Oliko jotenkin pahasti sanottu odottavalle äidille?
Eräs ystäväni on raskaana, ja kun kertoi uutisesta, olin vilpittömän innoissani hänen puolestaan, ja onnittelin ja ihastelin uutista, mutta sanoin sitten siihen perään (ihan vaan luonnollisesti aiheen jatkona, ainakin omasta mielestäni) että mä en itse kyllä enää millään jaksaisi yhtään lasta meille.
ystävä veti herneet nenään :/
Mä en nyt oikein tiedä, sanoinko siis oikeasti pahasti vai lieköhän ystävän hormonimyllerrykset vaikuttaneet kommentin kokemiseen?
Kommentit (28)
miksi ei voi vaan onnitella, miks pitää heti olla "siismäenainakaanjaksais"?
Olihan se sinulta vähän oudosti sanottu. Miksi sinun piti vetää oma tilanteesi/mielipiteesi onnittelujen perään? Minä ainakin kokisin tuossa tilanteessa, että sinä ajattelet mielessäsi: "hulluahan tuo on nyt kolmatta, minä en ainakaan jaksaisi". Itse vedin herneet nenään kahdesta kommentista tyyliin meinasitteko kansoittaa koko maailman. Meille siis kolmas tulossa. Tuo kansoitus kommentit kyllä tuli sen kummemmin ilman onnitteluja tai iloisuutta.
Mutta kuten joku jo sanoi, niin tuo on verrattavissa esim. siihen, että joku näyttää että tällaiset vaunut/paidan ostin. Oi, onpa hienot. Itse on kyllä missään nimessä tuollaisia ostaisi.
Sitten pidemmän aikaa juteltuanne oisit voinut kertoa, että itse ette kolmatta halua, koska et jaksa. Nyt tuohon onnittelulauseeseen yhdistettynä minäkin olisin ottanut sen ns. arvosteluna.
Js kyllä hormonit heittelee täälläkin. :)
Vaikutat ihan samanlaiselta kuin ystäväni. Jos kerron hänelle vaikka, että minulla on virtsatietulehdus, heti perään tulee selostus kuinka hänellä on suurin piirtein ollut virtsatiesyöpä. Tai jos yö oli huono lasten kanssa, hänen yönsä oli kyllä selkeästi vielä huonompi.
Eli hän ei koskaan voi vaan ns. "keskittyä siihen toiseen" vaan aina pitää vetää omat ongelmat, mielipiteet jne asiaan. Aina ei tartte olla kertomassa omista jutuistaan muille. Joskus voi keskittyä vaan siihen toiseen ihmiseen.
Ärsyttää kun ei voi koskaan kertoa huolia ja murheitaan kun toinen yrittää heti "pistää paremmaksi". Kaiken lisäksi hänellä on paha tapa aika usein puhua päälle.
Yksissäkin bileissä, joihin tuli kanssani, eikä siis tuntenut ketään ennestään, puhui koko ajan ja kaikkien päälle. Suorastaan hävetti!
t. 20 ja 22
Jos kyseessä joku kaveri niin kyllä sen luulisi kestävän. Minunkin yksi kaveri odotti kolmatta ja kyseli vähän väliä, että milloin meille tulee kolmas mutta en usko, että se nyt kauheesti loukkaantui kun sanoin, ettei tule enempää.
Ap:lla on vähän omituinen kaveri. Mitä pahaa siinä on jos joku suoraan sanoo, että hän ei jaksaisi?
tulee olemaan kamalaa ja lopullisesti pilalla.
Mutta kun se kolmas "pitää" hankkia, vaikka väkisin! Suurin osa vanhemmista ei jaksa lapsiaan, vaikka miten hyviä ja koulutettuja perheitä olisivat. Näkeehän tuon, kun kaikenikäiset lapset notkuvat aina myöhäiseen iltaan ulkona.
Se totuus katsos ap kirpaisi sitä kaveriasi kovasti.
et tehnyt mitään väärin. ei oo mitään järkeä anella anteeksiantoa paskantärkeiltä mammoilta.
Ei sinänsä mitään pahaa, mutta tilanne teki siitä sellaisen että ystävä kuuli sen kritiikkinä omaa tilannettaan kohtaan.
Jos sä onnittelet toista raskaudesta niin miksi siinä tilanteessa pitää vetää mukaan jotain siis-m'-en-kyllä-jaksais -juttua?
Ihan eri asia kuin vastata kysyttäessä että ei, ei oo tulossa kolmatta niinkuin eräässä aiemmassa viestissä.
ap:n tilannetaju ja ajoitus pahasti pielessä eihän tuossa sanomisessa on itsessään mitään pahaa, mutta aika tökeröön paikkaan sen töksäytit. Eli kun toinen kertoo sinulle jotain onnellisena niin ensin onnittelet, mutta heti perään kerrot, ettet sinä kyllä noin toimisi...
Asiayhteydestä irrotettuna ap:n kommentissa ei ollut mitään vikaa, mutta asiayhteyteen liitettynä se oli mauton. Vastaus siis ap:lle: et sanonut pahasti, mutta mauttomasti.
Ärsyttää kun ei voi koskaan kertoa huolia ja murheitaan kun toinen yrittää heti "pistää paremmaksi". Kaiken lisäksi hänellä on paha tapa aika usein puhua päälle.