Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko jotenkin pahasti sanottu odottavalle äidille?

Vierailija
16.05.2011 |

Eräs ystäväni on raskaana, ja kun kertoi uutisesta, olin vilpittömän innoissani hänen puolestaan, ja onnittelin ja ihastelin uutista, mutta sanoin sitten siihen perään (ihan vaan luonnollisesti aiheen jatkona, ainakin omasta mielestäni) että mä en itse kyllä enää millään jaksaisi yhtään lasta meille.

ystävä veti herneet nenään :/

Mä en nyt oikein tiedä, sanoinko siis oikeasti pahasti vai lieköhän ystävän hormonimyllerrykset vaikuttaneet kommentin kokemiseen?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tällaisia ihmisiä jotka loukkaantuu tyhjästä. Et sanonut mielestäni mitään loukkaavaa. Jos ystäväsi on noin herkkänahkainen, niin luulisi kaveruuden olevan vaikeaa.

Voithan kysyä häneltä loukkaantuiko hän jostain, ja jos niin mistä. Et ole tehnyt mitään väärin.

Vierailija
2/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta sinulla on? Entä ystävälläsi?

Itse odotan neljättä eikä yhtään haittaisi, jos joku noin kommentoisi. Itse kun jaksan vallan mainiosti sekä vanhempien lasten kanssa että tässä raskaudessa. Nautin ja olen ylpeä pesueestani! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän vähän käyttäisi päätään hän ymmärtäisi miteä yritit sanoa. Koeta selittää ja pyytele kauhesti anteeksi väärää sanavalintaa. Siis mikäli ystävyys vielä kiinnostaa. Muuten annat sen v**n ämmän olla.

Vierailija
4/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä veti herneet nenäänsä kivahtamalla tuohtuneeseen äänensävyyn "no ei oo pakko jaksaa!" ja lähti välittömästi toiseen seuraan (olimme isommassa porukassa kun kertoi mulle uutisen syrjemmällä) ja mä jäin hölmistyneenä seisomaan ja katsomaan hänen peräänsä.

yritin siinä vielä jossain välissä jutella ihan ystävällisesti hänelle jotain niitä näitä, mutta hän vain mulkoili ja vältteli. Eli käsittääkseni ihan selkeästi "veti herneet nenään".

ap

Vierailija
5/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin kadehdittava - ja sinä jysäytit maanpinnalle.

Vierailija
6/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luuli että se herättäisi kateutta!

Vierailija
7/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan AP nyt kuitenkin itse jotenkin katkera, kun oma mies ei suostu kolmanteen ja kommentoi itse itselleen vastaajana 6 ja 7..? Jotenkin omituinen koko ketju.

Vierailija
8/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sä sanoisit, että mä en kyllä ikinä ostaisi tollaista.

Vierailija
9/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on ihan tutkitusti muotia hankkia kolme lasta eli tuo odottaja luuli selvästikin tehneensä jotakin, mitä muut kadehtivat...

7

Vierailija
10/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin omituinen ketju!

Vierailija
11/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana oleva on herkässä tilassa jos hän vähän käyttäisi päätään hän ymmärtäisi miteä yritit sanoa. Koeta selittää ja pyytele kauhesti anteeksi väärää sanavalintaa. Siis mikäli ystävyys vielä kiinnostaa. Muuten annat sen v**n ämmän olla.

Ihan kuin raskaanaolevaa pitäisi jotenkin silkkihansikkain kohdella. Eikä tuossa ollut mitään pahaa edes.

Vierailija
12/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan AP nyt kuitenkin itse jotenkin katkera, kun oma mies ei suostu kolmanteen ja kommentoi itse itselleen vastaajana 6 ja 7..? Jotenkin omituinen koko ketju.

ja en tiedä miten teillä mutta mä olen todella oikeasti tyytyväinen näihin kahteen lapseen. Mä en oikeasti jaksaisi enää yhtään enempää, hyvä jos näistä selviän, vaikka ihania ovatkin. Ei kaikki halua isoa perhettä, minä en ainakaan, mutta pointtini koko ajan on ollut (ja sitä yritin ystävällenikin sanoa) että ymmärrän kyllä että toiset haluaa ja jaksaa, ja hienoahan sekin on. Hienoa ylipäätään siis se, että ihmiset tietävät mitä haluavat ja uskaltavat toimia sen mukaan.

ap

Vierailija
13/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen tosiaan, että odottava äiti toivoi kateuden sekaista ihastelua. Ja oikeasti, mulla tuttavapiirissä todella monta näitä trendisyistä kolme-neljä lasta hankkineita. Oikeasti ne lapset ei tunnu hirveästi kiinnostavan, mutta joka välissä hehkutellaan sitä "meidän katras" sitä ja tätä.

Ja mulla itselläni myös muodikkaasti kolme lasta, että en ole kateellinen. Tympäsee vaan noitten trendimammojen itseihailu. Musta on mukava, kun meillä on kolme lasta, mutta ei se tee musta mitään sen ihmeellisempää kuin vaikkapa yhden lapsen äiti. Tai lapseton. Ollaanpahan haluttu kolme lasta, so what. Ei siitä mitään ihailua tarvi. Oikeestihan se on tosi itsekästä ja ekologisesti typerää.

Vierailija
14/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis mahdollista että hän ois kuullut jotenkin väärin, että olisit kyseenalaistanut hänen jaksamisensa tai ettet jaksa kuunnella jos hän valittaa väsymystään?

Muuten tuossa ei kyllä ollut mitään loukkaavaa. Mulle loukkaantui eräs ystävä kun aloin odottaa kolmatta, hänkin ois halunnut kolmannen lapsen mutta miehensä ei suostu ja näin ollen otti sanomiseni jotenkin leuhkimisena tai jotain..

Muistan myös raskausajoistani sen vaiheen (alussa ja lopussa) kun "väärällä" äänensävyllä sanottu tervehdyskin sai kyyneleet silmiin ja tenttamaan että mitä sä tolla taas tarkotit, häh?! ;)

Vierailija
15/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisin mäkin saattanut loukkaantua :(

Mutta lähinnä nolasit itsesi.

Vierailija
16/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän puhuit vaan omasta tilanteestasi. Jos olisit sanonut hänelle, että en tajua miten kestät enää yhtään lasta teille, se olisi ollut ihan eri juttu.

Vierailija
17/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä veti herneet nenäänsä kivahtamalla tuohtuneeseen äänensävyyn "no ei oo pakko jaksaa!" ja lähti välittömästi toiseen seuraan (olimme isommassa porukassa kun kertoi mulle uutisen syrjemmällä) ja mä jäin hölmistyneenä seisomaan ja katsomaan hänen peräänsä.

yritin siinä vielä jossain välissä jutella ihan ystävällisesti hänelle jotain niitä näitä, mutta hän vain mulkoili ja vältteli. Eli käsittääkseni ihan selkeästi "veti herneet nenään".

ap

Tulee mieleen, että raskaushormonit ja pelko omasta jaksamisesta aiheuttivat tuon reaktion. Raskausaika on rankkaa ja hänellä on sen lisäksi vastuulla kahden lapsen hoitaminen. Ehkä hän on mielessään tai 4 seinän sisällä pelännyt jaksamistaan ja kommenttisi vahvisti hänen mielessä olleita ajatuksia?

Vierailija
18/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se sinulta vähän oudosti sanottu. Miksi sinun piti vetää oma tilanteesi/mielipiteesi onnittelujen perään? Minä ainakin kokisin tuossa tilanteessa, että sinä ajattelet mielessäsi: "hulluahan tuo on nyt kolmatta, minä en ainakaan jaksaisi". Itse vedin herneet nenään kahdesta kommentista tyyliin meinasitteko kansoittaa koko maailman. Meille siis kolmas tulossa. Tuo kansoitus kommentit kyllä tuli sen kummemmin ilman onnitteluja tai iloisuutta.

Mutta kuten joku jo sanoi, niin tuo on verrattavissa esim. siihen, että joku näyttää että tällaiset vaunut/paidan ostin. Oi, onpa hienot. Itse on kyllä missään nimessä tuollaisia ostaisi.

Sitten pidemmän aikaa juteltuanne oisit voinut kertoa, että itse ette kolmatta halua, koska et jaksa. Nyt tuohon onnittelulauseeseen yhdistettynä minäkin olisin ottanut sen ns. arvosteluna.

Js kyllä hormonit heittelee täälläkin. :)

Vierailija
19/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuossa sanomisessa on itsessään mitään pahaa, mutta aika tökeröön paikkaan sen töksäytit. Eli kun toinen kertoo sinulle jotain onnellisena niin ensin onnittelet, mutta heti perään kerrot, ettet sinä kyllä noin toimisi...

Vierailija
20/28 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se sinulta vähän oudosti sanottu. Miksi sinun piti vetää oma tilanteesi/mielipiteesi onnittelujen perään? Minä ainakin kokisin tuossa tilanteessa, että sinä ajattelet mielessäsi: "hulluahan tuo on nyt kolmatta, minä en ainakaan jaksaisi". Itse vedin herneet nenään kahdesta kommentista tyyliin meinasitteko kansoittaa koko maailman. Meille siis kolmas tulossa. Tuo kansoitus kommentit kyllä tuli sen kummemmin ilman onnitteluja tai iloisuutta.

Mutta kuten joku jo sanoi, niin tuo on verrattavissa esim. siihen, että joku näyttää että tällaiset vaunut/paidan ostin. Oi, onpa hienot. Itse on kyllä missään nimessä tuollaisia ostaisi.

Sitten pidemmän aikaa juteltuanne oisit voinut kertoa, että itse ette kolmatta halua, koska et jaksa. Nyt tuohon onnittelulauseeseen yhdistettynä minäkin olisin ottanut sen ns. arvosteluna.

Js kyllä hormonit heittelee täälläkin. :)

Vaikutat ihan samanlaiselta kuin ystäväni. Jos kerron hänelle vaikka, että minulla on virtsatietulehdus, heti perään tulee selostus kuinka hänellä on suurin piirtein ollut virtsatiesyöpä. Tai jos yö oli huono lasten kanssa, hänen yönsä oli kyllä selkeästi vielä huonompi.

Eli hän ei koskaan voi vaan ns. "keskittyä siihen toiseen" vaan aina pitää vetää omat ongelmat, mielipiteet jne asiaan. Aina ei tartte olla kertomassa omista jutuistaan muille. Joskus voi keskittyä vaan siihen toiseen ihmiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme