tuohon nyt sitten vastaisi.
Kommentit (34)
mutta siinä kohtaa kun polttarit oli vietetty ja häihin pari vkoa niin lahjalistalla oli enää kalleimmat lahjat jäljellä. Joten lahja jäi ostamatta.
Lahja on aina vapaaehtoinen eikä sen puuttumisesta huomauttaminen kuulu hyviin tapoihin. Silti on mielestäni asiallista, että kaaso antaa vaikka pienenkin lahjan muistoksi hääpäivästä. Omista kaasoistani (2 kpl) toinen antoi valokuva-albumin ja toinen ihan "normaalin" häälahjan.
Mieti asiaa sulhasenkin kannalta - eihän hänelle jää mitään muistoa morsiamen polttareista tai taksimatkoista. Häälahja osoitetaan aina molemmille, ei vain toiselle.
Yksi vaihtoehto olisi ostaa hääparille jälkikäteen noin taksimatkan arvoinen lahja ja periä taksikulut morsiamelta. :) Tulos +- nolla mutta oletpahan ainakin lahjan antanut. Häälahjanhan voi antaa etiketin mukaan 1. hääpäivään mennessä.
17, maksoin taksin koska morsiamella ei ollut rahaa mukana. Ap
rahattomana, oli sitten hääpäivä tai ei. Ei tulis mulle mieleenkään. Eikä odottaa, että joku kaveri maksaa kaiken.
ts ei ymmärrä miten paljon aikaa, vaivaa ja rahaa polttareiden järjestäminen on. Ja miten veemäistä hommaa se on, kun pitäisi saada ajanvietettä ja ohjelmaa kymmenelle ihmiselle mahd. halvalla (viiskymppiähän on naisten polttareissa se ehdoton raja).
Mahtava kaasolahja muuten. Mä kyllä tuossa kohtaa sanoisin ihan suorat sanat, että tämän verran sun juhlistas maksoin ja saa luvan riittää.
Itse varmaan vastaisin tuollaiseen jäätävällä hiljaisuudella, jos ei ymmärtäisi vihjettä siitä, kertoisin asian nätisti kasvotusten.
Ja aika "tyylikäs" kaasolahja tosiaan... Näille bridezilloille ei mikään vaan riitä?
käyttäytymistä morsiamelta! Minulla oli kaksi kaasoa, he olivat järjestäneet hotellihuoneeseen korin, jossa oli mm. shampanjaa, vaahtokarkkeja, jotain "lemmen hierontaöljy"-juttua jne. Minusta se oli hauska lahja. Saatiin myös polttarikansio (mikä ei myöskään ole ilmainen). Polttarit luultavasti järjestettiin koko porukan yhteisvaroin. Ja itse hommattiin kaikki koristeet ja taksit yms. tietysti. Minusta kaason ei missään nimessä kaiken vaivan lisäksi pidä ostaa mitään muuta lahjaa. Yksin shampanjakin voi maksaa jo aika paljon!
Minulla on sisko sekä veli jolla vaimo. Olemme olleet puolin ja toisin toistemme kaasoina (minä siskolleni tänä kesänä).
Lahjaksi me kaasot emme ole ostaneet kuin jotain muistoksi vain (tyyliin jotain 20€). Kaikkien meidän mielestä jo se suuri panostus häihin ja polttareiden suunnittelu on lahja.. =)
polttaritarjoilut, miksi et suostunut siihen? Olisi tullut halvemmaksi kuin ottaa pitopalvelulta. En ymmärrä tätä nykymeininkiä että pitää olla niin luksusta ja hienoa polttarit ja häät, vaikka niihin ei olisi varaa. Sitten itketään ja valitetaan kun lysti maksoi niin paljon että vähintään pari viikkoa syödään makaronia ja tonnikalaa. Mikä pienimuotoisissa polttareissa on vikana?
Joten hyvä Ap, kerro miksi et suostunut omiin leipomuksiin?
polttaritarjoilut, miksi et suostunut siihen? Olisi tullut halvemmaksi kuin ottaa pitopalvelulta. En ymmärrä tätä nykymeininkiä että pitää olla niin luksusta ja hienoa polttarit ja häät, vaikka niihin ei olisi varaa. Sitten itketään ja valitetaan kun lysti maksoi niin paljon että vähintään pari viikkoa syödään makaronia ja tonnikalaa. Mikä pienimuotoisissa polttareissa on vikana?
Musta toi menee hiukan ohi. Ei ap valittanut tuota kustannusta vaan ihmetteli, miksi polttareiden, taksin ym. lisäksi pitäis vielä lahjakin hankkia. Me ei toivottu / oletettu / pyydetty lahjoja, ei ollut lahjalistoja, korostettiin ettei haluta lahjoja. Suurin osa toi silti. En silti todellakaan oleta keneltäkään koskaan lahjoja enkä niiden perään itke - törkeää ja ahnetta touhua. Jos ei siitä jää muistoa, että toinen toimii tukena/turvana/kaasona, ei sitten jää mistään.Mitä morsio on valmis panostamaan sun mahdollisiin häihin / panostanut sun häihin? Joillekin ei mikään riitä.
Sinuna vastaisin että "Lahjani teille oli polttarit, taksimatka ja kuohari. Valitettavasti en huomannut laittaa pakettiin. Toivottavasti tykkäsit, ole hyvä!"
ja kiva Morre että olet palannut joukkoomme! olikin jo ikävä! :)
Sanoinko jossain kohtaa että minulla ei olisi ollut varaa ostaa ruokia pitopalvelusta? Että kyyneliä väänsin siinä kohtaa kun lasku piti maksaa ja söin loppukuun makaroonia?
Sisälukutaito käyttöön, kiitos. Kunhan totesin että tämän verran laitoin omasta pussistani. Ehkä olisi pitänyt selventää, että ei tehnyt tiukkaa eikä tarvinnut elää loppukuuta visalla.
Ostin ruuat pitopalvelusta, koska halusin tarjota morsiamelle ja seurueelle hyvää ruokaa eikä sitä iänikuista kahta salaattia ja kinkkukiusausta, mihin yhteisbudjetti olisi riittänyt.
Mun kaaso pyysi mua maksamaan kahden peruuttaneen polttarivieraan ja yhden maksamatta jättäneen osuuden:/
Ja lisää vielä vaikka, että ei morsiammen ole pakko taksimaksua sulle maksaa jos on rahat tiukalla.
Pitopalvelua en katsonut mahdolliseksi laskuttaa polttarivierailta, koska yleinen mielipide oli että tehdään mieluummin itse.
Sain kyllä kaasolahjan, pikkupullon paikallista viinaa häämatkalta joten siitä en voi kuitailla :) Ap