Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko antaa valmiskiisseliä 7 kk:n ikäiselle?

Vierailija
16.05.2011 |

Siinähän se kysymys tulikin. Esikoinen kyseessä niin olen vähän hakoteillä..

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai viitsi vastata..?

ap

Vierailija
2/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne nyt varmaan joku kohta tulee vouhkaamaan että ei todellakaan missään tapauksessa, mutta oikeasti: voit antaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe syytä. Helppohan kiisseli on itsekin tehdä, jos on marjoja pakastimessa. Olen mä antanut meidän 1v lapselle jo monia kuukausia kiisseliä. Itsetehtyä sekä valmista.

Vierailija
4/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, jos huolehtii hampaiden puhdistuksesta, niin ei kai siinä mitään pahaa ole. Kaupan soseissahan lisätty sokeri on ymmärtääkseni fruktoosia, joka ei ole niin haitallista hampaille kuin ruokosokeri.

Vierailija
5/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa niistä makeutettu makeutusaineilla.

Tosi helppo ois itse tehdä, joten saisi jätettyä noi turhat lisäaineet pois.

Vierailija
6/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mieluummin vauvan valmisruoista jotain kiisseleitä jos on. Tai hedelmäsoseita yms. Niitä mä pitäisin turvallisina ja oon itsekin omilleni syöttäny.

Mut ton aspartaamin tai vastaava mikä noissa kaupan valmiskiisselitölkeissä on käytetty, niin jättäisin ehdottomasti antamatta. En käytä niitä edelleenkään itsekään enkä isoille lapsille juuri tuon takia. Ei hyväksi.

6

Vierailija
7/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin.

Vierailija
8/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mä en omalleni anna enkä syö itsekään.

Vierailija
9/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla ei ole vielä hampaita tullu laisinkaan..

Kiitoksia vastauksista!

Vierailija
10/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko laittaa oikeen ainesosatkin:

vesi, sokeri 7 %, mustikkasose 5 %, glukoosi-fruktoosisiirappi (vehnästä), perutärkkelys, sakeuttamisaine (E 412), aromi (mustikka), hapettumisestoaine (E 330), C-vitamiini.

Kuullostaa hölmöltä, mutta onko noista nyt joku sellainen ns. epäterveellinen vauvalle..

Vierailija
11/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko laittaa oikeen ainesosatkin:

vesi, sokeri 7 %, mustikkasose 5 %, glukoosi-fruktoosisiirappi (vehnästä), perutärkkelys, sakeuttamisaine (E 412), aromi (mustikka), hapettumisestoaine (E 330), C-vitamiini.

Kuullostaa hölmöltä, mutta onko noista nyt joku sellainen ns. epäterveellinen vauvalle..

litraa kisko.

Vierailija
12/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysymys, jos kiisselissä on aspartaamia niin mainitaanko se siinä erikseen omana nimenään vai tyyliin E 123?

Kahta kiisseliä löytyy, tuota mustikkaista ja mansikkaista kummassakaan ei ainakaan ainesosissa nimeltään ollut aspartaamia mainittu.

Valaiskaa tyhmää, kiitos..

Vierailija
13/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse. Näin ole toiminut aina. Eipä tarvitse arvailla, oliko siellä nyt jotain vai ei.

Vierailija
14/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti sokeri huonoa, mutta kyllä olen itse antanut. vähän maalaisjärkeä tuon sokerinkin kanssa, ehkä ei mitään mehuja kannata alkaa juottamaan vaikka janojuomaksi. anna ihan huoletta :) itselläkin ensimmäinen lapsi

Vierailija
15/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse? Kiisseli on maailman helpoin ruoka tehdä.

Vierailija
16/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se mainitaan omalla nimellään esim. makeutusaine (aspartaami).

Vierailija
17/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tuota uskaltaisi antaa... omilleni en tosin ole antanut, vaan teen itse mahdollisimman vähällä sokerilla tai hedelmäsokerilla.

Vierailija
18/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi annat, mitä hyvää lapsi siitä saa? Vai onko lapsi niin ronkeli, ettei suostu syömään puuroa ilman sokeria? Silloin varmaan kaikki keinot sallittuja, oma lapsi söi tosi huonosti muuta kuin hedelmäsoseita ja paino-ongelmien kanssa on ihan kamala taistella. Toisaalta samasta syystä en antaisi, jos ei olisi pakko eli vauva oppisi syömään uusia terveellisiä ruokia helpommin, kun ei totuteta ensin makeaan. Ihan sama, annatko tuota vai mehuja tai esim.karkkeja, koska ei mehukeitto ole mikään terveellinen ruoka. Jos kohtuullisena pysyy, niin toki voit antaa mitä vaan.

Itse en antaisi kuin poikkeustilanteissa, jos vaikka vauva olisi kipeä enkä saisi muuten kuin makean voimalla syömään vähän puuroakin?

Vierailija
19/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi annat, mitä hyvää lapsi siitä saa? Vai onko lapsi niin ronkeli, ettei suostu syömään puuroa ilman sokeria? Silloin varmaan kaikki keinot sallittuja, oma lapsi söi tosi huonosti muuta kuin hedelmäsoseita ja paino-ongelmien kanssa on ihan kamala taistella. Toisaalta samasta syystä en antaisi, jos ei olisi pakko eli vauva oppisi syömään uusia terveellisiä ruokia helpommin, kun ei totuteta ensin makeaan. Ihan sama, annatko tuota vai mehuja tai esim.karkkeja, koska ei mehukeitto ole mikään terveellinen ruoka. Jos kohtuullisena pysyy, niin toki voit antaa mitä vaan.

Itse en antaisi kuin poikkeustilanteissa, jos vaikka vauva olisi kipeä enkä saisi muuten kuin makean voimalla syömään vähän puuroakin?

Kyllä vauva puuroa syö, tosin täytyy sinne sekaan laittaa aina jotakin hedelmä sosetta että se menee alas. Ajattelin vain kokeilla, ei siinä sen erityisempää syytä ole miksi haluan antaa. Eikä se ole miksikään tavaksi tulossa tai jokapäiväiseksi. Sillon tällön, pieniä satseja. Meillä tosin on painon kanssa ollut vähän ongelmia, vauva on ikäisekseen aika pienen kokoinen ja tuntuu ettei se paino siitä nouse ihan sitä tahtia mitä sen pitäisi. Mutta se ei todellakaan ole syy miksi haluan antaa. Kai niille lapsillekkin nyt jotain hyvää voi antaa.

Mehua ollaan jo juotettu, tosin siten että vesipullon joukkoon on laitettu todella pieni tilkka tiivistemehua ja kun puhun todella niin tarkoitan myös todella pientä. Niin että siihen tule ihan pieni mehun maku, lapsi ei suostu pelkkää vettä juomaan ja kesä kuumaa ajatellen olisi hyvä että lapsi joisi myöskin vettä.

Vierailija
20/40 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva yhdestä valmiskiisselin syönnistä miksikään mene.:)