Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Novitasta?!? =(

Vierailija
16.05.2011 |

Ostin lapselleni Pretty Baby-langat puseroon. Neuloin takakappaleen ja aloitin etukappaleen. Kappas vaan, lamgat olivatkin erilaiset värjäyserästä ja numerosta huolimatta.

Molemmissa 4 vaihtuvaa väriä, toisessa yksi on puhtaan valkoinen toisessa se on pinkki. Sen verran nipo olin, että laitoin palautetta Novitalle. Pyysivät valokuvia ja lupasivat korvata langat JOS TODELLA ovat virheellisiä.

Laitoin valokuvat ja olivat (TODELLAKIN) virheellisiä ja lupasivat korvata vahingon haluamallani langalla. Vastasin toiveeni ja annoin osoitteeni... olin viikon matkoilla ja sillä aikaa lähetys oli tullut!

Postilaatikosta löytyi kerä lankaa ihan ilman kääreitä sekä hyvin silppuna oleva kirjekuori, jossa vielä sisällä muutama kerä. Siis: Novita lähetti lankakerät KIRJEENÄ (se paksuus on postin mukaan 3cm), eli ei pakettikorttia pakkauksen päällä, jolloin postinkantaja(raukka) on joutunut survomaan lähetyksen lukittuun laatikkoon siitä luukusta sisään! Tuskinpa lankakerä on lähellekään 3 cm paksuutta...

Sain siis korvauksena lankakeriä, joista kaksi likaisia jo valmiiksi ja se irrallaan ollut on aika surullinen näky. =( Paljon neulovana sain taas yhden syyn lisää vaihtaa lankamerkkiä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonot kokomukseni edesmenneestä PomPom-langasta. Langasta tarttui villakangastakkiin liikaa valkoisia kuituja. Kuulema kukaan muu ei ollut reklamoinnut, mutta minulle ihan helpolla lähettivät korvaukseksi kolme 7veikkä kerää erisävyissä. Ja paketti tuli maksikirjeenä ja hain postista.

Nyt valitat uudestaan asiasta!! Tietenkin

Vierailija
2/7 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään ollut pettynyt Novitan laatuun.

Seitsemän veljestä oli pari vuotta sitten mun mielestä paras lanka, nyt nää punatulkut ja sinisorsat on niin huonoa laatua, että lurpahtavat jo ennenkuin saan puikoilta ne pois.

Nalle langan paksuus vaihtelee, langoissa yleensä on ihan kamala määrä solmuja ja nää uutuuslangat on jotenkin niin käsittämättömän kamalia. Värit on kans aivan järkkyjä.

Lehti on todella yksipuolinen, vuoteen en ole mitään niistä malleista neulonut. Taidan lopettaa tilauksen ensi vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omilla langoilla lopputulos ei yleensä ole kestävä. Villasukatkin nukkaantuu jo parista pesukonepesusta.

Vierailija
4/7 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka paljon neulonkin. Toisaalta mä toimin aina sillä periaatteella, että ostan vain tarkoituksen varmasti sopivan langan ja tarkistan värit, paksuudet, menekit jms ostaessani. Toimin aika lailla varmanpäälle.

En muuten käsitä, kuinka oot onnistunut vertaamaan lankapaketteja ja esim värierien numeroita käsissäsi tajuamatta, että kerän langat ovat erivärisiä. Valkoisen ja pinkin ero on sentään aika selvä?

Vierailija
5/7 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen postista taas voisin valittaa pidempäänkin...

Vierailija
6/7 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka paljon neulonkin. Toisaalta mä toimin aina sillä periaatteella, että ostan vain tarkoituksen varmasti sopivan langan ja tarkistan värit, paksuudet, menekit jms ostaessani. Toimin aika lailla varmanpäälle.

En muuten käsitä, kuinka oot onnistunut vertaamaan lankapaketteja ja esim värierien numeroita käsissäsi tajuamatta, että kerän langat ovat erivärisiä. Valkoisen ja pinkin ero on sentään aika selvä?

Kerät ovat päälisinpuolin hyvin erilaisia, vaikka ovatkin samaa värjäysnumeroa ja väriä. Riippuen ihan siitä mistä kohtaa langat alkavat ja mihin ne loppuvat (siis raidoitus).

Langassa piti olla pinkki-persikka-violetti-keltainen ja kun nuo kolme viimeistä raitaa ovat päälimäisinä on vaikea havaita mikäs se sieltä sisältä pilkottaa... ;)

Ja kuules: virhe on Novitan, ei minun!!! Jos he merkitsevät eränumerot miten sattuu, niin ei voi olla asiakkaan vika, jos sattumalta saa joukkoon yhden väärän kerän. Älä viitsi, ihan totta. Aina toitotetaan, että tarkista värjäysnumerot. Nyt tarvii vielä lisätä ohjeeseen, että repele kerät auki, jotta varmasti huomaat ovatko raidat samoja...

Varmaan oli minun vikani myös, ettei postissa voi lähettää 10cm kirjettä. Miksi sellaisen säännön olinkaan keksinyt. =D

Muuten, muutama ystäväni sanoi, että ei kai se haittaa jos selkäpuolella raidat ovat valkoinen-persikka-violetti-keltainen ja muussa osassa pinkki-persikka-violetti-keltainen... Minua haittaa, mutta oikeestiko joku vaan kutoisi paidan loppuun noilla langoilla?

Vierailija
7/7 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhtään tiedä miten käy pesun jälkeen

pitäisi kyllä kokeillä muidenkin valmistajien lankoja mutta kuin noita saa niin helposti joka marketista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi